ویژگی‌های عینک آفتابی مناسب لیزریک
نوشته شده توسط : sahar

اینکه چه عینک آفتابی مناسب لیزریک است و عینک آفتابی مناسب لیزریک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، سوالاتی هستند که در ادامه قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. پس اگر قصد تهیه یک عینک مناسب برای مراقبت از چشمانات بعد از عمل لیزریک را دارید، پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید:


چشم‌های ما جزو ارزشمندترین اعضای بدنمان هستند. این عضو از بدن همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار داشته و از جمله اعضای حساس بدن است. عمل لیزریک یکی از جراحی‌های چشم است که نیازمند مراقبت‌های بعد عمل خواهد بود. اگر تجربه جراحی لیزریک را داشته باشید یا قصد انجام چنین جراحی را دارید، حتما پزشک شما هم، استفاده از عینک‌های مناسب و مخصوص را پیشنهاد می‌دهد. به طور کلی، پس از جراحی لیزریک، لازم است تا از چشمانتان مراقبت کنید و این مراقبت با استفاده از یک عینک آفتابی مناسب لیزریک صورت می‌گیرد. استفاده از عینک آفتابی مناسب، بهترین راه مراقبت از چشم‌ها پس از عمل لیزریک است.

اینکه چه عینک آفتابی مناسب لیزریک است و عینک آفتابی مناسب لیزریک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، سوالاتی هستند که در ادامه قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. پس اگر قصد تهیه یک عینک مناسب برای مراقبت از چشمانات بعد از عمل لیزریک را دارید، پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید:

 


یک عینک آفتابی پولاریزه بخرید!

پس از عمل لیزریک، ممکن است متوجه حساس شدن چشم‌هایتان به برخی موارد شوید. به عنوان مثال، ممکن است زمانی که بیرون از منزل هستید، چشم‌های شما اذیت شود و این موضوع نیز با یک عینک آفتابی ساده حل نشود! در چنین شرایطی، اصلا نگران نباشید! بهتر است بدانید، عینک‌های آفتابی معمولی از چشم‌های ما در برابر اشعه‌های مضری چون اشعه فرابنفش جلوگیری می‌کنند، اما گاهی تابش‌هایی مانند انعکاس نور در برف، کاپوت ماشین و آب ممکن است دردسرساز شوند پس از عمل لیزریک، چشم‌های شما حساس می‌شوند و چنین مواردی ممکن است چشم‌های شما را آزار دهند پس توصیه می‌شود از عینک آفتابی پولاریزه که از چشم‌ها در برابر چنین انعکاس نورهایی جلوگیری می‌کند، استفاده کنید.

گفتنی است که این عینک آفتابی مناسب لیزریک، در میان قایق‌رانان و ماهی‌گیران نیز طرفداران زیادی دارد. عینک آفتابی پولاریزه موجب کاهش خستگی و فشار در محل‌های پرنور نور می‌شود و راحتی دید شما را به همراه خواهد داشت. از این رو، توصیه می‌شود در زمان تهیه عینک آفتابی مناسب لیزریک حتما به این ویژگی توجه داشته باشید.
عینک آفتابی مناسب لیزریک باید پوشش کاملی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد

اشعه ماوراء بنفش به صورت باورنکردی به چشم‌ها و حتی پوست ما آسیب می‌زند. از این رو، تهیه یک عینک مناسب که از چشم‌ها در برابر این اشعه مضر محافظت کند، نه تنها به افراد پس از عمل لیزریک توصیه می‌شود، بلکه برای افراد عادی نیز ضروری است! اشعه ماوراء بنفش ممکن است موجب بروز مشکلاتی مانند سرطان پوست، آب مروارید و آفتاب سوختگی قرنیه چشم شود. از این رو، توجه به این ویژگی برای افرادی که قصد تهیه عینک آفتابی مناسب لیزریک را دارند، یک امر الزامی است. در زمان خرید عینک آفتابی مناسب دقت داشته باشید که فرم و طراحی عینک به صورتی باشد که از تابش اشعه ماوراء بنفش از کناره‌ها و بالای فریم عینک نیز جلوگیری کند.
جنس لنز عینک آفتابی باید مناسب باشد

جنس و مشخصات لنز عینک، یک از ویژگی‌هایی است که به دلیل عدم اگاهی ممکن است نادیده گرفته شود، اما توجه داشته باشید که اگر جنس لنز یک عینک مناسب نباید، عینک عملا کاربردی ندارد! امروزه شما می‌توانید انواع مختلف عینک با لنزهای مختلفی را در بازار ببینید لنزهای پلی کربنات یک ویژگی مهم دارند و آن، نشکن بودنشان است. این لنزها از چشم‌های شما تا ده برابر بیشتر از سایر عینک‌های آفتابی محافظت می‌کنند. عینک‌های آفتابی با لنز شیشه‌ای، می‌توانند چشم‌های شما را خنک نگه دارند، اما در برابر عواملی چون ضربه و خراش بسیار آسیب‌پذیر هستند.
یک عینک راحت تهیه کنید!

عینک آفتابی همانند یک لباس برای چشم‌هایتان است. فرم عینک آفتابی مناسب لیزریک باید متناسب با فرم صورت و بینی شما باشد تا موجب آزار و اذیت شما نشود. البته مسئله راحتی عینک آفتابی، زمانی مشخص می‌شود که چند ساعت از آن استفاده کنید. در زمان خرید عینک آفتابی مناسب لیزریک، عواملی چون زیبایی عینک و جنس لنز و ... ممکن است شما را از توجه به راحتی و تناسب آن با فرم صورتتان بازدارد، اما توجه کنید که این ویژگی مهم را هرگز از یاد نبرید؛ چون حتی اگر عینک آفتابی باکیفیت و زیبا با جنس لنز عالی را تهیه کنید، اما با آن احساس راحتی نکنید، بدون شک، پس از گذشت مدتی به یک عینک بی‌مصرف برای شما تبدیل خواهد شد.
رنگ لنز نیز اهمیت دارد

 

رنگ لنز عینک آفتابی نیز تا حد زیادی اهمیت دارد و یکی از ویژگی‌های مهم عینک آفتابی مناسب لیزریک است. هر رنگ لنز یک ویژگی متفاوت دارد. به عنوان مثال، اگر نگران تغییر رنگ مناظری هستید که با عینک آفتابی آن‌ها را خواهید دید، لنزها به رنگ خاکستری، تصاویر را با رنگ واقعی نشان می‌دهند و موجب تغییر رنگ نمی‌شوند. لنز با رنگ قهوه‌ای موجب بهبود کنتراست می‌گردد. لنزهای آینه‌ای قرمز و بنفشف معمولا به دلیل جذابیت خاصی که دارند برای زیبایی استفاده می‌شوند، اما بهتر است بدانید این لنزها تا حد زیادی از تابش اشعه‌های مضر نیز جلوگیری می‌کنند.
خرید عینک آفتابی

در این بخش چند توصیه کوتاه برای شما داریم تا تجربه خرید عینک آفتابی لیزریک خوبی داشته باشید:

* هرگز توجه به ویژگی‌های محافظتی عینک آفتابی را در زمان خرید فراموش نکنید.
* عینک آفتابی باید موجب بهبود بینایی شما شود، نه اینکه مانعی در برابر دیدتان باشد.
* عینک آفتابی مناسب لیزریک باید خاصیت پولاریزه داشته باشد.
* دقت کنید که عینک آفتابی باید به گونه‌ای باشد که از نورهایی که به صورت جانبی به چشم‌های شما می‌تابد نیز محافظت کند.

 

نکته پایانی

معمولا پس از عمل لیزریک، به افراد توصیه می‌شود تا از عینک افتابی مخصوصی استفاده کنند تا حساسیت‌های چشم آن‌ها برطرف شود. لازم است این عینک مخصوص، ویژگی‌هایی داشته باشد. خرید عینک افتابی مناسب لیزریک هموراه چالش‌هایی را به همراه دارد و ما را با سوالاتی مواجه می‌کند. در این مطلب، سعی کردیم به مهم‌ترین ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب که پس از عمل لیزریک باید تهیه کنید، بپردازیم.





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: