نوشته شده توسط : sahar

استابلایزر یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که می‌توانید برای وسایل برقی و الکترونیکی خود استفاده نمایید. این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا از تجهیزات برقی و الکترونیکی خود در مقابل نوسانات ولتاژ برق شهری محافظت نمایید. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل کوتاه شدن عمر تجهیزات برقی و یا آسیب رسیدن به آن‌ها نوسانات ولتاژ است که با خرید استابلایزر از سایت رویین سیستم می‌توانید از این آسیب ها پیشگیری نمایید.

https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915679/
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915696
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915704
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915720
https://nl.pinterest.com/pin/951948439962915731



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

 

نوسان ولتاژ برق می‌تواند به دستگاه‌های برقی آسیب های زیادی وارد کند و موجب کوتاه شدن عمر مفید لوازم برقی گردد. به همین منظور نیز برای نگهداری از تجهیزات الکترونیکی نیاز داریم تا ولتاژ پایدار تامین کنیم. کار استابلایزر همین است. این دستگاه‌ها که به تثبیت کننده ولتاژ نیز شناخته می‌شوند، از تجهیزات برقی در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می‌کنند. پیش از خرید استابلایزر باید با انواع آن‌ها و عملکرد هر کدام آشنایی کامل داشته باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 
 

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ چیست؟

همانطور که گفتیم استابلایزر عمل تثبیت کنندگی ولتاژ برق را برعهده دارد. این دستگاه رابط بین منبع برق و تغذیه کننده یا همان تجهیزات برقی و الکترونیکی هستند و موجب تثبیت شدن ولتاژ برق پیش از ورود به دستگاه برقی خواهند شد.

به این صورت از آسیب رسیدن به تجهیزات الکترونیکی و برقی محافظت خواهند کرد. در صورتی که جریان خروجی از منبع بیش از نیاز تغذیه کننده باشد آن را کاهش می‌دهند و در صورتی که کمتر از نیاز باشد باعث افزایش آن خواهند شد و به این صورت جریان الکتریکی ثابت باقی می‌ماند. به این صورت جریان برق بدون نوسان و در اندازه‌ای ثابت به تجهیزات الکترونیکی خواهد رسید.

وظیفه استابلایزر

همانطور توضیح دادیم از استابلایزر برای تثبیت ولتاژ ورودی به تجهیزات برقی استفاده می‌شود. به این وسیله در صورتی که ولتاژ برق شهری پایین باشد، آن را تا سطح لازم افزایش داده و بلعکس. به این صورت است که ولتاژ ثابت نگه داشته می‌شود و به تجهیزات برقی آسیب وارد نمی‌آید. استابلایزر واسط بین منبع برق و وسایل برقی است.

استفاده از استابلایزر تنها محدود به تجهیزاتی نیست که منبع تغذیه آن‌ها خارجی است. بلکه در کشتی‌ها نیز از این تثبیت کننده ولتاژ استفاده می‌شود تا ایمنی تجهیزات را تامین کند. این در حالی است که منبع تغذیه کشتی‌ها داخلی است. استابلایزر در هنگام بروز صاعقه یا رعد و برق نیز می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد؛ اما اگر می خواهید به صورت جزئی تر در مورد نحوه محافظت از تجهیزات در هنگام رعد و برق با استابلایزر اگاه شوید، می‌توانید روی لینک کلیک نمایید.

انواع استابلایزر

استابلایزرها یا همان تثبیت کننده‌های ولتاژ در انواع مختلفی موجود هستند. برخی از انواع استابلایزرها شامل موارد زیر می‌باشند:

تثبیت کننده های ولتاژ AC

این نوع استابلایزرها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

· رگولاتورهای ولتاژ AC چرخش سیم پیچ

· رگولاتورهای الکترومکانیکی

· ترانسفورماتورهای ولتاژ ثابت

رگولاتورهای ولتاژ ACچرخش سیم پیچ

این نوع از استابلایزرها را می‌توان قدیمی ترین نوع استابلایزر دانست که در سال 1920 از آن استفاده می‌شده است. این استابلایزر از یک سیم پیچ ثابت و یک سیم پیچ که حول محور موازی سیم پیچ ثابت در حال چرخش است ساخته شده.

در این نوع از استابلایزر با متعادل کردن نیروی مغناطیسی وارد بر سیم پیچ متحرک ولتاژ را می‌توان ثابت نگه داشت.

رگلاتورهای الکترومکانیکی

این نوع از استابلایزر برای تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع برق AC استفاده می‌شوند که با نام تپ چنجر نیز شناخته می‌شوند. با تغییر نسبت دورهای ترانسفورماتور ولتاژ ثانویه را تغییر داده و ثابت نگه می‌دارد.

ترانسفورماتور ولتاژ ثابت

یک ترانسفورماتور اشباع که به عنوان تثبیت کننده ولتاژ استفاده می‌شود. در این نوع از استابلایزر به وسیله یک مدار مخزن که شامل یک خازن برای تولید ولتاژ خروجی تقریبا ثابت و جریان ورودی متغیر است به همراه یک سیم پیچ رزونانس ولتاژ بالا تلاش می‌شود تا ولتاژ برق ثابت نگه داشته شود.

تثبیت کننده های ولتاژ DC

رگلاتورهای سری برای تنظیم ولتاژ منابع تغذیه DC قابل استفاده هستند. با استفاده از تنظیم کننده شنت (مانند دیود زنر) ولتاژ مرجع اعمال می‌شود. این استابلایزرها ابتدا با یک ولتاژ معین هدایت جریان را آغاز می‌کنند و حداکثر جریان را برای نگه داشتن ولتاژ پایانه هدایت می‌کند.

تنظیم کننده شنت تنها در مواردی که ارائه ولتاژ مرجع استاندارد را برعهده دارد به عنوان استابلایزر عمل می‌کند. در غیر این صورت می‌تواند جریان های خیلی بزرگتری را در صورت نیاز ارائه کند.

تثبیت کننده ولتاژ اتوماتیک سروو

این نوع از استابلایزرها بسیار پرکاربرد هستند و عموما در ژنراتورها، منابع تغذیه اضطراری، سکوهای نفتی و... استفاده می‌شوند. این نوع تثبیت کننده ولتاژ اتوماتیک مانند یک دستگاه برق الکترونیکی است و برای تامین ولتاژ متغیر استفاده می‌شود. مزیت استفاده از این تثبیت کننده این است که بدون تغییر ضریب توان یا تغییر فاز می‌تواند این کار را انجام بدهد.

از این نوع استابلایزر البته از نوع کم قدرت آن می‌توان برای محافظت از لوازم برقی خانگی نیز استفاده نمود تا از آن‌ها در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کنید.

سوالات متداول در مورد استابلایزر

فرق استابلایزر و یو پی اس چیست؟

اگر بخواهیم به صورت مختصر توضیح دهیم که تفاوت یو پی اس با استابلایزر چیست باید بگوییم که یو پی اس مخصوص زمانی است که شما به برق اضطراری نیاز دارید. اما استابلایزر تنها تثبیت کننده ولتاژ است و در زمان قطعی برق کاری نمی‌کند.

فرق گیمبال و استابلایزر چیست؟

در صورتی که بخواهیم به صورت مختصر تفاوت گیمبال و استابلایزر را توضیح دهیم باید بگوییم که گیمبال یکی از وسایل مورد استفاده در عکس‌برداری و فیلم‌سازی است. این دستگاه، ارتعاش را می‌گیرد و فیلم و عکس بدون لرزش را به ما نشان می‌دهد. این درحالی است که استابلایزر، یک وسیله محافظت از وسایل برقی است که مانع از این می‌شود که ولتاژ اضافی، کم یا دارای نوسان وارد دستگاه شود و به آن آسیب برساند.

سخن پایانی

استابلایزرها یا تثبیت کننده های ولتاژ دارای انواع مختلفی هستند. برخی از انواع این استابلایزرها را ما در این مقاله ذکر کردیم و نحوه کار و کاربرد آن ها را با جزئیات به شما گفتیم.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

اگر بخواهید معروف‌ترین جزیره در خلیج فارس را نام ببرید، کدام جزیره را انتخاب خواهید کرد؟ به احتمال زیاد انتخاب خیلی از افراد جزیره کیش خواهد بود. کیش یک جزیره بهشتی در خلیج فارس می‌باشد که پذیرای مسافرین بسیار زیادی بوده و هر ساله تعداد زیادی از افراد، تور کیش از تهران را خریداری کرده و به این جزیره سفر می‌کنند.

 

تفریحات آبی همیشه پرطرفدارترین تفریحات در کیش است و هر مسافری برای تجربه آن‌ها لحظه شماری می‌کند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب 5 ساحل تفریحی در جزیره کیش را معرفی نماییم.

 

معرفی ساحل میرمهنا

اگر بخواهیم بزرگترین ساحل را در جزیره کیش به شما معرفی نماییم باید به ساحل میرمهنا اشاره کنیم. در شمال غربی جزیره کیش و در بلوار دریا می‌توانید ساحل میرمهنا را مشاهده نمایید. این ساحل حدود 10 هکتار وسعت دارد و از مسجد خاتم الانبیا آغاز شده و تا میدان جاسک ادامه پیدا می‌کند.

 

در این پارک ساحلی می‌توانید اسکله بزرگی را مشاهده کنید که دارای 4 ایستگاه برای سوار شدن به قایق می‌باشد. همچنین در کنار این ایستگاه‌ها می‌توانید مکان‌هایی را برای تماشای منظره دل‌نشین دریا مشاهده نمایید و مطمئن باشید غروبی دل انگیز را خواهید دید.

 

شما در این پارک ساحلی می‌توانید انواع و اقسام تفریحات را تجربه کرده و میزان زیادی از زمان مسافرت خود را در این ساحل بگذرانید. تعداد زیادی از مسافرین تور کیش از شیراز رفتن به این ساحل و تجربه تفریحات آن را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

 

معرفی ساحل مرجان

 

زیباترین پارک ساحلی که در جزیره کیش قرار دارد، ساحل مرجان می‌باشد. در این ساحل می‌توانید آبی دریا را در کنار سواحل مرجانی بسیار زیبا مشاهده نمایید. ساحل مرجان در شرق جزیره کیش و در کنار بازار مرجان واقع شده است. تعداد زیادی از مسافرین تور کیش از اصفهان به دلیل این نزدیکی، حتما به ساحل مرجان خواهند رفت.

 

حتی تعداد زیادی از کیشوندان نیز معمولا ساحل مرجان را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند. شما می‌توانی به راحتی در این ساحل تمامی موجودات زیر آب را مشاهده کنید چرا که آب‌های این ساحل واقعا تمیز و زلال هستند و همه چیز را نشان می‌دهند.

 

دلیل این شفافیت، مرجان‌های آبی هستند. مرجان‌ها موجوداتی با ارزش هستند که در اکوسیستم محیط دریا نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و علاوه بر تاثیر خیلی زیادی که دارد، ظاهر بسیار زیبایی نیز داشته و محیط را زیبا می‌کنند. در مدت زمانی که مرجان‌ها در آب زنده هستند، اکسیژن را تامین کرده و با این کار علاوه بر اینکه محیط زندگی آبزیان را بهتر می‌نمایند، آب را نیز شفاف‌تر خواهند کرد. بعد از اتمام دوران حیات نیز به صورت سنگ‌های اسفنجی محیط را زیبا خواهند کرد.

 

به همین دلیل ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحلی است که در طول عمر خود خواهید دید.

 

معرفی ساحل مرد ماهیگیر جزیره کیش

نمادها در جزیره کیش زیاد هستند و یکی از مهم‌ترین این نمادها، مجسمه مرد ماهیگیر است. این مجسمه، دومین مجسمه فیگوراتیو بزرگ در ایران می‌باشد که به شکل مردی ساخته شده است که تور خود را به سمت دریا گرفته است. این مجسمه که 12 متر ارتفاع دارد توسط چهار هنرمند مشهدی و در سه ماه ساخته شد و برای این کار سه کارگاه مختلف عوض کردند.

 

دلیل نامگذاری این ساحل به دلیل وجود همین مجسمه می‌باشد. تعداد زیادی از مسافرین و گردشگران جزیره کیش فرزندان خود را برای ساختن مجسمه‌های مختلف شنی به این ساحل می‌برند. ساحل مرد ماهیگیر در کرانه شرقی جزیره کیش قرار گرفته است و ابهت و بزرگی مجسمه باعث شده تا منظره‌ای بسیار زیبا به وجود بیاید.

 

معرفی ساحل اسکله تفریحی جزیره کیش

محبوب‌ترین ساحلی که در جزیره کیش وجود دارد، ساحل اسکله تفریحی است و تنوع تفریحات در این ساحل به قدری زیادی است که هر مسافر و گردشگری به راحتی می‌تواند تفریح مورد علاقه خود را پیدا کرده و مشغول شود.

 

برای مثال می‌توانید غواصی را انتخاب کرده و با استفاده از آن دنیای زیر آب را ببینید و یا حتی با کرایه قایق‌های مختلف روی آب بروید و از مناظر زیبا لذت ببرید. بالن سواری و فلای بورد نیز از دیگر تفریحاتی است که در ساحل اسکله تفریحی دیده می‌شود.

 

پیشت دوچرخه بسیار بزرگی نیز در این ساحل قرار دارد که به راحتی می‌توانید در آن به دوچرخه سواری بپردازید.

 

معرفی ساحل سیمرغ جزیره کیش

پنجمین ساحلی که تصمیم داریم تا در این مطلب به شما معرفی نماییم، ساحل سیمرغ است. در این ساحل می‌توانید متنوع‌ترین تفریحات را مشاهده نمایید و از آن‌ها استفاده کنید. اولین و بزرگترین پارک دلفین کیش در نزدیکی این ساحل قرار دارد و به خوبی می‌توانید دلفین‌های زیبا را در این پارک مشاهده نمایید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فقط در این پارک دلفین نخواهید دید و سایر حیوانات آبی مانند شیر دریایی، گراز دریایی و پنگوئن نیز در پارک دلفین وجود دارند.

 

باغ پرندگان نیز یکی دیگر از مکان‌های نزدیک ساحل سیمرغ است که در آن می‌توانید پرندگان مختلفی را مشاهده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد الرضا بزرگترین پایتخت مذهبی کشور است و بارگاه امام هشتم شیعیان در آن قرار دارد. خیل عاشقان ائمه اطهار در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ایام عادی سال برای زیارت این مضجع شریف به مشهد سفر می‌کنند. به جز حرم مطهر اماکن مذهبی دیگری در مشهد قرار دارد. مشهد علاوه بر جاذبه‌ی مذهبی پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی غنی دارد و امکان تاریخی زیادی از دوران‌های گذشته دارد. آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی مشهد را هم باید در کنار عوامل دیگر توریست پذیر بودن آن قرار دهیم.

با توجه به جذابیت‌های زیاد مشهد امکانات خدماتی و رفاهی برای مسافران فراهم شده است. در صورتی که قصد سفر از تهران به این شهر را با استفاده از خدمات تور مشهد از تهران دارید، می‌توانید از راهنمای جامع سفر به مشهد این مطب استفاده کنید.

مشهد چگونه شهری است؟

مشهد یک شهر بزرگ با فضای داخل شهری تمیز و شیک است. با توجه به اینکه شهر مشهد بزرگ است و آلودگی هوا در اثر استفاده از وسایل نقلیه زیاد است به همت شهرداری مشهد فضای سبز زیادی در سطح شهر ایجاد شده است تا به پاک شدن هوای شهر کمک کند. مشهد بعد از تهران بزرگترین شهر ایران است و حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

راهنمای سفر به مشهد

سالانه حدود 30 میلیون توریست و زائر داخلی و خارجی به مشهد سفر می‌کنند و از جاذبه‌های مختلف این شهر بازدید می‌کنند.

آب و هوای مشهد چگونه است؟

کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند بهتر است با آب و هوای آن آشنا باشند. موقعیت جغرافیایی مشهد در چگونگی آب و هوا تاثیرگذار است. مشهد از سمتی که به نیشابور ختم می‌شود آب و هوای خشکی دارد و بخشی که به قوچان راه دارد آب و هوای سرد و نیمه خشک دارد. اما دامنه‌ها و ارتفاعات بینالود و هزارمسجد موجب مرطوب شدن هوای مشهد می‌شود.

اگر می‌خواهید در بهترین هوا و بدون احساس گرما و سرمای زیاد به مشهد سفر کنید بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید. هوای نوروزی و اردیبهشت ماه هوای معتدلی دارد. اما از خرداد ماه کم کم گرمای هوا بیشتر می‌شود و ممکن است برای مسافران آزاردهنده باشد.

همچنین فصل‌ پاییز و زمستان مشهد بسیار سرد است. تا حدی که گاهی اوقات دمای هوا به 20 درجه زیر صفر می‌رسد. اما در فصل‌های سرد سال هتل‌ها برای جذب مسافران تخفیف‌های خوبی بر قیمت اتاق‌ها می‌گذارند. همچنین پروازها هم با تخفیف ارائه می‌شود.

راه‌های ورود به مشهد چگونه است؟

برای سفر به مشهد چندین راه وجود دارد. اگر تمایل دارید با خودروی شخصی به مشهد سفر کنید می‌توانید از بزرگراه‌های منتهی به مشهد از هر جای کشور که مایل هستید به مشهد بروید. اما برای کسانی که سفر جاده‌ای را دوست ندارند امکان سفر با هواپیما و قطار هم فراهم است.

فرودگاه بین الملللی شهید هاشمی نژاد

یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور در مشهد قرار دارد. پروازهای داخلی و خارجی مشهد از فرودگاه هاشمی نژاد انجام می‌شود. این فرودگاه از سطح شهر فاصله‌ی زیادی ندارد و مسافران می‌تواننند با تاکسی‌های فرودگاه یا اسنپ در عرض کمتر از نیم ساعت به داخل شهر دسترسی داشته باشند.

ایستگاه راه آهن مشهد

کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند به جای استفاده از هواپیما یا خودوری شخصی با قطار به مشهد سفر کنند. قطار در ایستگاه‌های قبل از مشهد توقف‌هایی دارد و این بهترین فرصت برای سفر به نیشابور و بازدید از اماکن تاریخی آن است.

ترمینال‌های اتوبسرانی مشهد

یکی دیگر از پایانه‌های عمومی برای استفاده‌ی مسافران مشهد، ترمینال اتوبوسرانی است. مشهد سه ترمینال دارد. این ترمینال‌ها شامل موارد زیر است:

  • ترمینال امام رضا (ع): این ترمینال مخصوص سفرهای تهران به مشهد است و ظرفیت پذیرش دو هزار اتوبوس را در روز دارد.
  • ترمینال معراج مشهد: اگر می‌خواهید به شهرهای مجاور خراسان رضوی بروید می‌توانید از ترمینال معراج سفر خود را آغاز کنید. در این ترمینال به طور متوسط 110 اتوبوس وارد و خارج می‌شود.
  • ترمینال راه ابریشم مشهد: این ترمینال با هدف سرویس دهی به شهرهای شمال شرق مشهد راه اندازی شد. حدود 90 دستگاه ثابت و غیر ثابت در این ترمینال فعالیت دارند.

وضعیت حمل و نقل عمومی در مشهد

در سطح شهر مشهد اتوبوس‌های BRT یا تندرو مسافران را جابه جا می‌کنند. این اتوبوس‌ها هم هزینه‌ی حمل و نقل را کاهش داده است و هم سرعت جابجایی مسافران در آن بالا است.

علاوه بر آن تاکسی، اسنپ و مترو هم برای جابجایی مسافران و شهروندان مشهدی در دسترس است.

بهترین مراکز اقامتی در مشهد کجاست؟

با توجه به اینکه غیر از ایام تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مذهبی در زمان‌های دیگر هم تعداد مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند زیاد است، لازم است مراکز اقامتی در سطح شهر به تناسب مسافران ایجاد شود. مسفران و زائران هم بعد از ورود به مشهد اولین چیزی که به دنبال آن هستند مراکز اقامتی است.

در مشهد متناسب با بودجه‌ی تمام افراد هتل و مراکز اقامتی وجود دارد. هتل‌های پنج ستاره و لوکس مشهد در خیابان‌های اطراف حرم و مناطق دیگر شهر وجود دارد. این هتل‌ها گران‌ترین هتل‌ها هستند و بیشترین هزینه را بر دوش مسافران می‌گذارند اما بهترین خدمات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. هتل درویشی، هتل الماس و هتل مدینه الرضا بهترین هتل‌های مشهد هستند.

اما کسانی که مایل باشند کمتر هزینه می‌کنند می‌توانند در هتل آپارتمان‌ها که نسبت به هتل هزینه‌ی کمتری دارند اقامت کنند. هتل آپارتمان‌ مهستان و سی نور جزو بهترین هتل آپارتمان‌های مشهد هستند که بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌کنند.

رستوران@های مشهد

بهترین رستوران‌های مشهد کجاست؟

برخی از هتل‌ها همراه با اقامت خدمات غذا را هم به مسافران ارائه می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از رستوران‌های سطح شهر استفاده کنید باید به شما این نوید را بدهیم که بهترین رستوران‌ها با غذاهای ایرانی و فرنگی در مشهد دایر شده است که خوش‌طعم‌ترین غذاها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید اطراف حرم به رستوران بروید حتماً سری به رستوران الماس، رستوران علی و هفت رنگ پلو بزنید. در مناطق لوکس مشهد هم می‌توانید از غذاهای خوشمزه بام کوهسر، رستوران قصر درویش میل کنید.

اما واقعاً حیف است که مشهد بروید اما در رستوران‌های شاندیز شیشلیگ نخورید. حتماً استفاده از طبیعت شاندیز و غذا خوردن زیر سایه‌ی درختان این منطقه را در برنامه خود داشته باشید.

برای گیاهخواران هم در مشهد رستوران ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. رستوران خانه گیاهی در هاشمیه مشهد انواع غذاهای گیاهی را در یک محیط آرام و فضای دلپذیر در اختیار مهمان‌ها قرار می‌دهد.

اماکن تاریخی مشهد کجاست؟

در شهر مشهد آثار تاریخی از زمان تیموریان، صفویان و پهلوی به جا مانده است. چهارطاقی بازه هور یکی از قدیمی‌ترین آثاری است که از زمان ساسانیان و پیش از ورود اسلام به ایران در مشهد وجود دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار و فردوسی شاعر بزرگ پارسی و آرامگاه پیر پالان دوز از دیگر مکان‌های تاریخی مشهد هستند. همچنین برج رادکان، برج میل اخنگان از دیگر بناهای تاریخی مشهد هستند.

جاذبه‌های طبیعی مشهد کجاست؟

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری کشور است. در مشهد دره‌ها و غارهایی وجود دارد که برای بسیاری از طبیعت دوستان جذاب و دیدنی است. غار کارده، غار مزدوره از غارهای اطراف مشهد است. برای ورود به غار بهتر است همراه با فردی که با غار آشنایی داشته باشد این کار را انجام دهید و به تنهایی و بدون تجهیزات داخل غار نروید.

روستای اطراف مشهد هم آب و هوای کوهستانی و ییلاقی دارند و بهترین مکان برای گذراندن وقت در کنار دوستان و خانواده هستند. اگر به روستای جاغرق یا گلستان بروید متوجه صحت این ادعا می‌شوید.

در مورد زیبایی شاندیز هم هر چقدر بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. شاندیز در یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور قرار دارد. در این منطقه رستوران‌ها و مراکز تفریحی احداث شده و گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آشنایی با پارک‌ها و شهربازی‌های مشهد

پارک‌ها و فضاهای سبز مشهد در تمام فصل‌ها برای گردش و تفریح پذیرای مسافران هستند. کوهسنگی مشهد یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر مشهد است. داخل پارک دو صخره‌ی کوهی قرار دارد و فضای پارک پر از درختان تنومن و بلند قامت است.

پارک ملت هم یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد است که انواع وسایل تفریحی و خدماتی برای رفاه حال مراجعان اماده شده است. پارک خورشید، پارک جنگلی طرق از دیگر پارک‌های مشهد هستند.

در مشهد شهربازی‌های سرپوشیده در مراکز تجاری نیز برای استفاده‌ی کودکان و بزرگسالان آماده شده است. شهربازی سرزمین عجایب در مرکز تجاری الماس شرق یکی از مهیج‌ترین مکان‌ها برای گذراندن وقت است.

همچنین چندین مجموعه آبی در مشهد احداث شده است که می‌تواند لحظات شاد و خوشی را برای مراجعه کنندگان ایجاد کند. سرزمین موج‌های آبی یکی از بزرگترین مجموعه‌های آبی است که انواع سرسره‌های آبی، تونل، استخر، سونا و جکوزی دارد.

استخرهای کم عمق، سرسره‌های کم ارتفاع و وسایل بازی مخصوص کودکان نیز در این مکان وجود دارد. رستوران و کافه‌ی داخل این مجموعه هم انواع فست فود و نوشیدنی به مشتریان ارائه می‌کند.

خرید سوغات در مشهد

تقریبا تمام مسافرانی که به مشهد می‌روند دغدغه‌ی خرید سوغاتی را دارند. اگر قصد دارید سوغاتی خوراکی از مشهد بخرید زعفران اصل مشهد و نبات و هل را در لیست خرید خود قرار دهید. پولکی و اطلسی هم جزو تنقلات محبوب و سوغات مشهد هستند.

در مشهد خرید زیورآلات با سنگ‌های عقیق، یاقوت و از همه مهمتر فیروزه نیشابور یکی از مواردی است که حتما باید به مسافران توصیه شود. در بازار رضای مشهد می‌توانید انواع انگشتر با رکاب و سنگ‌های مختلف را خریداری کنید.

آشنایی با مراکز خرید مشهد

در سفر به مشهد یکی از برنامه‌ی مسافرت مراجعه به مراکز خرید مشهد است. در مرکز و اطراف شهر مراکز خرید مختلفی دایر شده است که انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه در آن به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید برای خرید کیف و کفش، سوغات و صنایع دستی مشهد به این مراکز خرید مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید با قیمت مناسب خرید کنید به پاساژهای خیابان هفده شهریور مراجعه کنید. در این منطقه انواع پوشاک با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسد. اما اگر به دنبال خرید برند هستید و می‌خواهید از مغازه‌های لوکس خرید کنید می‌توانید به مزون‌ها و فروشگاه‌های بلوار سجاد و احمد آباد مراجعه کنید.

همچنین مراکز خرید الماس شرق، پروما، ویلاژ توریست نیز مکان‌های مناسبی برای خرید هستند.

یکی از تورهایی که طرفداران زیادی دارد تور مشهد از تهران است. برای سفر به مشهد می‌توانید از انواع تورهای هواییف با قطار یا اتوبوس استفاده کنید. برای دریافت راهنمایی می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که آثار تاریخی زیادی دارد. مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به مشهد با استفاده از تورهایی مانند تور مشهد از تهران تمایل دارند از مکان‌های قدیمی و تاریخی این شهر بازدید کنند. آثار تاریخی مشهد شامل مقبره‌ها، خانه، کلیسا، موزه‌هایی که از دوران‌های مختلف تیموریان، صفویان و پهلوی به جا مانده است. در این مطلب آثار تاریخی مشهد را معرفی می‌کنیم.

4 طاقی بازه هور

چهار طاقی بازه هور

یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی مشهد چهار طاقی بازه هور است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این اثر که به قدیمی‌ترین گنبد جهان معروف است مربوط به دوران قبل از اسلام و زمان ساسانیان است. علت نامگذاری این اثر این است که در قسمتی از میانه‌ی کوه طلوع خورشید مشخص می‌شود و جلوه‌ی زیبایی دارد. کاربری این بنا در دوره‌ی ساسانیان مشخص نیست. برخی از باستان شناسان عقیده دارند این مکان یک آتشکده بوده و گروهی دیگر اعتقاد دارند که این بنا برای حفاظت از راه و جاده ساخته شده است.

موقعیت مکانی بنای چهارطاقی بازه هور در 70 کیلومتری جنوب غربی مشهد است. برای دسترسی به این بنا باید به جاده‌ی قدیم تربت حیدریه و به روستای رباط سفید بروید.

آرامگاه نادرشاه افشار

تصویر آرمگاه نادر مردی که سوار بر اسب است و چند نفر از همراهان اطراف وی هستند در ذهن اکثر ما نقش بسته است. آرامگاه نادر شاه در ضلع شمال غربی چهار راه شهدای مشهد قرار دارد و در یک مجموعه‌ی 14 هزار متری مربعی واقع است.

داخل این مجموعه آرامگاه نادرشاه افشار، موزه‌ی نادری و باغ نادری قرار دارد. در سال 1342 مقبره‌ی نادر توسط فردی به نام هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد. موزه‌ی نادرشاه شامل دو بخش است. در یک بخش اسلحه‌های دوران قبل از افشاریان نگه‌داری می‌شود و در بخش دیگر ادوات جنگی و اسلحه‌های نادرشاه مورد بازدید عموم است.

در قسمت باغ این مجموعه یک برج مرتفع قرار دارد که مجسمه‌ی نادرشاه سوار بر اسب روی آن قرار دارد. اگر علاقمند به بازدید از مکان‌های تاریخی هستید در سفر به مشهد حتماً از آرامگاه نادر بازدید کنید.

کوزه کنانی مشهد

سوابق خانه کوزه‌کنانی مشهد

یکی از تجار مشهد فردی به نان کوزه‌کنانی بوده است که آیت الله بروجردی به دلیل سابقه‌ی دوستی با این فرد، زمانی که به مشهد می‌آمد در این خانه اقامت می‌کرد. بر اساس اسناد تاریخی رضا شاه هم به مدت یک ماه در این خانه ساکن شده است.

خانه کوزه‌کنانی مدتی هم به عنوان کنسول‌گری آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است که بعدها توسط حاج آقا کوزه‌کنانی خریداری شد. این خانه بعد از فوت این مرد بزرگ به هیئت مذهبی خمینی شهر فروخته شد. محل دقیق این بنا در خیابان شیرازی و حدود 30 متری باب الجواد است.

خانه اردکانی

یکی از خانه‌های تاریخی و قدیمی در مشهد خانه اردکانی است. این خانه  با نام خانه‌ی دولابیان هم شناخته می‌شود. زیرا در ابتدا خانه متعلق به فردی به نام حسین اردکانی بود و بعد از فوت ایشان فردی به نام دولابیان خانه را از ورثه خریداری کرد.

  این خانه در مرکز شهر و نزدیک حرم مطهر امام رضا واقع شده است. این خانه کالبد خانه‌های سنتی را دارد. یعنی با ورود به خانه با یک حیاط مرکزی، تابستان نشین و زمستان نشین، شاه نشین، تنورخانه، آب انبار و حوض خانه مواجه می‌شوید. سبک معماری این خانه مورد توجه است و بخش اعیان نشین جنوبی و شمالی آن با توجه به تفاوت در دوران ساخت قابل تشخیص است. این خانه در سال 1384 در فهرست آثار ملی قرار گرفت اما در سال 1391 از لیست خارج شد.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

فردوسی یکی از شاعران قدیمی و پرآوازه‌ی ایرانی است که به عوان پاسدار زبان فارسی شناخته شده است.  گردشگران ایرانی و خارجی علاقه‌ی زیادی به بازدید از این مکان دارند و رفتن به این مکان را جزو برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند.

آرامگاه فردوسی در 20 کیلومتری شهر مشهد در شهر طوس قرار دارد و همین فاصله نزدیک و محبوبیتش این مکان را در لیست بهترین اماکن گردشگری مشهد قرار داده است . مقبره در میان یک باغ قرار دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید.

مقبره‌ی شاعر بزرگ نیما یوشیج و خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان هم در محوطه‌ی این مجموعه قرار دارد.

مدرسه عباسقلی خان

مدرسه عباسقلی خان مربوط به دوران صفوی است و به امر شاه عباس صفوی توسط عباسقلی خان بیگلر بیگی ساخته شده است. سال ساخت این مدرسه 1048 است. مکان این مدرسه در ضلع جنوبی حرم امام رضا و در خیابان نواب صفوی است.

امروزه بسیاری از گردشگران برای بازدید از این بنای قدیمی و سبک معماری آن به مدرسه عباسقلی می‌روند.

برج رادکان

برج رادکان  به نام میل رادکان هم شناخته می‌شود. این بنا با طراحی خواجه نصیر الدین طوسی ساخته شده است. این ریاضی دان، اختر شناس و دانشمند بزرگ در دوره‌ی ایلخانیان و در سال 607 هجری قمری این بنا را با گنبد مخروطی طراحی کرده است. این بنا به دلیل معماری خاص و استحکام آن معروف است و به یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد تبدیل شده است.

برج میل اخنگان

برج میل اخنگان

برج میل اخنگان در 20 کیلومتری مشهد در روستای اخنگان قرار دارد. هویت فردی که در این مکان دفن شده مشخص نیست اما در مورد قدمت آن مشخص شده که تقریباً قدمت آن به دوره‌ی تیموریان می‌رسد. البته مردم روستا اعتقاد دارند این مکان محل دفن خانمی به نام گوهر تاج است که خواهر گوهرشاد آغای تیموری است. اما برخی دیگر اعتقاد دارند این یک دختر هندی در این مکان دفن شده که از مریدان امام رضا (ع) بوده و هنگام سفر به مشهد در این مکان از دنیا رفته و دفن شده است.

ویژگی معماری این بنای تاریخی شکل مخروطی گنبد آن است. همچنین کاشی‌های لاجوردی و فیروزه‌ای در نوارهای افقی گنبد استفاده شده است. کاشی‌های صلیبی شکل و ستاره‌ای به کار رفته در بنا نشان دهنده‌ی معماری دوران تیموریان است.

گنبد هارونیه

یکی دیگر از اماکن تاریخی در مشهد گنبد هارونیه است. این گنبد مربعی شکل است و از آجر ساخته شده است. قدمت آن به دوران شهر قدیمی طوس باز می‌گردد و از آن دوران باقی مانده است. شهر طوس در 25 کیلومتری و شمال غرب مشهد قرار دارد. بنابر اسناد به جا مانده و روایت تاریخدانان گنبد هارونیه مدرسه‌ای است که از دوران سده‌ی هشت هجری و امام محمد غزالی به جا مانده است. یک سنگ بنای تاریخی از امام محمد غزالی هم در این مکان قرار دارد که تایید کننده این ادعا است.

یکی از مواردی که باعث شده این گنبد اهمیت زیادی داشته باشد معماری آن است. قطر پایه‌ها، ایستایی و قدرت کف و گنبد مورد توجه تاریخدانان و گردشگران است.

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز یکی از آثار تاریخی مشهد است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این آرامگاه در بخش شمال شرقی حرم امام رضا قرار دارد و مسیر ورود به آن از خیابان نواب صفوی است. این مقبره متعلق به محمد عارف عباسی از عرفای سلسله ذهبیه است که به پیر پالان دوز مشهور شده است.

  مقبره‌ی پیر پالاندوز یک بنای چهار گوش است که گنبدی روی آن قرار دارد. ایوان آجری و شاه نشین‌های دارای نقاشی این مکان از ویژگی‌های خاص ان است.

در زمان پدر شاه عباس صفوی یعنی محمد خدابنده صفوی این مقبره ساخته شده است. طی سال‌های گذشته این مقبره چند بار ترمیم و بازسازی شده است.

قبرستان ارامنه مشهد

یکی از قدیمی‌ترین قبرستان‌ها در مشهد قبرستان متعلق به ارامنه است. در این قبرستان مسیحیانی که در مشهد زندگی می‌کردند به خاک سپرده می‌شدند. برخی از متوفیانی که در این گورستان هستند از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، لهستان، روسیه و انگلیس هستند. خطوط روی قبرها هم به رسم الخط‌های مختلف است.

کلیسای مسروپ مقدس

قدمت کلیسای مسروپ به سال 1941 می‌رسد. این اثر از دوران پهلوی به جا مانده است و به عنوان اماکن مذهبی مشهد نیز از آن یاد می‌شود و در بین مردم مشهد به کلیسای میدان ده دی معروف است. ساختمان کلیسا دو گنبد مخروطی شکل دارد و بالای در وردی آن یک ناقوس وصل شده است. این کلیسا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خانه ملک مشهد

خانه ملک منزل مسکونی یکی از بزرگترین ثروتمندان مشهد به نام حاج حسن ملک بوده است. این خانه در اواخر دوره‌ی قاجار ساخته شده و یک بنای آجری با سقف مشبک و منبت کاری است. سازمان میراث فرهنگی این خانه را مرکز پژوهش‌های هنرهای سنتی تبدیل کرده است و کارگاه‌های مختلف صنایع دستی داخل آن دایر کرده است.

کارگاه‌های صنایع دستی خانه ملک شامل کارگاه‌های گلیم و فرش، سفال و سرامیک، کارگاه مینیاتور و تذهیب، کارگاه سوخت و چرم بری و صحافی و انواع هنرهای دستی دیگر است. کسانی که دوست دارند یک خانه‌ی تاریخی را ببیند و در کنار آن از صنایع دستی مختلف بازدید کنند می‌تواند در سفر به مشهد به خانه ملک مراجعه کنند و با یک تیر دو نشان بزنند.

حمام موزه شاه

حمام موزه شاه به حمام قلی بیگ معروف است و در حاشیه‌ی بازار بزرگ مشهد قرار دارد. این حمام را مهدی قلبی بیگ میر ساخته و وقف آستان مطهر امام رضا کرده است. این بنا مربوط به دوران صفوی و زمان شاه عباس صفوی است. در حال حاضر با توجه به توسعه حرم رضوی در قسمت جنوب غربی حرم رضوی قرار دارد و به موزه‌ی مردم شناسی تبدیل شده است.

اصلی‌ترین بخش این حمام سربینه است. این قسمت به صورت یک مربع احداث شده است و هشت ستون سنگی زیر پوشش گنبدی آن قرار دارد. بخش‌های دیگری هم در این حمام وجود دارد که شامل گرمخانه، سقف‌های گنبدی اندرونی و بیرونی است و علاقمندان به بناهای قدیمی می‌توانند به این حمام مراجعه کنند و از قسمت‌های مختلف بازدید کنند.

 هتل تاریخی پارس

یک دیگر از اماکن تاریخی در مشهد هتل تاریخی پارس است. قدمت ساخت این هتل به سال 1316 می‌رسد و توسط یک معمار روس ساخته شده است. سبک معماری آن مانند هتل‌های غربی است و فضای داخلی آن به چایخانه‌های سنتی شباهت دارد. این هتل قدیمی‌ترین هتل در مشهد است. کسانی که علاقمند به بناهای تاریخی هستند حتماً بازدید از این هتل را باید در برنامه‌ی خود قرار دهند.

یکی از مقاصد گردشگری و زیارتی در ایران شهر مشهد است. تور مشهد از تهران یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با راهنمایی کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها بهترین تور را با مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد بزرگترین شهر مذهبی ایران است که در تمام ایام سال پذیرای زائرانی است که به قصد زیارت حرم مطهر هشتمین امام شیعیان علی بن موسی الرضا به این شهر سفر می‌کنند. در مشهد امکانات خدماتی و رفاهی برای اقامت و آسایش مسافران ایجاد شده است. اما اگر دوست دارید بدانید به جز حرم امام رضا به چه مکان‌های دیگری برای زیارت می‌توانید مراجعه کنید خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهر شاد معروف‌ترین مسجد مشهد

یکی از معروف‌ترین اماکن مذهبی مشهد مسجد گوهر شاد است. این مسجد  با مساحت 2800 متر مربع و زیر بنای 9400 متر مربع به دستور همسر شاهرخ گوهر شاد بیگم در سال 821 هجری قمری ساخته شده است و به همین دلیل اینگونه نامگذاری شده است. مکان این مسجد در جوار حرم امام رضا  و در قسمت جنوبی آن قرار دارد. این مسجد بر پایه‌ی معماری اصیل اسلامی ساخته شده است و کاشی کاری و معماری آن نمایانگر معماری ایرانی و اسلامی در دوره‌ی تیموریان است.

در صحن این مسجد در تمام ایام سال نماز جماعت برگذار می‌شود و کسانی که به قصد زیارت حرم مراجعه کنند می‌توانند به این مسجد بروند و علاوه بر بازدید از این بنای قدیمی نماز را هم به جماعت برگذار کنند.

این مسجد یک بار در زلزله‌ی سال 1084 قمری و یک بار هم در گلوله باران سال 1330 آسیب دید اما مجدداً گنبد و ایوان آن مورد بازسازی قرار گرفت.

لازم به ذکر است نام بانی مسجد یعنی گوهر شاد در دو قسمت از مسجد حک شده است. کاشی معرقی که بالای در نقره‌ای دارالسیاده و کتبیه‌ی ایوان مقصوره دو قسمتی از مسجد هستند که با خط شاهزاده بایسنقر نام گوهر شاد حک شده است.

آرامگاه یاسر و ناصر

آستانه امامزادگان سید ناصر و سید یاسر علیهم السلام

یکی از مناطق گردشگری و تفریحی به گفته راهنمای سفر به مشهد، روستای ییلاقی گلستان است. در این روستا علاوه بر اینکه طبیعت زیبا و بکر جاذبه‌ای برای جذب گردشگران است، امامزاده‌ای هم قرار دارد که خیلی از افراد به قصد زیارت به آن‌جا مراجعه می‌کنند. امامزادگان سید ناصر و سید یاسر فرزندان ذکور امام موسی کاظم هستند که در این مکان دفن شده اند.

پیش از سال 1342 مقبره‌ی این دو امامزاده گلی بود اما بعد از آن به همت خیرین با زیر بنای 3000 متر مربع ساخته شد و با کاشی‌های معرق مزین شد. علاوه بر زائران ایرانی خیلی از افراد از کشورهای اطراف مانند عراق به قصد زیارت این دو امام به این مکان مراجعه می‌کنند.

آرامگاه خواجه اباصلت

آرامگاه خواجه اباصلت در جنوب شرقی مشهد و در 5 کیلومتری جاده فریمان مشهد قرار دارد. عبدالسلام بن صالح بن سلیمان که به خواجه اباصلت هروی معروف است از دانشمندان و متکلمان مسلمان بوده است. علت نامیده شدن وی به هروی این است که اجداد و نیاکانی در هرات افغانستان داشته است. این دانشمند بزرگ بعد از هجرت امام رضا به مشهد از مدینه به این شهر آمد و شاهد چگونگی به قتل رسیدن این امام به دست مامون بوده و بعد از شهادت امام کتابی به نام وفاه الرضا را تالیف کرد.

وی در سال 236 هجری قمری در خراسان از دنیا رفت و مزار وی به صورت یک بقعه‌ی کوچک بود. اما کربلایی محمد درویش این بقعه را بازسازی و مرمت کرد و آن را به صورت یک بنای چهار ضلعی و گنبدی درست کرد. در سال‌های اخیر به علت استقبال زائران از این مکان و ممراجعه برای زیارت امکانات خدماتی و رفاهی زیادی در این منطقه احداث شده است.

پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز

آرامگاه پیر پالاندوز یکی از اماکن مذهبی مشهد است که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده و بهترین مکان برای افرادی است که از طریق تور مشهد از تهران به این شهر سفر کرده و قصد بازدید از آثار مذهبی مشهد را دارند. همچنین سالانه افراد زیادی به قصد تبرک به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند. این آرامگاه در دوره‌ی صفوی و در ضلع شرقی حرم امام رضا علیه السلام قرار دارد.

محمد عارف عباسی از عرفای قرن دهم هجری است که به پیر پالاندوز معروف است. آرامگاه چهار ضلعی است گنبد پیای شکل و ایوان آجری دارد.

آستانه مبارکه امامزاده یحیی

یکی دیگر از اماکن متبرکه در مشهد آستانه مبارکه امامزاده یحیی است که که در روستای میامی قرار دارد. این روستا در 50 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد و محل دفن یحیی فرزند زید بن علی بن الحسین است. بنای آرامگاه یک ایوان چهارضلعی و گنبد فیروزه‌ای رنگ و دو پوسته که مناره‌هایی طرفین ورودی آن قرار دارد. همچنین یک کتیبه‌ی سنگی مربوط به سال 937 هجری قمری بر سر در این امامزده قرار دارد.

یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف این امامزاده چشمه‌ای است که در دامنه‌ی کوه جریان دارد و زائران پس از زیارت از آب این چشمه معدنی هم استفاده می‌کنند.

گنبد خشتی

یکی دیگر از اماکن مذهبی در مشهد گنبد خشتی است. این بنا در دوران صفویه ساخته شده است و در سال 1345 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. در این گنبد یکی از نوادگان امام موسی کاظم مدفون است. سلطان غیاث الدین محمد که با 17 واسطه به امام موسی کاظم می‌رسد در این مکان مدفون است. این مکان مذهبی به محلی مناسب برای زائرانی است که از طریق تور مشهد از شیراز به این شهر سفرکرده‌اند.

گنبد خشتی به لحاظ موقعیت مکانی ابتدای خیابان طبرسی و در مجاورت کوچه آب سیاه قرار دارد. علت نامگذاری این بقعه به گنبد خشتی این است که از ساخت گنید از خشت استفاده شده است. فضای داخلی این بقعه در دوران قاجار مرمت شده و با نقاشی و کتیبه مزین شده است.

آرامگاه خواجه مراد

آرامگاه خواجه مراد

نام خواجه مراد برای خیلی از ما ایرانیان آشنا است و در سفر به مشهد حتماً سری هم به این آرامگاه زده‌ایم. خواجه مراد از اصحاب خاص امام رضا علیه السلام بوده که بعد از مرگ مقبره‌اش زیارتگاه شده است. این آرامگاه در 15 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و به دلیل فاصله‌ی سه کیلومتری که با آرامگاه خواجه اباصلت دارد، خیلی از زائران این دو مکان را با هم زیارت می‌کنند.

تا قبل از سال 1330 بر مراز خواجه مراد فقط یک گنبد و گلدسته ساده قرار داشت و کاشی کاری آن ساده بود. اما به مرور زمان تغییرات و تحولاتی در ساختمان مزار ایجاد شد و امکانات رفاهی در اطراف این بقعه ایجاد شد که زائران بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از این امکانات بازارچه‌هایی است که در ان صنایع دستی و خوراکی‌های سوغات مشهد مانند هل، نبات و زعفران به فروش می‌رسد.

امام زاده سید عبدالعزیز

امامزاده سید عبدالعزیز در روستای دهسرخ در فاصله‌ی 34 کیلومتری جنوب غرقی مشهد قرار دارد. این امام زاده بر اساس روایات معتبر برادرزاده‌ی امام رضا است و آرامگاهی که الان زیارتگاه است در دوره‌ی قاجار ساخته شده است.

روستای دهسرخ با معابری که سنگ فرش شده پوشیده شده است و ورودی روستا در نهایت به این بقعه می‌رسد. این بقعه یک نمای شش وجهی دارد و نبدی روی آن ساخته شده است. در سال‌های اخیر برای اینکه از امامزاده برای برگذاری مراسم‌های مذهبی استفاده شود یک حسینیه در کنار آن ساخته شده است و فضای معنوی روستا را بیشتر کرده است.

تخت امام و چشم امام مکان‌های مقدس مشهد

مشهد مقدس مکان‌های مذهبی زیادی دارد که افراد علاقمند می‌توانند برای زیارت به این مکان‌ها مراجعه کنند و از فضایل معنوی بهره‌مند شوند. اهالی روستای دهسرخ عقیده دارند امام رضا به همراه یاران خود در مکان تخت امام نماز خوانده است و از برکت حضور ایشان این منطقه بلند تر از زمین‌های اطراف شده است . این زمین تقریبا مساحتی نزدیک به 600 مترمربع دارد و چند قدمی از چشمه امام فاصله دارد. اهالی روستا با توجه به اعتقاد به متبرک بودن این مکان در ایامی از سال مراسمات مذهبی را در این مکان برگذار می‌کنند یا غذای نذری توزیع می‌کنند.

چشمه امام هم به اعتقاد مردم و بنا به روایت نویسنده منتهی الامال چشمه‌ای است که از برکت امام رضا از آن آب جوشیده است. بنا بر روایات وقتی امام رضا برای نماز ظهر قصد اقامه‌ی نماز ظهر داشته با دستان خود زمین را حفر می‌کند و آب زلالی از زمین می‌جوشد که از آن وضو می‌گیرند. بعد از آن اتفاق از این چشمه همیشه آب جوشیده است و تا امروز به عنوان یک مکان متبرک زیارتگاه است.

آرامگاه شیخ بهائی

شیخ بهائی از مفاخر اسلام و تشیع است که در علوم زمان خود جزو دانشمندان مطرح بوده است. وی در بعبلبک به دنیا آمده اما همراه با پدر خود به شهر اصفهان آمده و در آنجا سکونت داشته است. اما پس از مرگ جنازه‌اش به مشهد منتقل شده است و آرامگاهش زیارتگاه دوستداران علم و دانش شده است.

آرامگاه خواجه ربیع

آرامگاه خواجه ربیع یکی از افراد طایفه‌ی بنی اسد در شمال غرب مشهد قرار دارد. او از یاران و سرداران حضورت علی علیه السلام بوده است که در سال‌های پایانی خلافت امیر المونین و اختلاف ایشان با معاویه برای دوری از نزاع و دعوا عراق را به قصد ایران ترک کرده است.

مسجد گناباد مشهد

مسجد جامع گناباد مشهد یکی از اماکن مذهبی مشهد مقدس است که در قرن هفتم هجری ساخته شده است و از مساجد مهم اسلامی است. این مسجد دو ایوان دارد و و کتیبه‌ای که در این مسجد قرار دارد مربوط به دوران خوارزمشاه است و نشان دهنده‌ی قدمت این مسجد است. برخی از کارشناسان عقیده دارند قبل از اینکه این مسجد احداث شود یک مسجد دیگر در این محل قرار داشته و بعداً مسجد جامع فعلی ساخته شده است.

در سال 1347 در اثر زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد مسجد جامع آسیب زیادی ندید و بعد از آن مورد مرمت قرار گرفت. برای بازدید از این مسجد باید گناباد سپس به کاخک بروید تا بتوانید از مسجد جامع گناباد بازدید کنید.

آرامگاه شیخ حر عاملی

شیخ حر عاملی نویسنده کتاب وسایل الشیعه و از علمای بزرگ شیعه است. شیح حر عاملی هم مانند شیخ بهایی به اصفهان آمد و در آنجا سکونت کرد و به این واسطه مورد لطف و محبت شاه عباس قرار گرفت. وی بعد از مدتی به مشهد رفت و در آن‌جا ساکن شد و تا زمان مرگ در مشهد بود. مدفن شیح حر عاملی کنار مدرسه میرزا جعفر است. قبر پسر حر عاملی شیخ محمد رضا هم در این مکان قرار دارد.

تور مشهد از تهران سفرهای هوایی و زمینی متعددی با قیمت‌های مختلف دارد. در صورت تمایل برای رزرو این تورها می‌توانید با کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها تماس بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد یکی از شهرهای شلوغ و پر ترافیک ایران است. برای رفع آلودگی هوای مشهد نزدیک 1100 فضای سبز و پرک در شهر مشهد ایجاد شده است. علاوه بر این مسافران و گردشگرانی که از طریق انواع تور مانند تور مشهد از تهران به مشهد مراجعه می‌کنند تمایل دارند بخشی از زمان خود را در پارک، شهربازی و فضای سبز بگذرانند. این فضاها برای پیاده‌روی، پیک نیک و گذراندن ساعتی خوش در کنار اعضای خانواده و دوستان مناسب است. در این مطلب به معرفی پارک‌ها و شهربازی‌های مشهد می‌پردازیم.

پارک ملت

پارک ملت مشهد

پارک ملت در سمت غربی مشهد قرار دارد و از بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است. این پارک در سال 1342 و در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است.پارک ملت بزرگ است و سه در اصلی دارد. یک درب در بخش شمالی پارک ملت و منطقه‌ی وکیل آباد است، درب دیگر در بخش غربی است و به بلوار آزادی راه دارد. درب سوم نیز از جنوب پارک به بلوار امامت می‌رسد.

در این پارک یک شهر بازی بزرگ با انواع وسایل بازی مختلف وجود دارد و سبب شده علاوه بر کودکان بزرگسالان هم از حضور در این شهربازی لذت ببرند. هجدهمین شهربازی مرتفع جهان در پارک ملت مشهد قرار دارد و خیلی از کسانی که به این پارک می‌آیند دنبال هیجان بازی‌های شهربازی هستند.

اما از جاذبه‌های طبیعی این پارک درختان و گل‌کاری زیبای پارک است. وسعت پارک 72 هکتار است و بیش از 35 هزار درخت در ان کاشته شده. ورودی پارک هم با گل‌کاری‌های زیبا و رنگارنگ توجه همه را به خود جلب می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های پارک ملت برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی استحر روباز در سمت غربی پارک است. این استخر 400 نفر ظرفیت دارد و بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن هستند. زمین فوتبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی نیز در این پارک دایر است.

آدرس: مشهد، ابتدای بلوار وکیل آباد، ابتدای بلوار امامت، حاشیه‌ی بزرگراه آزادی، پارک ملت

پارک خورشید

یکی از بزرگترین پارک‌های کوهستانی مشهد پارک خورشید است. پارک خورشید در شرق مشهد قرار دارد و وسعت آن 400 هکتار است. پارک خورشید به دلیل اینکه کوهستانی است و از سطح شهر فاصله دارد و بلندتر است مکان مناسبی برای شب‌گردی و پیاده‌روی بوده و از جاذبه‌های طبیعی مشهد بشمار می‌رود. زیرا از این فضا می‌توان سطح شهر را نظاره کرد.

در این پارک امکانات خدماتی و رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، نمازخانه و آبخوری، نیمکت‌ها و آلچیق‌هایی برای نشستن فراهم شده است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، پارک خورشید

پارک طرق

پارک جنگلی طرق مشهد

پارک طرق مشهد در سال 1377 احداث شده و به کمپ غدیر مشهور است. در تمام پارک‌های مشهد امکان اسکان برای مسافران وجود ندارد اما در پارک طرق مشهد 280 کلبه ساخته شده و ظرفیت برپاکردن 4000 چادر مسافرتی وجود دارد و گردشگرانی که از شهرهای مجاور به مشهد سفر کرده‌اند می‌توانند به این پارک مراجعه کنند و اقامت داشته باشند. فضای سرسبز و پر درخت این پارک قطعاً در فصل‌های گرم سال مکان مناسبی برای اسکان است.

حتی کسانی هم که چادر مسافرتی ندارند می‌توانند از غرفه‌هایی که به این منظور در پارک طراحی شده است چادرمسافرتی کرایه کنند و از آن استفاده کنند. در ضمن برای راحتی کسانی که در این پارک اسکان دارند امکانات خدماتی و رفاهی هم ایجاد شده است. این امکانات شامل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، مکان‌هایی برای شستشوی ظرف، پارکینگ خودرو است.

آدرس: مشهد، خیابان جمهوری، بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل پل الغدیر و شهرک ابوذر، پارک جنگلی طرق

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد پارک کوهسنگی است. این پارک بین اهالی مشهد و مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار است. در فضای داخل پارک دو کوهپایه‌ی سنگی وجود دارد. در این پارک با درختان بلند و کهنسال، مسیرهای سنگ فرش شده، فضاهایی برای نشستن مواجه می‌شوید. اگر می‌خواهید ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده با تفریح و خوشگذرانی سپری کنید در راهنمای سفر به مشهد حتماٌ سری به کوهستان پارک بزنید.

آدرس: مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی

باغ گل‌های مشهد

یکی از جاذبه‌های توریستی مشهد باغ گل‌ها است. در باغ گل‌های مشهد انواع گل‌ها موجود است. این باغ هشت قسمت اصلی دارد که شامل باغ رز، باغ صخره، باغ گل‌های فصلی، باغ گیاهان پیازی، آمفی تئاتر روباز، گلخانه و لابیرانت، آمفی تئاتر روباز است. انواع گل‌های مختلف مطابق با فصل رویش در این باغ وجود دارد.

علاوه بر گردشگران بسیاری از دانشجویان و محققان هم برای انجام کارهای پژوهشی و از نزدیک مشاهده کردن گل و گیاهان به این باغ مراجعه می‌کنند. داخل این پارک یک برکه وجود دارد که در آن نیلوفرهای آبی وجود دارند و منظره‌ی زیبایی را داخل این باغ ایجاد کرده است.

در باغ گل‌ها طراحی‌های زیبا و منحصر به فردی هم وجود دارد. به طور مثال  در باغ گل‌ها یک بخش با مساحت سه هکتار به شکل گل بنفشه طراحی شده است.

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم 71 و 73، باغ گل‌های مشهد

کوهستان پارک مشهد

کوهستان پارک مشهد یکی از جاذبه‌های توریستی مشهد است که مورد توجه مسافران و گردشگران و حتی ساکنان مشهد قرار می‌گیرد. این پارک بزرگ است و مساحتی تقریبا 18 هکتاری دارد. این مساحت بزرگ با درختان گوناگون و فضاهای سبز پوشانده شده. علاوه بر آن داخل کوهستان پارک وسایل بازی و تفریح برای کودکان، شهربازی، غرفه‌هایی برای خرید خوراکی وجود دارد.

کوهستان پارک دارای پارکینگ اختصاصی است و کسانی که با خودروی شخصی به پارک می‌روند می‌توانند از ان استفاده کنند.

اگر می‌خواهید می‌توانید به باغ وحش هم مراجعه کنید، در قسمت غربی کوهستان پارک انواع گونه‌های حیوانات مختلف نگه‌داری می‌شود. باغ وحش برای کودکان جذابیت زیادی دارد و خانواده‌ها می‌توانند با حضور در باغ وحش خاطرات خوشی را برای کودکانشان رقم بزنند.

کوهستان پارک شادی با توجه به اینکه مالکیت خصوصی دارد چند سال است که تعطیل است و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، کوهستان پارک شادی

پارک ارم مشهد

پارک ارم مشهد یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پارک‌های مشهد است. وسعت این پارک 17 هکتار است و در سال 1386 احداث شده است. این پارک یکی از نزدیک‌ترین پارک‌ها به حرم امام رضا است، به همین جهت مورد استقبال بسیاری از زائران قرار می‌گیرد. از جاذبه‌های پارک ارم مشهد آبنمایی است که داخل پارک قرار دارد و مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین شهربازی پارک ارم برای استفاده‌ی کودکان و بزرگسالان دایر شده است و می‌تواند ساعات خوش و فرح بخشی را رقم بزند.

داخل پارک ارم یک دریاچه‌ هم قرار دارد که نشستن کنار آن در فصل گرم سال و استفاده از خنکی آب برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد.

برای رفتن به پارک ارم می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید و خودرو را داخل پارکینگ اختصاصی قرار دهید. همچنین برای تامین آسایش کسانی که به پارک مراجعه می‌کنند امکانات خدماتی دیگر مانند سرویس بهداشتی، آبخوری، بوفه هم داخل پارک وجود دارد.

آدرس: مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی، پارک ارم

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد در مرکز شهر قرار دارد و ساکنان مشهد استقبال زیادی از این پارک می‌کنند. موقعیت مکانی و دسترسی راحت به این پارک یکی از مزیت‌های آن است. این پارک قدیمی است و در سال 1345 ساخته شده است. در گذشته از پارک ملی برای برگذاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌شد اما الان بیشتر به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری برای مسافران  تلقی می‌شود.

مجاورت باغ ملی با خیابان جنت که مراکز خرید زیادی دارد برای مسافران یک امتیاز محسوب می‌شود. زیرا می‌توانند به راحتی به این مکان‌ها دسترسی داشته باشند.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، جنب خیابان جنت، باغ ملی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد

یکی از معروف‌ترین مناطق در مشهد وکیل آباد است. پارک جنگلی وکیل آباد حدود 70 هکتار وسعت دارد و انواع گونه‌های مختلف درخت مانند اقاقیا، کاج، چنار، افرا در آن وجود دارد. این پارک به همت شهرداری به یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری تبدیل شده است و ساکنان مشهد و مسافران از آن بهره می‌برند.

داخل پارک جنگی وکیل آباد مکان‌هایی برای نشستن و پیک نیک طراحی شده است که خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و ساعات خوب و خوشی را در کنار هم داشته باشند.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، پارک جنگلی وکیل آباد

شهربازی سرزمین عجایب

خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندانشان را به شهربازی‌های سرپوشیده بروند می‌توانند به شهربازی سرزمین عجایب در مرکز خرید الماس شرق مراجعه کنند. این شهربازی در طبقه‌ی سوم و چهارم مجتمع قرار دارد. در این مجتمع دستگاه‌های مکانیکی مانند کیدی‌راید، قطار، چرخ و فلک، مینی‌جت، فوتبال دستی و ایرهاکی، مینی‌بولینگ، رزینگ استور، ریس زون دارد.

آدرس: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه‌ی سوم و چهارم، شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی هلیوم پارک

یکی از جذاب‌ترین شهربازی مشهد شهربازی هلیوم پارک است. این پارک پرشی در مشهد دو سالن 1500 متری دارد و در طبقه‌ی چهارم و پنجم مرکز خرید مرواردید گوهر شاد قرار دارد. هلیوم پارک دارای تم آبی اقیانوسی است و بازی‌های متنوعی را برای کودکان و بزرگسالان دارد.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 5 و 7، مجتمع تجاری مروارید گوهر شاد

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری فضای سبز داردد و محیطی خوش و آب و هوا است. اما جاذبه‌ی بوستان مینیاتوری به دلیل محیط آرام و فرهنگی آن بوده و این مکان را در لیست امکان گردشگری مشهد جای داده است. در این بوستان بناهای تاریخی مشهد و شهرهای دیگر در ابعاد کوچک و به صورت مینیاتوری ساخته شده و در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است.

برای رفع خستگی می‌توانید به کافی شاپ با نمای سنتی و باستانی مراجعه کنید و با صرف یک نوشیدنی یا قهوه خستگی را از تن بدر کنید.

داخل پارک مینیاتوری دریاچه و رودخانه مصنوعی قرار دارد که برای کودکان بسیار جالب است. همچنین یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک برای کودکان قطار تفریحی است.

آدرس: مشهد، بزرگراه میثاق، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، سجادیه 24

کوهشار مشهد

کوهشار در مناطق کوهستانی مشهد دایر شده است و طبیعتاً در مناطق کوهستانی جنوب مشهد قرار دارد. یکی از جاذبه‌ای این پارک آبشار مصنوعی آن است. این آبشار مصنوعی 190 متر ارتفاع دارد. احداث و کارهای اجرائی این منطقه‌ی تفریحی هنوز به پایان نرسیده است و بنا بر گفته‌ی شهردار مشهد در سال 1400 افتتاح می‌شود.

آدرس: مشهد، بلوار نماز، بین بلوار شهدا ارتش و کوشش، کوهشار مشهد

تور مشهد از تهران یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است. برای اطلاع از قیمت‌های مختلف تورها می‌توانید با کارشناسان مسافربری همسفرها مشورت کنید و اطلاعات لازم را بپرسید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد یکی از شهرهای بزرگ و زیارتی ایران است که افراد زیادی در ایام مختلف سال به آن سفر می‌کنند. به همین دلیل فرودگاه مشهد یعنی فرودگاه شهید هاشمی نژاد از بزرگترین فرودگاه‌های کشور است که  به طور تقریبی سالانه 7 میلیون سفر از آن انجام می‌شود.. همچنین در این فرودگاه پروازهای خارجی هم انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگی‌های فرودگاه هاشمی نژاد صحبت کنیم.

فرودگاه شهید هاشمی در زمینی به مساحت 540 هکتار، در جنوب شرق مشهد قرار دارد. این فرودگاه دو باند موازی دارد و تمام هواپیماها را در این فرودگاه می‌پذیرد.

آشنایی با تاریخچه فرودگاه شهید هاشمی نژاد

آشنایی با تاریخچه فرودگاه شهید هاشمی نژاد

فرودگاه مشهد با نام فرودگاه بین المللی در سال 1330 ساخته شد. پیش از این مشهد فرودگاه نداشت و فقط در میدان 15 خرداد یک باند خاکی برای فرودهای نظامی وجود داشت. در سال 1346 فرودگاه مورد بهسازی و مرمت قرار گرفت و یک باند جدید برای پدافند نیروی هوایی در آن ساخته شد. در ان سال‌ها به صورت روزانه یک پرواز تهران مشهد انجام می‌شد. به علاوه پروازهای آموزشی و نظامی هم در این فرودگاه دایر بود.

در سال‌های بع و ب افزایش تعداد پروازها قسمت‌های جدیدی در فرودگاه احداث شد. برج مراقبت و ساختمان‌های جدید فرودگاه از جمله‌ی این بخش‌ها هستند.

اما بعد از انقلاب مراحل بهسازی فرودگاه وارد مرحله‌ی جدید شد و حتی نام فرودگاه از فرودگاه بین المللی مشهد به فرودگاه شهید هاشمی نژاد تغییر کرد.

مشخصات فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد چیست؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد یک فرودگاه عمومی و نظامی است. کد یاتا این فرودگاه MHD و کد ایکائو آن OIMM است و در ارتفاع 995 کیلومتری از سطح دریا قرار گرفته است.

تعداد پروازهای داخلی و خارجی که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد انجام می‌شود زیاد است و حتی تعداد این پروازها بیشتر از پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد است.

شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل هواپیمایی تابان، ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی نسیم، هواپیمایی کیش، هواپیمایی قشم، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی نفت ایران است. در این فرودگاه پروازهای خارجی هم انجام می‌شود که این شرکت‌ها شامل موارد فوق هستند: ایر عربیا، هواپیمای عراق، اطلس گلوبال، آستریا ایر، فلای بغداد، فلای دبی، فری برد، ایرلاینز، تیلویند ایرلاینز، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی سعودی. 

امکانات فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل چه مواردی است؟

امکانات فرودگاه شهید هاشمی نژاد شامل چه مواردی است؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد امکانات  یک فرودگاه استاندارد و کامل را دارد. این امکانات شامل سیستم‌ها و تجهیزات ناوبری و رادار اپروچ، خودروهای کف ساز، ماشین‌ها برف روب برای ایام بارندگی برف است.

مزیت فرودگاه شهید هاشمی نژاد چیست؟

فرودگاه شهید هاشمی نژاد به فاصله‌ی 8 کیلومتر از مرکز شهر مشهد قرار دارد. این فاصله باعث شده است سر و صدا و آلودگی صوتی ساکنان شهر را اذیت نکند. همچنین فرودگاه بزرگ است و دو ترمینال جداگانه برای پروازهای داخلی و خارجی دارد.

ویژگی‌های ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد

ترمینال یک فرودگاه شهید هاشمی نژاد با مساحت 38 هزار متر مربع  مخصوص پروازهای داخلی است. امکاناتی که  در این بخش وجود دارد شامل: دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مختلف، تاکسیرانی، سرویس بهداشتی، اتاق مادر و کودک چک بار و مسافر، سالن پذیرش مسافر، غرفه‌های مختلف عرضه‌ی مواد غذایی است. با غرفه‌ی رزرواسیون که در فرودگاه قرار دارد مسافران  و زائران مشهد می‌توانند هتل رزو کنند. همچنین در غرفه‌هایی برای فروش سوغات و صنایع دستی مشهد در این قسمت از فرودگاه قرار دارند.

ویژگی‌های ترمینال خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد

ترمینال دو فرودگاه شهید هاشمی نژاد با مساحت 21600 متر مربع مخصوص پروازهای خارجی است.  در این بخش از فرودگاه  قسمت‌های مختلفی مانند سالن ورود و سالن خروج ، سرویس بهداشتی و نمازخانه، اطلاعات پرواز، غرفه مواد غذایی و رستوران، سالن ورود و تحویل بار، شعبه‌های بانک و خودپرداز، سازمان حج و زیارت وجود دارد. همچنین برای فروش سوغات مشهد غرفه‌هایی در این بخش وجود دارد.

پارکینگ فرودگاه شهید هاشمی نژاد

یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است. مراجعان به این فرودگاه می‌توانند اتومبیل‌های خود را در پارکینگ قرار دهند و بعد از بازگشت از سفر با پرداخت هزینه تحویل بگیرند. هزینه‌ی پارک خودرو شامل ورودی و مدت زمان استفاده از پارکینگ است. این فرودگاه چهار پارکینگ دارد. ظرفیت این پارکینگ‌ها به صورت زیر است:

پارکینگ ترمینال 1:  این پارکینگ که مخصوص پروازهای داخلی است ظرفیت پذیرش 2000 خودرو را دارد. پارکینگ ترمینال 2:  این پارکینگ که مختص پروازهای خارجی است ظرفیت پذیرش 500 خودرو را دارد. پارکینگ ترمینال 3:  این پارکینگ مخصوص پروازهای ورودی خارجی  با ظرفیت 200 خودرو است.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد یک پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 400 خودرو  نیز در ترمینال یک دارد. 

چگونه به فرودگاه شهید هاشمی نژاد دسترسی داشته باشیم؟

چگونه به فرودگاه شهید هاشمی نژاد دسترسی داشته باشیم؟

دسترسی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با اتومبیل شخصی، مترو و تاسی فراهم است. اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی به فرودگاه بروید باید از از فلکه‌ی 15 خرداد وارد بلوار جمهوری و سپس وارد بلوار شهید هاشمی نژاد منتهی به فرودگاه شوید.

برای استفاده از مترو باید از خط یک مترو استفاده کنید. ایستگاه متروی غدیر تا وکیل آباد می‌تواند شما را به فرودگاه برساند. خطوط اتوبوسرانی هم بری مل و نقل مسافران از فرودگاه به سمت حرم آماده هستند. برای استفاده از اتوبوس باید از خط 77 شرکت اتوبوسرانی استفاده کنید.

همچنین برای آسایش مسافران 300 تاکسی در محوطه‌ی بیرونی فرودگاه مستقر است که می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد.  هزینه‌ی جابه جایی مسافران بر اساس استفاده از تاکسی متر و نرخ مصوب تاکسیرانی است. بنابراین اگر مسافران شکایتی هم داشته باشند می‌توانند به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

اطلاعات تماس با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

  • شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۰۲۰ – ۱۹۹
  • اداره کل فرودگاه های استان: ۳۳۴۰۰۰۰۱
  • شماره تماس امانات: ۳۳۴۰۰۵۴۳
  • شماره تلفن پلیس فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۰۷۰
  • شماره تماس تاکسیرانی فرودگاه: ۳۳۴۰۰۲۵۳
  • شماره تلفن گذرنامه: ۳۳۴۰۰۰۹۰ – ۳۳۴۰۰۰۱۸
  • شماره تلفن گمرک فرودگاه مشهد: ۳۳۴۰۰۲۲۱
  • شماره تلفن وزارت خارجه: ۳۳۴۰۰۱۶۷

یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر زیارتی شهر مشهد است. آژانس مسافربری همسفرها به شما کمک می‌کند بین گران‌ترین و ارزان‌ترین تور مشهد از تهران  هر کدام که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.. اختلاف قیمت بین تورها بستگی به هتل محل اقامت، نوع پرواز و غذا همراه با اقامت و ترانسفر فرودگاهی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

 

یکی از مهم‌ترین مسائل داشتن خوابی راحت است، درواقع ما بیش از یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانیم. به همین علت انتخاب بالشت و تشک مناسب به داشتن خوابی راحت و آرامش بیشتر کمک می‌کند. تشک تکیه‌گاهی برای بدن است و ستون فقرات را در همان حالت ایستاده نگه می‌دارد. به همین علت یکی از مسائل بسیار مهم انتخاب تشکی باکیفیت و مناسب است.

درواقع باید در هنگام انتخاب تشک به وضعیت قرارگیری باسن، کمر و شانه خود روی تشک توجه داشته باشید؛ زیرا بیشترین وزن بدن در هنگام خواب روی این نقاط می‌افتد. حال سؤال این است که تشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر با نکات مهم انتخاب تشک آشنا باشید، می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی تشکی مناسب را انتخاب کنید. خرید تشک در مشهد نیز کار دشواری نیست که در ادامه سعی داریم به بررسی آن بپردازیم، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

به‌طورکلی تشک خوب باید ویژگی‌هایی مانند دوام بالا، راحتی، فنر قوی، فضای خوب، اسفنج قوی و ارتفاع مناسب داشته باشد که در ادامه به بررسی هریک از این موارد می‌پردازیم. با شناخت این موارد می‌توانید هنگام خرید تشک ارزان در مشهد بهترین تصمیم را بگیرید.

اولین نکته در خرید تشک در مشهد، دوام بالا

کیفیت مواد استفاده‌شده در تشک بسیار مهم است. به همین علت پرداخت هزینه بالاتر برای تشک باکیفیت‌تر، ارزش بسیاری دارد. به این ترتیب علاوه بر افزایش مدت‌زمان استفاده، در هنگام خواب بدنتان در حالت آرامش قرار می‌گیرد. درواقع بدن تمام خستگی‌ها و فعالیت روزانه را با داشتن خوابی راحت رفع می‌کند. به همین علت برای خرید تشک در مشهد، ابتدا باید به کیفیت و دوام آن توجه داشته باشید.

دومین نکته در خرید تشک در مشهد، راحتی

تشک خوب و مناسب به داشتن خوابی راحت، تکیه‌گاهی مناسب برای سرتاپا و لذت بردن بیشتر از خواب کمک می‌کند. برای خرید تشک ارزان در مشهد باید به‌راحتی آن توجه کنید.

سومین نکته در خرید تشک در مشهد، اندازه تشک

اندازه تشک یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید تشک در مشهد باید به آن توجه داشته باشید. اگر اندازه تشک کوچک باشد، مسلماً باعث سلب آرامش و آزادی شما می‌شود. به‌طورکلی یک انسان سالم در طول شب حدود 40- 60 بار غلت می‌خورد، به همین علت برای داشتن خوابی راحت باید فضای بیشتری را داشته باشید.

ازآنجایی‌که تشک‌های کوچک به فضای کمتری نیاز دارند، برای سفر و کمپ‌ها مناسب هستند. بهتر است با خرید تشک ارزان در مشهد، تشک طبی و استاندارد را انتخاب کنید.

چهارمین نکته در خرید تشک در مشهد، فنر تشک

ضخامت مفتول فریم دور فنر تشک و نوع فنر آن تأثیر بسیاری در کیفیت تشک‌های فنری دارند. تشک‌هایی که فنر پاکتی دارند، قابلیت بیشتری دارند؛ به صورتی که فنرها به‌صورت تک‌تک و جدا از هم در داخل تشک قرارگرفته‌اند. به‌طورکلی اگر دو نفر روی تشک بخوابند، با جابجایی و غلت خوردن هر فرد، شخص دیگر متوجه آن نخواهد شد.

توجه داشته باشید که در بلندمدت و با گذشت زمان تخت صدای جیرجیر نخواهد داشت. با خرید تشک ارزان در مشهد می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از کیفیت بالا، تشک مناسب را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

پنجمین نکته در خرید تشک در مشهد، ارتفاع تشک

هنگام خرید تشک در مشهد ابتدا ارتفاع آن را در نظر بگیرید. بر اساس لایه‌های داخلی تشک مانند پنبه، الیاف، موکت و رویه تشک ارتفاع آن تغییر خواهد کرد و با توجه به این لایه‌ها طول عمر آن متفاوت است. هرچقدر تشک ارتفاع بیشتر داشته باشد، میزان مرغوبیت و زیبایی آن نیز بیشتر است و جلوه بهتری به روتختی و تخت شما می‌بخشد.

ششمین نکته در خرید تشک در مشهد، جنس اسفنج

جنس اسفنج یکی دیگر از ویژگی‌های مهم است که باید در هنگام خرید تشک در مشهد به آن توجه کنید. برای تشخیص نوع اسفنج باید به تراکم و وزن تشک توجه کنید، درواقع هرچقدر اسفنج متراکم‌تر باشد، مرغوب‌تر، سفت‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که هرچقدر تشک شل‌تر و گودتر باشد، تراکم بیشتر و وزن سنگین‌تری دارد.

هفتیمن نکته در خرید تشک در مشهد، مموری فوم

یکی از ویژگی‌های تشک‌های جدید این است که مموری فوم دارند. لازم به ذکر است که تشک‌های دارای این ویژگی قیمت بالاتری دارند. این ویژگی بسیار مفید، اولین بار به‌وسیله سازمان فضایی آمریکا اختراع شد که به‌منظور از بین بردن عوارض شتاب بر بدن در هنگام پرتاب شدن فضاپیما کاربرد داشت.

مموری فوم ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند برگشت‌پذیری مناسب بعد از کاهش نیرو در محل تماس، تغییر شکل در صورت تماس با بدن، بهبود و تقویت جریان گردش خون، جلوگیری از درد ستون فقرات و جلوگیری از گرفتگی عضلات دارد.

با توجه به نکات ذکرشده در قسمت بالا می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین تشک را خریداری کنید. با مراجعه به فروشگاه خوابیلو می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین تشک‌ها را خریداری کنید. با مراجعه به این سایت خرید تشک مرغوب و خرید تشک ارزان در مشهد به راحتی امکان‌پذیر است.

انواع تشک را بهتر بشناسید

مسلماً تشک نیز مانند هر کالای دیگری انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. با شناخت این موارد می‌توانید بهترین رفتار را در خرید تشک ارزان در مشهد داشته باشید.

تشک فنری، یکی از بهترین‌ها در خرید تشک در مشهد

تشک فنری یکی از ارزان‌ترین تشک‌های موجود در بازار است که بیشتر برای افراد کم‌وزن و کودکان و نوجوانان مناسب به نظر می‌رسد. درواقع به علت داشتن حالت ارتجاعی وزن شخص در تمام سطح تشک پخش می‌شود. شما این امکان را دارید با خرید تشک ارزان در مشهد بهترین و باکیفیت‌ترین تشک فنری را تهیه کنید.

تشک طبی، بهترین گزینه خرید تشک در مشهد

تشک طبی به تشک‌هایی گفته می‌شود که دارای خاصیت طبی بوده و فنر ندارد. به‌عبارت‌دیگر تشک طبی نوعی فوم است که از ویژگی‌های آن می‌توان سفت بودن، قابلیت شستشو، وزن سبک و زیپ‌دار بودن را نام برد. جنس این تشک یونولیت بوده و عمری کم دارد که برای استفاده کوتاه‌مدت مناسب است.

لازم به ذکر است که تشک طبی اسفنجی نرم‌تر بوده و کیفیت بالاتری دارد که با توجه به کیفیت و نوع اسفنج قیمت متفاوتی خواهد داشت. همچنین تشک تمام مموری فوم دارای ویژگی مموری فوم بوده و قیمت بالاتری دارد. پیشنهاد می‌کنیم با خرید تشک ارزان در مشهد کالای موردنظر خود را در اسرع وقت و با کیفیتی عالی دریافت کنید.

تشک فنری و طبی که هنگام خرید تشک ارزان در مشهد باید آن‌ها را مددنظر قرار دهید

تشک طبی و فنری یکی از ایده‌آل‌ترین و بهترین تشک‌ها است که برای استفاده در همه سنین مناسب عنوان می‌شود. در ساختار این تشک از اسفنج‌هایی با دانستیته بالا، فنربندی فشرده و متراکم و اسفنج دیواره‌دار استفاده شده است که علاوه بر داشتن طول عمر بالا، شما نیز خوابی با آرامش را تجربه خواهید کرد.

در ساختار این تشک از فنر جداشده و پاکتی استفاده شده مموری فوم دارد و ارتفاع تشک مناسب است. این امکان را دارید با خرید تشک در مشهد این تشک باکیفیت را برای داشتن خوابی راحت تهیه کنید.

تشک بادی، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های خرید تشک ارزان در مشهد

تشک بادی یکی دیگر از انواع تشک است که طرفداران خود را دارد. درواقع میزان باد این تشک را می‌توان با پمپ برقی یا دستی تنظیم کرد. توجه داشته باشید که در هنگام سوراخ شدن این تشک می‌توانید با استفاده از لوازم مخصوصی آن را تعمیر کنید. این نوع تشک سبک و قابل‌حمل است و برای ویلا، مسافرت، محل کار و منزل می‌توانید از آن استفاده کنید.

با توجه به لایه‌های داخلی که برای نگهداری هوا در این تشک طراحی‌شده و تقسیم بادی که در قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌دهد، این تشک نوعی تشک طبی به شمار می‌آید که هنگام خرید تشک ارزان در مشهد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. به‌عبارت‌دیگر این نوع تقسیم‌بندی باد سبب می‌شود تا قسمت‌های مختلف بدن با توجه به میزان وزن خود در تشک فرو روند. همچنین می‌توانید این تشک‌ها را با کمترین هزینه تهیه کنید و به علت وزن سبکی که دارد، حمل‌ونقل آن نیز آسان و کم هزینه است.

تشک آبی از عالی‌ترین موارد خرید تشک در مشهد

تشک آبی یکی دیگر از انواع تشک است که طرفداران مخصوص خود را دارد. با پر کردن این تشک‌ها با آب گرم حالت ارتوپدیک پیدا خواهند کرد و همچنین برای مصارف خاص از آنها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت پر شدن با آب‌سنگین می‌شود و اگر سوراخ یا پنچر شود، به دردسر خواهید افتاد.

به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم با خرید تشک ارزان در مشهد و صرف هزینه‌ای به‌صرفه، از تشکی کاربردی بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید به صورت اینترنتی تشک مناسب و موردنظر خود را از فروشگاه‌های معتبر سفارش دهید و در اسرع وقت، درب منزل تحویل بگیرید.

نکات مهمی که در هنگام خرید تشک ارزان در مشهد باید بدان توجه کنید

هنگام خرید تشک ارزان در مشهد باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام تهیه تشک این است که تأثیر آن روی سلامت جسمانی خود را بررسی کنید. به‌عبارت‌دیگر هنگام خرید تشک ارزان در مشهد باید تشکی را انتخاب کنید که سطح صاف و انعطاف‌پذیری داشته باشد و هنگام خواب دچار گرفتگی عضلات نشوید.

توجه داشته باشید که تشک‌های فنری برای تخت یک‌نفره مناسب‌تر است.

معمولاً پس از گذشت 7 الی 10 سال باید برای تعویض تشک خود اقدام کنید؛ زیرا عمر مفید آن بین این بازه زمانی است. در غیر این صورت صبح‌ها با درد عضلات از خواب بیدار خواهید شد و احساس خستگی خواهید داشت. بنابراین شما باید به زمان تعویض تشک دقت کنید.

تشک‌هایی که در حاشیه کوک‌های متفاوت و متنوع دارند، دیرتر شکل خود را از دست می‌دهند. بهتر است هرماه آنها را پشت‌ورو کنید.

تشک‌های ساخته‌شده از فوم گرما را در خود نگه می‌دارند، اگر گرما را دوست ندارید بهتر است تشکی را تهیه کنید که هوا را به‌خوبی ردوبدل کند.

برای تهیه تشک دو نفر اگر تفاوت وزن هر دو طرف بیشتر از 18 کیلو است باید دو عدد تشک یک‌نفره را جایگزین آن کنید.

تشک‌هایی که روکش دارند، سطح آنها لطیف‌تر بوده و به‌وسیله مواد و برچسب‌های خاصی مقاومت آنها نسبت به فرسودگی افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که استفاده از این تشک‌ها برای افراد دارای حساسیت مناسب نیست.

چه زمانی باید تشک خود را تعویض نماییم؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، بعد از مدتی تشک ما نیز مانند خیلی از وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، نیاز به تعویض دارد چراکه اصطلاحا تاریخ انقضای آن سر رسیده و با استفاده بیشتر از آن به جسم و سلامتی خود آسیب خواهیم زد.

شما باید بدانید دقیقا چه زمانی باید تشک خود را تعویض کنید و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده نمایید. ما در این بخش جهت راهنمایی شما در خرید تشک در مشهد، این موضوع را توضیح می‌دهیم و نشانه‌های خرابی تشک را بیان خواهیم کرد:

اولین و مهم‌ترین نشانه این است که هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، احساس درد خفیفی در کمر داشته باشید و همینطور خستگی شما به خوبی برطرف نشده باشد. درواقع احساس کنید که اصلا نخوابیده‌اید. این یکی از نشانه‌هایی است که شما باید نسبت به خرید تشک در مشهد اقدام کنید.

در صورتی که به ماسفرت بروید یا در منزل دوستان یا اقوام بخوابید، احساس می‌کنید خواب بهتر و باکیفیت‌تری دارید. اینجاست که شاید به فکر خرید تشک ارزان در مشهد بیوفتید.

پارگی‌ها و ساییدگی‌هایی که به صورت واضح در تشک شما وجود دارد و می‌توانید به راحتی آن‌ها را ببینید، یکی دیگر از نشانه‌های خرابی تشک است و در این زمان باید آن را تعویض کرده و نسبت به خرید تشک در مشهد اقدام کنید.

بعد از مدتی شما روی تشک خود، فرورفتگی یا برآدگی‌های ناخوشایندی را احساس می‌کنید که خوابیدن را برایتان تقریبا غیر ممکن می‌کند.

تمامی این نشانه‌ها به شما می‌گویند که دیگر نمی‌توانید از این تشک استفاده کنید. درصورتی که شما همچنان به استفاده از آن ادامه دهید، قطعا روی سلامت جسمانی و کیفیت زندگی شما تاثیرگذار خواهد بود.

چگونه هنگام خرید تشک در مشهد باید گزینه مناسب خود را انتخاب کنیم؟

یکی از چالش‌هایی که هنگام خرید تشک در مشهد وجود دارد این است که زمانی که به بازار می‌رویم، با حجم زیادی از تشک‌های مختلف با جنس‌ها و انواع متنوع روبه‌رو خواهیم شد که نمی‌دانیم کدام یکی از آن‌ها برای ما مناسب است.

در چنین شرایطی چیزی که ما هنگام خرید تشک ارزان در مشهد به شما پیشنهاد می‌دهیم این است که از تشک تست خواب بگیرید. اینگونه مطمئن خواهید شد که بهترین گزینه را انتخاب کردید و می‌توانید خواب راحتی داشته باشید. برای انجام این تست می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدایی‌ترین مرحله خرید تشک در مشهد، باتوجه به تحقیقاتی که داشتید، برند و نوع تشکی که فکر می‌کنید مناسب است را انتخاب کنید.

حالا باید روی تشک دراز بکشید و دستان خود را کاملا از هم باز کرده و روی تشک قرار دهید. (در صورتی که راحت نیستید می‌توانید از فروشنده بخواهید که شما را تنها بگذارد.)

هنگام خرید تشک در مشهد فقط به یک نوع و یک برند اکتفا نکنید و مدل‌های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید انتخاب خیلی خوبی داشته باشید و بعد از مدتی از خریدتان پشیمان نشوید.

وضعیت قرار گرفتن بدنتان روی تشک بسیار مهم است و باید به حالت شانه، باسن و کمرتان نهایت دقت را داشته باشید تا در بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن باشند.

راحتی تشک اولین چیزی است که باید به آن دقت کنید. پس حتما به راحتی که مدنظر دارید دقت کنید تا بتوانید خوابی با کیفیت را تجربه کنید.

به مواد اولیه تشک دقت زیادی داشته باشید و با اطلاع کامل از آن، خرید تشک در مشهد را انجام دهید.

در صورتی که متاهل هستید، حتما نظر همسر خود را نیز جویا شوید. چراکه او نیز باید تشک را تست نماید.

حداقل باید 10 دقیقه کامل روی تشک دراز بکشید تا بتوانید به خوبی متوجه مزایا و معایب آن شوید.

در آخر به عنوان یک نکته طلایی باید به شما بگوییم که همیشه بزرگترین تشکی که در اتاق شما جا می‌شود را خریداری نمایید تا بتوانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

نکات مهم در مورد دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب

یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب، موضوع برندهای مشابه است. در حقیقت افراد در اولین وهله فکر می‌کنند که برند خوشخواب گران‌تر است، چون بقیه تشک‌های موجود در بازار هنگام خرید تشک در مشهد در یک رنج قیمتی ثابت هستند.

این تفکری اشتباه است. خوشخواب گران‌تر است، چون کیفیت بهتری دارد. این که این میزان کیفیت توجیه کننده قیمت بالای آن باشد، بسته به نیاز و علت استفاده شما از تشک دارد. برای یک نفر این هزینه منطقی نیست. در حالی که برای فردی دیگر کاملاً این هزینه کردن توجیه دارد. می‌توان گفت که بودجه‌ای که می‌توانید هزینه کنید تا 50 درصد عامل اصلی خواهد بود. با یک نگاه کلی به برند خوشخواب، متوجه می‌شوید که در دیگر محصولات خوشخواب نیز این تفاوت قیمت دیده می‌شود. البته نمی‌توان مزایای انتخاب تشک خوشخواب را نیز نادیده گرفت.

برند سازی

از اصلی‌ترین دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب، برندینگ است. شما زمانی که برای خرید تشک در مشهد از یک شرکت بزرگ اقدام می‌کنید، در حقیقت گوشه‌ای از اعتبار آن را خریداری می‌کنید و هیچ شرکتی حاضر به از بین بردن اعتبار خود نیست. اما آیا خرید برند کار درستی است؟ برند به چه مفهومی است؟

شما وقتی برای خرید تشک ارزان در مشهد یا سایر شهرها اقدام می‌کنید، طبیعتاً انتظارتان را از کیفیت، خدمات پس از فروش و غیره کاهش می‌دهید. در حالی که یک برند، حتی با افزایش نرخ مواد اولیه مجبور به رعایت کیفیت‌های خود است. در غیر این صورت فروش خود را از دست می‌دهد. برند در حقیقت تضمین کیفیت و سلامت محصول است.

خدمات پس از فروش از مهم‌ترین نکات هستند که در برند سازی هر محصولی باید رعایت شود. پس نگران از بین رفتن سرمایه خود نیستید. می‌دانید که گارانتی داده شده، واقعی است. متاسفانه در ایران، بسیاری گارانتی را صرفاً پول اضافه پرداخت کردن می‌دانند، در حالی که در برند خوشخواب این مسئله بسیار جدی گرفته می‌شود و از دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب است.

کیفیت

فرقی نمی‌کند که برای خرید تشک در مشهد در کدام نمایندگی باشید، همه به بالاتر بودن کیفیت تشک‌های برند خوشخواب اتفاق نظر دارند. اما کیفیت به چه معنا است؟ تعریف استاندارد آن چیست؟

کیفیت در دو بخش معنی می‌شود. اول این که شما کالایی را خریداری کنید که از هر لحاظ قابل اعتماد باشد. اول از همه دوخت تشک که بسیار اهمیت دارد. مسئله دوم نیز موضوع جنس مواد به کار رفته در آن است. به این ترتیب مطمئن هستید که این محصول می‌تواند نیازهای شما را کاملاً مرتفع می‌کند.

بخش دوم کیفیت هنگام خرید تشک ارزان در مشهد مربوط به زمان است. جایی که دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب مشخص می‌شود. شاید شما درخرید هر محصولی در لحظه اول فقط به کیفیت جنس اولیه محصول نگاه کرده باشید، اما عیار کیفیت تشک در دراز مدت مشخص می‌شود. شما هر سال نمی‌توانید تشک بخرید. پس نباید محصول خریداری شده به سرعت دچار فرورفتگی یا خم شدن شود.

در تشک خوشخواب عموماً بعد از سه سال شما با یک صافی قابل قبول در سطح تشک روبرو هستید. این بدان معنا است که مواد اولیه مرغوب و درجه 1 در ساخت آن استفاده شده است.

فنربندی

از دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب، موضوع فریم یا چارچوب تشک‌های آن است. در این برند، شما با چند نوع محصول متفاوت روبرو هستید. برخی از آن‌ها از فنر بهره برده‌اند و در برخی دیگر خیر. در مواردی که فنربندی در آنان استفاده شده است، چند نکته مهم رعایت شده است.

اول از همه این که از جنس مرغوب و ترکیب چند آلیاژ بهره برده شده است. مورد دوم این است که نوع فنربندی‌ها در طول سالیان طولانی اصلاح شده است و شما با فنربندی منفصل روبرو هستید. به این ترتیب عمر تشک بسیار زیاد است.

برخی از دیگر موارد به جای فنر از فوم و اسفنج به طور هم‌زمان در آن‌ها استفاده شده است که می‌توانید در فروشگاه خوابیلو و هنگام خرید تشک ارزان در مشهد مدل‌های مختلفی از آن را مشاهده کنید. در این حالت، تشک بسیار نرم‌تر بوده و در طولانی مدت به هیچ وجه این خاصیت را از دست نمی‌دهد. نکته مهم بعدی که از دلایل گرانی قیمت تشک خوشخواب نیز هست، گرم‌تر بودن آن به نسبت مدل‌های مشابه است. به این ترتیب خوابی آرام‌تر و بهتر را خواهید داشت.

مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد و ناشی از نحوه فنربندی است، صدا و لرزش آن است. این موضوع باعث می‌شود که خواب آرامی داشته باشید. این مسئله در تشک‌های دو نفره اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر از تشک‌های خوبی بهره نبرید، می‌تواند روی خواب شما تأثیر بسیار زیادی بگذارد.

بهترین تشک ضد حساسیت در مقابل آلرژی

خیلی از افراد این سؤال را می‌پرسند که این تشک با آلرژی ما مقابله می‌کند؟ بگذارید یک مطلب را به صورت کامل روشن کنیم. بهترین تشک ضد حساسیت نیز آلرژی شما را درمان نخواهد کرد. کاری که این مدل خوشخواب‌ها انجام می‌دهند، ایجاد یک بستر مناسب برای آرام‌تر خوابیدن شما به نسبت زمانی است که از تشک‌های معمولی استفاده می‌کنید.

یک نکته مهم دیگر هنگام خرید تشک ارزان در مشهد این است که شما به چه چیزی حساسیت دارید؟ واقعیت این است که دو نوع آلرژی خواهیم داشت. اولین مورد به صورت طبیعی است. برخی از افراد به نور آفتاب، گرد افشانی گل‌ها، برخی از گیاهان و درخت‌ها و غیره حساسیت دارند. در حالی که نوع دوم کاملاً غیر طبیعی است. این افراد به موارد مصنوعی یا ساخته شده حساسیت خواهند داشت.

اهمیت انتخاب بهترین مواد ضد حساسیت هنگام خرید تشک در مشهد

آمارها نشان می‌دهد که از هر 5 نفر در ایران یک نفر حساسیت دارد. همچنین این میزان در کودکان روز به روز در حال افزایش است. به این صورت که هر 4 کودک 1 نفر زمینه ابتلا به موارد آلرژی زا را خواهد داشت. همچنین پزشکان معتقد هستند که در کودکان می‌توان با ایجاد بستر مناسب، شدت و میزان وسعت آلرژی را کاهش داد.

یک نکته حائز اهمیت دیگر این است که در هنگام خواب، احتمال فعال شدن این آلرژی بسیار بیشتر از سایر مواقع است. به این ترتیب می‌تواند مشکلات شدید بی خوابی برای شما به وجود بیاید. اما راه حل چیست؟ اول از همه این که نزد یک دکتر در این زمینه بروید. راه دوم نیز انتخاب بهترین تشک ضد حساسیت از نمایندگی معتبر است.

بهترین تشک ضد حساسیت برای افراد مبتلا به آلرژی کدام است؟

در فروشگاه خوابیلو می‌توانید محصولات متنوعی را مشاهده و متناسب با نیاز خود خرید را انجام دهید. برندهای مختلفی در این زمینه در این فروشگاه وجود دارد که هنگام خرید تشک در مشهد می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. بهترین تشک ضد حساسیت برای کسانی که آلرژی شدیدی دارند، خوشخواب هایپو آلرژیک است. البته حتماً از پزشک خود در استفاده از این محصول مشورت بگیرید.

در هنگام خرید تشک در مشهد، با دسته‌ای از تشک‌ها روبرو هستید که به آن بهاره می‌گویند. این مدل‌ها به علت حفره‌های ریزی که در داخل خود برای عبور هوا دارند، به این نام معروف هستند. شاید این محصولات بهترین انتخاب برای فرار از عرق کردن یا گرما باشند، اما به هیچ وجه در لیست بهترین تشک ضد حساسیت قرار نمی‌گیرند. همین حفره‌های ریز می‌تواند باعث رشد هر کدام از میکروب‌ها و باکتری‌های معرفی شده باشد.

مواردی همچون تشک‌های تولید شده با فوم در این دسته قرار می‌گیرد. سعی کنید از مواردی که از فوم و اسفنج استفاده شده است را در سبد خرید تشک ارزان در مشهد قرار دهید. البته می‌توانید از مدل‌های کم حفره نیز بهره ببرید.

لاتکس یکی از موارد عالی ضد حساسیت است. اگر می‌خواهید یکی از بهترین تشک ضد حساسیت را خریداری کنید، حتماً حواستان باشد که لاتکس در بین مواد تشکیل دهنده داخل تشک باشد. البته اگر حساسیت شما از نوع پوستی است، بهتر است که از روتختی یا پد روی این مدل تشک‌ها بکشید.

سخن پایانی

داشتن خواب راحت و آرام یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که هر فردی در طول شبانه‌روز به آن نیاز دارد. درواقع داشتن خواب کافی و در آرامش تأثیر بسیار در سلامتی دارد؛ به همین علت بهترین و مهم‌ترین نکته این است که تشک باکیفیت و مناسب را خریداری کنید و هنگام خرید تشک در مشهد به همه جوانب دقت کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند زیرا عدسی‌های چشم‌هایشان اجازه می‌دهد اشعه ماوراء بنفش بیشتری نسبت به بزرگسالان عبور کند. از آنجایی که اشعه ماوراء بنفش که وارد چشم می شود باعث آسیب سلولی می شود، این امر کودکان را در معرض خطر بیشتری برای بسیاری از عوارض قرار می دهد بنابراین مهم است که عینک آفتابی بچگانه برای آن ها خریداری کنید. کودکان سالانه بیشتر از بزرگسالان در معرض نور خورشید قرار می گیرند. این افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر آسیب چشم ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) - یک تشعشع الکترومغناطیسی نامرئی که از خورشید ساطع می شود - را افزایش می دهد. برخلاف چشم‌های بالغ، چشم‌های کودکان هنوز در حال بلوغ هستند و نمی‌توانند اشعه‌های مضر فرابنفش را به‌طور مؤثری فیلتر کنند.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

عینک نامناسب می‌تواند عامل مشکلات و عوارض گوناگونی برای افراد باشد که تغییر فرم چهره و خستگی چشم بخشی از آنهاست. از انتخاب نمره نامناسب عینک تا فریم ناسازگار با چهره و بسیاری موارد دیگر به این مشکلات دامن زده و دردسرهایی برای فرد عینکی ایجاد کند. اما در این مورد که آیا عینک نامناسب باعث بروز گودی چشم می‌شود یا خیر، بحث و گفتگو بسیار است!

با انتخاب هوشمندانه نوع عینک و استفاده از نمونه مناسب آن می‌توان مانع از بروز مشکلات چشم شده و علاوه بر حفظ سلامتی چشم‌ها و کنترل نمره آنها، حالت طبیعی چهره را نیز حفظ نمود.

 

عینک نامناسب با چشم ما چه می‌کند؟
به همان اندازه که استفاده از عینک و نقش آن در حفظ سلامتی چشم اهمیت دارد، انتخاب نمونه مناسب آن نیز مهم است. بر این اساس از خرید عینک آفتابی تا تهیه نمونه‌های طبی باید با توجه به نیاز و الزامات کاربردی افراد صورت گرفته و دقت و توجه کافی در انجام آن صورت گیرد.


در میان مشکلاتی که افراد با آن روبرو می‌شوند می‌توان به گودی چشم اشاره کرد. موردی که باعث ایجاد ذهنیت‌های مختلف و متفاوت درباره علت بروز آن بین عموم شده است.

 

در ادامه مطلب به این موضوع و بررسی سوالات فوق می‌پردازیم.

آیا عینک نامناسب باعث گودی و سیاهی زیر چشم می‌شود؟
باورهای زیادی در مورد استفاده از عینک وجود دارد که برخی از آنها صرفا به‌دلیل تکرار بین مردم رواج یافته‌اند و هیچگونه ریشه و پایه علمی ندارند. تاثیر عینک بر گودی چشم یکی از این موارد است که با تکرار زیاد آن بین عموم رواج یافته و افراد بسیاری را تحت‌تاثیر قرار داده است.

گرچه کاربرد عینک نامناسب می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر چهره افراد داشته و آن را دستخوش تغییراتی کند، اما گودی چشم هیچ ارتباط مستقیمی با کاربرد عینک ندارد.

برای مثال در مواردی که عدسی عینک کوچک بوده و اصلاح دید فرد را به‌طور کامل پوشش ندهد، چشم‌ها برای دریافت کامل و بی‌نقص تصاویر نیاز به چرخش بیشتر پیدا می‌کنند. تکرار این کار می‌تواند عضلات حاشیه چشم را تحت‌تاثیر قرار داده و در دراز مدت به تغییر شکل و دفرمه شدن چهره فرد منجر شود.

در مواردی نیز استفاده از عینک نامناسب می‌تواند به بروز یا افزایش درجه انحراف عدسی چشم منجر شده و به‌دنبال آن حالت چشم‌ها و چهره نیز دستخوش تغییراتی شود.


موارد دیگری نظیر سنگینی بیش از حد فریم یا عدسی عینک نیز می‌توانند موجب بروز مشکلاتی از قبیل فشار بر روی بینی یا گونه‌ها شوند.

اما هیچ یک از این موارد به‌خودی خود گودی چشم را ایجاد نمی‌کند. در ادامه به دلایل گودی چشم و روش‌های برطرف نمودن آن خواهیم پرداخت.

گودی چشم و تغییر نمره عینک!
یکی از مواردی که برخی آن را از دلایل گودی زیر چشم به‌شمار می‌آورند، تغییر نمره عینک است. با وجود آنکه این تغییر در مراحل اولیه ممکن است مشکلاتی از قبیل فشار بر چشم، سردرد و سرگیجه و ریزش اشک را به‌دنبال داشته باشد، اما انتخاب عینک نامناسب یا تغییر نمره آن با گودی چشم هیچ ارتباطی نداشته و این پدیده دلایل دیگری دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.

 

گودی چشم به چه دلیل ایجاد می‌شود؟
پزشکان و محققین دلایل زیادی را برای گود شدن چشم در افراد مطرح می‌کنند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:


دلایل ژنتیکی و هورمونی: گودی و حتی سیاهی چشم می‌تواند دلایل ژنتیکی یا هورمونی داشته و در افرادی با سابقه فامیلی رخ دهد.

کاهش شدید وزن: یکی از دلایل گودی چشم را می‌توان به کاهش عمده وزن و لاغر شدن صورت نسبت داد. موردی که با کاربرد عینک نامناسب بی‌ارتباط بوده و با افزایش وزن و ترمیم چهره قابل جبران است.

بالا رفتن سن و کهولت: پیری به تنهایی می‌تواند دلیل گودی چشم باشد، به‌ویژه در افرادی که فرم چهره و اسکلت این بخش آمادگی لازم را برای این پدیده داشته باشد. نازک شدن پوست و نمایان شدن رگ‌های اطراف چشم نیز از عوارض پیری است که به گودی زیر چشم منجر می‌شود.

بی‌خوابی مستمر: کم‌خوابی و بی‌خوابی به مدت طولانی می‌تواند به تحلیل بافت زیر چشم و گودی این ناحیه منجر شود.

کم آبی یا دهیدراتاسیون: بروز کم آبی در بدن به هر دلیل می‌تواند علاوه بر مشکلات مختلفی که ایجاد می‌کند، بر روی ناحیه چشم و به‌ویژه بخش زیرین آن نیز تاثیر داشته و به گودی و سیاهی زیر چشم منجر شود.

بی‌نظمی و تمرکز رنگدانه‌ها: تجمع رنگ‌دانه‌ها در بخشی از پوست به سیاهی همان ناحیه منجر شده و آن را گودتر از حد معمول نشان می‌دهد. این پدیده در چشم و نواحی اطراف آن به گودی چشم منجر می‌شود. افزایش ملانین به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب نیز می‌تواند به این حالت منجر شود.

مصرف مواد مخدر یا کافئین‌دار: مصرف طولانی مواد مخدر یا نوشیدنی‌های حاوی کافئین‌ به گودی چشم منجر می‌شود.

بدیهی است رفع هر یک از این مشکلات و دلایل مستلزم به‌کارگیری شیوه‌های جداگانه و اختصاصی بوده و راهکارهای خاص خود را طلب می‌کند.

هم‌چنین تکرار و طولانی شدن این موارد می‌تواند به ماندگاری دائمی آنها منجر شده و امکان رفع آنها را ضعیف‌تر نماید. بر این اساس توصیه می‌شود در صورت وجود هر یک از این فاکتورها در کمترین زمان و ترجیحا در سنین پایین‌تر نسبت به رفع فوری آن زیر نظر پزشک مربوطه اقدام شود.

سخن آخر...
کاربرد عینک نامناسب و گودی چشم از موارد چالشی و بحث‌برانگیز به‌ویژه بین افراد عینکی است که با مشخص شدن دلایل بروز این پدیده به‌خوبی قابل بررسی است.

امروزه علم پزشکی با اثبات بی‌ارتباط بودن این دو، به راه حل‌هایی برای رفع گودی چشم یا پیشگیری از بروز آن رسیده است.

با این وجود انتخاب عینک مناسب از نظر سایز، نوع، شکل و متریال مصرفی در فریم و سایر ویژگی‌ها می‌تواند در راحتی و حفظ فرم مناسب چهره افراد موثر بوده و سلامتی و زیبایی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

در فروشگاه عینک فراشاد با تنوع بالای انواع عینک طبی و آفتابی آشنا شده و نونه مناسب خود را انتخاب و تهیه نمایید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

علاوه بر مکان‌های دیدنی و باستانی، تفریحات آبی، جنگ‌های جذاب شبانه و غیره در کیش شما می‌توانید با دریافت یک ماساژ عالی لحظاتی سرشار از آرامش را در سفر خود تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با مراکز و سالن های ماساژ و زیبایی در کیش آشنا کنیم.

سالن ماساژ در کیش

ماساژ و فواید آن
اقدام برای باز کردن گره‌های عضلات بدن با انجام برخی حرکات خاص که در بعضی شرایط به وسیله دست انجام می‌شود و برخی موارد به وسیله ابزارهای خاص دیگر را ماساژ دادن می‌گویند. ماساژ دارای قدمت زیادی است و در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف به سبک و سیاق‌های متفاوت انجام می‌شود. ماساژ دارای فواید بسیاری است که برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

ماساژ عموما باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود که این عمر نتایج مثبتی مانند عملکرد بهتر قلب، روشن شدن پوست و تنفس بهتر آن، کاهش گرفتگی رگ و مویرگ و غیره را در بر دارد.

کاهش درد عضلانی و مفصلی از دیگر فواید ماساژ است. به این صورت که با ماساژ دادن و برطرف شدن گرفتگی‌ها در نقاط بدن میزان درد هم کاهش پیدا می‌کند.

کسب آرامش و انرژی مثبت را نیز می‌توان از فواید ماساژ دانست. در واقع کاهش دردهای جسمی می‌تواند روی خلق و خو و حالات روانی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد.

باتوجه به توضیحاتی که در مورد ماساژ دادیم باید بدانید که در صورت سفر با تور کیش از تهران اگر بخواهید در سفر این تجربه لذت بخش را داشته باشید باید سالن های ماساژ در کیش را بشناسید.

انواع ماساژ

همانطور که پیش‌تر گفتیم ماساژ انواع مختلفی دارد. این عمل که از زمان‌های قدیم رواج داشته، در هر ملیتی به روش خاص خود انجام می‌شده به همین دلیل امروزه روش‌های متعددی برای انجام ماساژ وجود دارد. برخی از انواع ماساژ که در سالن‌های ماساژ در کیش ارائه می‌شوند را در زیر ذکر کرده‌ایم:

ماساژ سوئدی

ماساژ سنگ داغ

ماساژ تایلندی

ماساژ شمع

ماساژ کودک

ماساژ آروما

ماساژ روغن گیاهی معطر

ماساژ روغن و حوله داغ

ماساژ اورینتال

ماساژ هارمونی

و غیره.

معرفی سالن‌های ماساژ در کیش

شاید یکی از بهترین زمان‌ها برای دریافت ماساژ بلافاصله بعد از رسیدن شما به کیش باشد؛ زیرا شما می‌توانید خستگی سفر را با یک ماساژ عالی از جسم خود خارج کنید و با انرژی مثبت سفر خود را آغاز کنید. کافی است بدانید که بهترین سالن های ماساژ در کیش کجاست تا در اولین فرصت بتوانید با انتخاب یک مرکز مناسب، ماساژ و اسپا دریافت کنید. هرچند که در کیش سالن های ماساژ حرفه‌ای و اختصاصی وجود دارد اما برخی از هتل‌ها نیز این خدمات را در داخل هتل به شما ارائه می‌دهند. در ادامه لیستی از سالن‌های ماساژ در کیش آورده شده است:

برخی از هتل‌هایی که مرکز ماساژ و اسپا دارند

هتل مارینا

هتل ترنج

هتل پارمیس

هتل داریوش

هتل شایان

هتل کوروش

مجموعه ماساژ هدیش کیش

سالن ماساژ مهتاب

مرکز ماساژ تراپی در اسکله میرمهنا

ماساژ روز بهشت

مرکز ماساژ پلاژ بانوان

سالن ماساژ

همانطور که دیدیم مراکز متعددی در کیش برای دریافت خدمات ماساژ وجود دارد که در هرکدام ممکن است برخی از انواع ماساژ ارائه شود. دریافت ماساژ در برخی هتل‌های کیش ممکن است این خدمات به صورت رایگان به مسافرین آن ارائه شوند.

با تور کیش از اصفهان به این هتل‌ها می‌توانید در کنار سفر خوش از یک ماساژ عالی هم لذت ببرید. انجام خدمات ماساژ در سایر مراکز به صورت ساعتی قیمت‌شان محاسبه می‌شود و بسته به نوع ماساژ یا ماساژوری که در حال ارائه خدمت به شما می‌باشد حدود قیمت متفاوت است. جالب است بدانید برخی از مراکز ماساژ، ماساژورهای خود را به صورت بومی استخدام می‌کنند تا انواع ماساژ مربوط به هر منطقه‌ای به صورت سنتی و تخصصی همان منطقه انجام شود.

آدرس و مشخصات سالن‌های ماساژ در کیش

لوتوس اسپا کیش

شماره تماس: ۰۹۱۷۸۳۱۹۵۱۹

آدرس: کیش – تقاطع بلوار سنایی و خیابان دریا – روبروی پاساژ ونوس

نیلوفر آبی

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۴۷۸۶

آدرس: کیش – هتل مارینا

مرکز تخصصی ماساژ و اسپا کیش

شماره تماس: ۰۹۰۲۸۰۸۸۸۱۱

آدرس: کیش – روبروی پاساژ پردیس ۲ – هتل پارمیس

ماساژ و اسپا ترنج

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۴ – ۰۷۶۴۴۴۷۴۱۱۵

آدرس: کیش – هتل ترنج

مجموعه ماساژ و اسپا هتل داریوش

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۲۳۴۶۶

آدرس: کیش – هتل داریوش

مرکز ماساژ مهتاب

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۲۴۱۰ – ۰۹۳۴۷۶۸۹۵۵۱

آدرس: کیش – خیابان اورامان – خیابان دالاهو – پلاک ۲۱۴

مرکز ماساژ هدیش کیش

شماره تماس: ۰۹۳۵۳۳۳۹۳۰۰ – ۰۷۶۴۴۴۴۲۰۰۰

آدرس: کیش – بلوار امیرکبیر – ساختمان هدیش – طبقه ۲

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد انواع ماساژ و فواید آن به صورت مختصر توضیح دادیم و مراکز ماساژ در کیش را نیز به شما معرفی کردیم. امیدواریم در صورتی که با تور کیش به این جزیره دیدنی سفر کردید راهنمای معرفی سالن‌های ماساژ در کیش به کمک شما بیاید تا بتوانید در کنار سفر خود، از تجربه دریافت ماساژ در هرکدام از این سالن‌ها لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مشهد مقدس به دلیل داشتن جاذبه های معنوی و تفریحی زیادی که دارد، گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کند. به همین دلیل خدمات رفاهی زیادی در این شهر ساخته شده که مجموعه کوهسر یکی از اصلی‌ترین آن‌هاست. مجتمع کوهسر محلی برای تفریح، ورزش، خرید و استراحت است که برای گردشگران و حتی ساکنان مشهد هم بسیار جذاب می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید به مشهد سفر کنید پیشنهاد ما به شما این است که مشهد را تنها سفری زیارتی در نظر نگیرید.

در این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های بسیار زیادی که دارد، مکان‌های تفریحی، ییلاقات اطراف و غذاهای خوشمزه بسیار لذت ببرید و سفری خاطره انگیز برای خودتان و خانواده بسازید. ما در این مقاله قصد داریم یکی از این جاذبه‌ها را که اتفاقا تمام موارد بالا را می‌توانید به یکباره در آن تجربه کنید به شما معرفی کنیم.


معرفی مجتمع کوهسر
زیربنای این ساختمان 2500 متر است که در ارتفاع 20 متری در شهر مشهد و در 5 طبقه ساخته شده است. این مجموعه علاوه بر خدمات تفریحی دارای 220 واحد در بخش تجاری نیز می‌باشد. مجتمع کوهسر در 3 فاز مجزا ساخته شده است. شاید اولین موردی که این مجموعه نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب می‌کند نمای خاص و زیبای آن باشد. این مجتمع در یکی از بهترین محله‌های مشهد ساخته شده که دسترسی شما را به اصلی‌ترین بلوارهای مشهد مانند؛ هاشمیه، وکیل آباد و نماز راحت کرده است.

به این ترتیب شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی به راحتی خود را به این مجموعه برسانید. همچنین وجود یکی از بام‌های مشهد در این محل شما می‌توانید از منظره شهر در شب لذت ببرید و یا به پیاده روی در این محل بپردازید که مطمئنا برای شما بسیار به یاد ماندنی خواهد بود.

امکانات رفاهی کوهسر مشهد

این مجتمع دارای پارکینگ‌های مسقف و روباز با تجهیزات حفاظتی خاصی می‌باشد تا گردشگران با مشکل جا پارک برای ماشین خود مواجه نباشند. اما در صورتی که شما با تور مشهد از تبریز سفر کرده باشید و خودروی شخصی نداشته باشید می‌توانید از تاکسی‌های اختصاصی کوهسر استفاده کنید. از دیگر خدمات رفاهی این مجموعه سیستم گرمایش و سرمایش آن است تا مسافران و همشهریان عزیز در هر زمان از سال بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. امکان دسترسی به خدمات بانکی نیز در این مجموعه امکان پذیر است و نیازی نیست نگران عملیات بانکی خود باشید.

امکانات تفریحی مجتمع کوهسر

همانطور که بالاتر اشاره کردیم این مجتمع 3 فاز دارد که اولین فاز آن شامل امکانات تفریحی و ورزشی می‌شود. شما در این بخش می‌توانید انواع بازی‌های کامپیوتری یا تفریحاتی مانند بولینگ و بیلیارد رو تجربه کنید. سالن بولینگ مجموعه کوهسر یکی از مجهزترین سالن‌های بولینگ در مشهد می‌باشد. شما می‌توانید با اطلاع از ساعت کاری مجموعه به این تفریحات بپردازید و از کافی شاپ آن هم استفاده کنید. از دیگر امکانات بسیار هیجان انگیز فاز 1 کوهسر، اتاق فرار آن است که شما در تیم‌های 4 تا 8 نفره می‌توانید سه سناریو جذاب فرار را امتحان کنید.

فاز دوم مجتمع کوهسر به زمینه ورزش اختصاص داده شده است. سالن بدنسازی، زمین تنیس، بسکتبال، والیبال، استخر و غیره از جمله ورزش‌هایی است که شما می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. شما در این سالن‌ها می‌توانید به آموزش زیر نظر مربیان حرفه‌ای نیز مشغول شوید. همچنین زمین تنیس در مجتمع کوهسر هم برای آموزش، هم تفریح و هم تماشای بازی‌ها اختصاص داده شده است. البته که به غیر از این خدمات شما در فاز دوم می‌توانید زیر دست ماساژورهای حرفه‌ای تجربه ماساژ را داشته باشید و ریلکس کنید.


اما سومین فاز مجتمع کوهسر به بخش تجاری و فروشگاه‌ها اختصاص داده شده است. معماری زیبای این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر خرید بتوانید عکس‌های زیبایی از خودتان ثبت کنید. از دیگر امکانات فاز سوم می‌توان به رستوران‌های موجود در آن اشاره کرد. در این رستوران در کنار منظره بسیار زیبایی که از شهر و حرم مطهر شاهد خواهید بود میتوانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و فست فودی را با کیفیت عالی امتحان کنید. و در آخر تالار بزرگ مجتمع کوهسر که دارای 4000 نفر ظرفیت است و شما می‌توانید مراسمات بزرگ خودتان را در این تالار برگذار کنید.

در صورتی که شما ساکن تهران باشید و قصد سفر به مشهد را دارید با خرید تور مشهد از تهران می‌توانید در بهترین هتل‌های شهر مشهد اقامت کنید و از انواع جاذبه‌های مذهبی و تفریحی آن لذت ببرید. به غیر از مجتمع کوهسر که در این مقاله به عنوان یکی از مناطق تفریحی رفاهی مشهد به آن اشاره کردیم شما می‌توانید در بهترین رستوران‌های مشهد در طرقبه و شاندیز استفاده کنید، از بازارهایی مانند پروما، کیان سنتر، الماس شرق و غیره خرید کنید و در پارک‌های وکیل آباد، کوهسنگی و... به تفریح و استراحت بپردازید.

آدرس مجموعه کوهسر

مشهد – بلوار هاشمیه – بین هاشمیه 60و62

ساعت کاری مجتمع کوهسر مشهد

از ساعت 7 صبح الی 10 شب می‌توانید از امکانات تفریحی – رفاهی کوهسر استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

سفر به کیش می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی باشد که برای شما اتفاق می‌افتد. جزیره کیش یکی از بهترین و جذاب‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است که تفریحات زیادی داشته و علاوه بر آن دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیبایی نیز می‌باشد.

تم پارک کیش یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در کیش وجود دارد و زمانی که با تور کیش از تهران مسافرت می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به آن اوقات خوشی را بگذرانید. ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را به صورت کامل با این پارک آشنا کنیم و بخش‌های مختلف آن را معرفی نماییم.

تم پارک کیش
معرفی تم پارک کیش
در فروردین 1400 پروژه تم پارک کیش افتتاح شد. این پارک در زمینی با مساحت هزار و پانصد متر مربع و همچنین در ساختمان نماد کیش ساخته شده است. آقای طیبی مدیر عامل این پروژه جذاب می‌باشد. او این پروژه را یکی از جدیدترین ایده‌ها در کشور می‌داند و می‌گوید تم پارک جوری ساخته شده است که تمامی کودکان در همه سنین می‌توانند از آن دیدن کنند.

با توجه به این موضوع و اینکه تفریحات بسیار زیادی در این پارک وجود دارد که کودکان می‌توانند به راحتی از آن لذت ببرند، افرادی که با تور کیش از شیراز مسافرت می‌کنند، با خیال راحت می‌توانند از این پارک دیدن نمایند.

امکانات تم پارک کیش
باید به شما بگوییم که تم پارک، یک پارک معمولی نیست و شما باید منتظر جذاب‌ترین‌ها در این پارک باشید. تم پارک سنتر دارای امکانات بسیار مختلفی است که تمامی مسافرین تور کیش از اصفهان را به خود جذب می‌کند

در این بخش تصمیم داریم تا شما را با قسمت‌های مختلف آن آشنا کنیم.

مجیک پارک یا پارک جادویی کیش
مجیک پارک یا پارک جادویی کیش
حتما شما هم دوست دارید تم پارک خطای دید را تجربه کنید و با شگفتی‌های آن رو به رو شوید. می‌توانید با مراجعه به تم پارک کیش، این موضوع را تجربه کنید.

مجموعه تم پارک کیش به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین تم پارک با خطای دید در خاورمیانه معرفی شده است و آثار مختلفی با تنوع زیادی در آن مشاهده می‌شود.

به عنوان مثال می‌توان به دنیای بی نهایت، خانه وارونه، دنیای جاذبه، آثار شاخص، خطای دید، دنیای بلک لایت و … اشاره کرد. این تنوعی که در تم پارک وجود دارد باعث شده تا در ردیف 5 موزه تراز اول جهان قرار بگیرد.

اگر قصد دارید تا بیشتر از این با این قسمت از پارک آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از پرطرفدارترین بخش‌های آن را به شما معرفی کنیم:

اتاق 90 درجه:
زمانی که شما به این اتاق وارد می‌شوید احساس می‌کنید که روی دیوارهای اتاق راه می‌روید. طراحی اتاق 90 درجه به گونه‌ای است که شما این خطای دید را خواهید داشت.
اتاق آیینه:
اگر تا به حال در این اتاق قرار نگرفتید، مطمئن باشید که آن را در تلویزیون و فیلم‌های مختلف دیده‌اید. در این اتاق آیینه‌ها با زاوینه 30 درجه، منشوری و یا تو در تو قرار گرفته‌اند و حالت دید جذابی به شما می‌دهند و باعث می‌شوند شما نتوانید واقعیت را از تصویر داخل آیینه تشخیص دهید. این موضوع باعث می‌شود شما ساعت‌ها سرگرم پیدا کردن مسیر خروجی باشید.
پارک ژوراسیک ورلد و دراگون کیش
تجربه حضور در زمانی که دایناسورها روی کره زمین زندگی می‌کردند بسیار هیجان انگیز و جالب است. شما در تم پارک کیش می‌توانید در فضایی با حضور دایناسورهای متحرک قرار بگیرید. این دایناسورها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند و باید به این نکته اشاره کرد که این پارک برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شده است.

شما در این قسمت از پارک می‌توانید دایناسورهای مختلف را به فرزندانتان معرفی کرده و اطلاعات کاملی را به آن‌ها منتقل کنید. در عین حال مطمئن باشید که این بخش برای کودکان بسیار جذاب می‌باشد.

به عنوان نمونه می‌توان به سه اژدهای بزرگ و 6 متری اشاره کرد که در این پارک ساخته شده‌اند. این دایناسورها بسیار طبیعی و بدون حتی کوچک‌ترین نقصی ساخته شده‌اند و می‌توانند علاوه بر حرکت کردن، دود و آتش را از دماغ خود خارج کرده و صدایی شبیه به صدای اژدها دارند.

موزه هنری با رویکرد جزیره کیش
هممیشه موزه جایی بوده که همه ما نسبت به آن علاقه داریم و دوست داریم بخش‌های مختلف نمایش داده شده در آن را تماشا کنیم. در تم پارک کیش نیز موزه هنری وجود دارد که قرار است در آن کارگاه‌های آموزشی و آمفی تئاتر بسیار حرفه‌ای اجرا شود.

شما می‌توانید در این موزه آثار هنری و تئاترهای بسیار جالب و سرگرم کننده را تماشا کنید.

رفت و آمد به تم پارک کیش چگونه است؟
خب حالا قصد داریم تا به یکی از سوالات مهم شما در رابطه با این پارک جواب بدهیم. خیلی از گردشگران و مسافرین در رابطه با رفت و برگشت به تم پارک سوال دارند و در مورد روش‌های رفتن به این پارک می‌پرسند.

ما قصد داریم در رابطه با این موضوع خیال شما را راحت کنیم. برای راحتی شما گردشگران عزیز، سرویس‌های رایگانی از برخی از هتل‌های کیش و در چند ایستگاه برنامه ریزی شده وجود دارند.

تنها کاری که نیاز است تا شما انجام دهید این است که ساعت رفت و برگشت این سرویس‌ها را از مدیریت هتل بپرسید و دقیقا در همان زمان حاضر باشید تا از سرویس جا نمانید.

قیمت بلیط تم پارک سنتر در کیش
همانطور که گفته شد این پارک به تازگی افتتاح شده است و به همین دلیل و برای جلب رضایت بازدیدکنندگان عزیز، تخفیف‌های روی این بلیط‌ها گذاشته شده که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

لازم است به این موضوع اشاره کنیم که شما برای دیدن قسمت‌های مختلف این پارک نیازی به بلیط‌های جداگانه ندارید و تنها با خرید یک بلیط می‌توانید تمامی بخش‌های آن را ببینید.

علاوه بر این موارد اگر بعد از تهیه بلیط به هر دلیل تصمیم داشتید تا آن را مرجوع نمایید، می‌توانید آن را پس داده و 60 درصد از هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت کردید را دریافت نمایید.

نتیجه‌گیری
در این مطلب شما را به صورت کامل با تم پارک کیش به عنوان یکی از جدیدترین مکان‌های تفریحی در این جزیره آشنا کردیم و نکاتی کاربردی را در رابطه با آن بیان نمودیم. در نهایت امیدواریم از سفر خود به این جزیره دوست داشتنی لذت کافی را ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

همه ما سفر را دوست داریم و عموما برای رفع خستگی‌ها و دور شدن از تمامی روزمرگی‌هایی که داریم، سفر را به عنوان اولین گزینه انتخاب خواهیم کرد. حالا نکته مهمی که وجود دارد این است که کجا را انتخاب کنیم و به کجا برویم؟

یکی از گزینه‌های سفر که در ایران عموما به عنوان اولین پیشنهادات مطرح می‎شود، شهر مشهد است. مشهد یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران است که سالانه تعداد زیادی از افراد به آن‌جا سفر می‌کنند.

به همین دلیل می‌توان شهر مشهد را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها مدنظر گرفت. حالا اگر شما می‌خواهید به این سفر دل انگیز بروید ولی اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارید، همراه ما باشید تا در این مطلب در رابطه با راهنمای سفر به مشهد آشنا شوید.

راهنمای کامل سفر از تبریز به مشهد
اگر شما ساکن تبریز هستید، حتما تور مشهد از تبریز را انتخاب کنید. اینگونه می‌توانید بهترین سفر را تجربه کنید و از تمامی لحظات خود بیشترین استفاده را داشته باشید. در ادامه این مطلب در رابطه با اینکه چرا انتخاب تور بهتر است، صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات عمومی در رابطه با شهر مشهد
همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم، شهر مشهد به عنوان قطب گردشگری در شرق ایران شناخته می‌شود. این لقبی که به این شهر داده شده است به هیچ عنوان بی‌دلیل نیست و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند حتما آن را تایید خواهند کرد.

این شهر دارای هتل‌ها، مهمان‌سرها متنوع و بسیار راحتی است که هر مسافری می‌تواند بدون داشتن دغدغه یکی از بهترین‌ها را با توجه به بودجه‌ای که در دست دارد، انتخاب نماید. مکان‌های دیدنی این شهر کم نیست و از همه مهم‌تر وجود بارگاه نورانی و پر برکت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) باعث شده تا تعداد مسافرینی که سالیانه به این شهر سفر می‌کنند، کم نباشد.

این نکته لازم به ذکر است که مسافرین این شهر تنها از ایران نیستند و تعداد زیادی از آن‌ها از کشورهای دیگر به مشهد مسافرت می‌کنند. البته بازهم تعداد افرادی که از تهران به مشهد میایند بسیار زیاد است و به همین دلیل تور مشهد از تهران به عنوان یکی از شلوغ‌ترین تورها شناخته می‌شود.

شهر مشهد در شمال شرقی ایران قرار دارد و بعد از پایخت ایران (تهران) بزرگترین شهر ایران بوده و دارای بیش از 3 میلیون نفر جمعیت ساکن است. باید به این نکته اشاره کنیم که این شهر در سال حدود 30 میلیون گردشگر ایرانی و خارجی داشته و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور ایران محسوب می‌شود.

آب و هوای مشهد
یکی از موضوعاتی که باید هنگام سفر به مشهد در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشید، آب و هوای مشهد است. شما دقیقا باید بدانید که چه زمانی برای رفتن به این شهر مناسب بوده و دقیقا زمانی که مسافرت خود را آغاز می‌کنید باید چه پوششی داشته باشید.

آب و هوای این شهر تحت تاثیر موضوعات مختلفی است. از طرفی که مشهد تا نیشابور امتداد پیدا می‌کند، دارای آب و هوای سرد و خشک می‌باشد. قسمت دیگری از آن که به قوچان می‌رسد تحت تاثیر ارتفاعات دارای آب و هوای نیمه خشک و سرد بوده و در نهایت قسمت‌های دامنه کوه‌ها و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد دارای آب و هوای مرطوب می‌باشند.

به دلیل وجود پراکندگی در آب و هوای مشهد حتما قبل از حرکت وضعیت آن را چک نمایید. در فصل بهار، شهر مشهد شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. در این زمان اگر به مشهد بروید آب و هوای مطبوعی را تجربه می‌کنید که می‌توان گفت در زمان‌هایی سرد می‌شود. حتما چند دست لباس زمستانی نیز همراه داشته باشید.

در تابستان هوای مشهد به شدت گرم است و دمای هوا طوری افزایش پیدا می‌کند که ممکن است نتوانید آن را تحمل کنید. اگر نمی‌توانید این هوا را تحمل کنید، فصل دیگری را برای مسافرت انتخاب کنید.

یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به مشهد، پاییز است. در این فصل هنوز سرمای شدید در مشهد آغاز نشده و هوا دیگر به گرمی تابستان نیست. ولی در زمستان هوای سرد و سوزان این شهر آغاز می‌شود. ممکن است شما باران یا برف را نبینید ولی سرمایی به اندازه روزهای برفی تجربه خواهید کرد. حتی پیش آمده که دمای هوا به منفی 20 درجه نیز رسیده باشد ولی برای افرادی که در تبریز زندگی می‎کنند این هوا خیلی سرد نیست و به راحتی می‌توانند آن را تحمل کنند.

با تور به مشهد برویم یا به صورت شخصی؟
حالا که به صورت عمومی با شهر مشهد و آب و هوای آن آشنا شدید، در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد که آیا سفر با تور بهتر است یا به صورت شخصی؟

اگر شما بخواهید به صورت شخصی از تبریز به مشهد بیایید، باید مقدمات زیادی را فراهم کنید. در ابتدا باید زمان سفر خود را انتخاب کنید و بعد از آن برای خرید بلیط اقدام نمایید. باید شرکت‌ها و پروازهای مختلف را بررسی کنید و بعد از آن با توجه به زمان و بودجه‌ای که دارید، یکی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید هتل مناسبی را انتخاب کنید و اتاق رزرو کنید. به این نکته توجه کنید ممکن است هنگامی که شما قصد دارید اتاق رزرو کنید، اتاق‌ها پر باشد. پس باید تحقیقات درستی انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید چراکه با توجه به تعداد بالای مسافران، هتل‌های این شهر خیلی زود پر می‌شوند.

در آخر نیز باید برنامه سفر را به خوبی تنظیم کنید تا بتوانید از تمامی لحظات سفر به خوبی استفاده کنید.

اگر شما بخواهید با تور به مشهد بروید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با توجه به زمان سفر و همچنین بودجه‌ای که دارید، یک تور انتخاب کنید و بعد از بررسی ویژگی‌های مختلف آن، هزینه را پرداخت کرده و از سفر خود لذت ببرید.

لازم به ذکر است که با انتخاب تور شهر مشهد قطعا هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد چرا که آژانس‌های مسافرتی مانند همسفرها باتوجه به تجربه‌ای که دارند، بهترین‌ها را با کمترین قیمت انتخاب می‌کنند. شما دیگر لازم نیست نگران برنامه‌های سفر و رزرو هتل و همچنین بلیط هواپیما باشید و با خیال راحت از سفر لذت خواهید برد.

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

یکی از مراسم‌هایی که در حرم مطهر برگزار می‌شود، مراسم نقاره زنی است و نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که از این نوا لذت نبرد. نقاره زنی در حرم امام رضا (ع) پیش از طلوع و غروب خورشید انجام می‌شود. در صورتی که با تور مشهد از تهران به زیارت امام رضا رفته‌اید پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اذان صبح یا عصر در حرم باشید تا یکی از بهترین تجربه‌های خود را بدست بیاورید و با این موسیقی زیبا روح‌تان را تازه نمایید. در ادامه می‌خواهید به تاریخچه نقاره زنی بپردازیم.

نقاره زنی

تاریخچه نقاره زنی

در واقع تاریخ شروع نقاره زنی مشخص نیست و کسی نمی‌داند از چه زمانی این رسم شروع شده است. در مدارک و اسنادی که وجود دارد تنها به وجود این رسم حتی قبل از قرن دهم اشاره می‌شود. مستند این ادعا در کتاب مهمان نامه بخارا از سلطان ماوراء النهر اثر محمد شیبانی وجود دارد. داستان به این صورت نقل می‌شود که محمد شیبانی قصد می‌کند با جمعی از خدم و حشم خودش در زمان نقاره زنی به حرم امام رضا (ع) برود. در واقع این بخش از کتاب نشان می‌دهد در قرن نهم و دهم نیز رسم نقاره زنی وجود داشته است.

دلیل رسم نقاره زنی

همانطور که پیش تر گفتیم قبل از طلوع و غروب خورشید متصدیانی در حرم مشغول به زدن نقاره‌ها می‌شوند. البته این رسم تنها به زمان طلوع و غروب ختم نمی‌شود بلکه در زمان‌هایی که می‌خواهند خبر شادی آوری را به مردم اطلاع دهند نیز، نقاره‌ها را به صدا در می‌آورند. برخی دیگر از مواردی که شما می‌توانید صدای نقاره‌ها را در حرم امام رضا (ع) بشنوید، در شب‌های میلاد معصومین، عید فطر، عید قربان، لحظه تحویل سال نو میلادی و... است. نقاره زنی نشانی از شادی و سرور است؛ بنابراین شما در ایام محرم و صفر هیچگاه صدای نقاره‌ها را نمی‌شنوید.

زمان اجرای نقاره زنی

ما پیش از این هم اشاره کردیم که نقاره نوازی 20 دقیقه پیش از طلوع و غروب و یا برای بشارت شادی انجام می‌شود. اما به غیر از این موارد هم پیش می‌آید که اگر شما با تور مشهد از تبریز به حرم بیایید ممکن است صدای نقاره‌ها را بشنوید که ما در ادامه اشاره می‌کنیم.

زمان شفای مریضی در حرم

در شب میلاد معصومین

در شب جشن‌های مهم و مذهبی

در زمان تحویل سال شمسی

در ماه مبارک رمضان

نقاره زنی سلام در روزهای سلام خاص

در روز ولادت امام رضا (ع)

ابزار نقاره زنی

نقاره زنی به وسیله دو ساز طبل و کرنا انجام می‌شود. نقاره زن‌ها که به آن‌ها نوبت زن هم گفته می‌شود بر طبل‌ها می‌کوبند و بر کرناها می‌دمند تا طلوع و غروب خورشید را اطلاع دهند. نقاره زنی با چهار نوع متفاوت از طبل انجام می‌شود که یکی از آن‌ها به نام طبل سرچاشنی طبل اصلی است و در تمام مدت همراهی کرناها را می‌کند. این طبل صدای زیری از خود تولید می‌کند و جنس آن از چدن است.

نقاره زنی

باقی سه طبل از مس ساخته می‌شوند و به نوبت نواخته می‌شوند. کرناها با طول 100 تا 120 سانتی متر توسط نقاره زن‌ها نواخته می‌شوند و ذکری را ادا می‌کنند. جنس کرنا عموما از مس یا برنج است و در مشهد ساخته می‌شود.

محل نقاره زنی

نقاره زنی توسط افراد مسئول این کار در حرم مطهر در بلندی انجام می‌گیرد. در واقع نقاره زن‌ها در بالای صحن انقلاب بر طبل‌ها می‌کوبند و در شیپورها می‌دمند. شما در هر کجای حرم رضوی باشید می‌توانید صدای نقاره زنی را شنیده و نقاره زن‌ها را مشاهده کنید.

تاریخچه نقاره خانه

محل دقیق نقاره خانه در زمان قاجار مشخص نیست و در واقع تنها می‌دانیم که در غرب یا شرق گنبد نقاره زن ها می‌ایستادند و نقاره زنی می‌کردند. ساخت نقاره خانه امروزی از همان زمان قاجار آغاز شده و قوام الملک کسی بوده که اجرای آن را به پایان رسانده است. در سال 1338 ساختمان نقاره خانه به طور کل تخریب و مجددا ساخته شد؛ زیرا ساختمان سابق فرسوده شده بود و دیگر کارایی نداشت.

مهندس قهرمانی و احمد بیوکی ناظران ساختمان جدید بودند. البته در مدت بازسازی و ساخت مجدد نقاره خانه، نقاره زن‌ها در مجاورت برج ساعت بالای ایوان غربی این رسم دیرینه را اجرا می‌کردند. از سال 1346 که معماری نقاره خانه به پایان رسید تا به امروز تغییر مکان نداشته و تنها هر چند سال یکبار معماران به مرمت این محل می‌پردازند.

گروه نقاره زنی

یک گروه 7 نفره مسئولیت نقاره زنی را بر عهده دارند که 3 نفر از آن‌ها بر طبل می‌کوبند و باقی 4 نفر مشغول نواختن شیپورها هستند. گاهی مواقع نیز 11 نفر این کار را انجام می‌دهند و هر کدام به نوبت سازهای خود را به صدا در می‌آورند و روح شما را تلطیف می‌کنند.

جالب است بدانید نوایی که از شیپورها یا همان کرناها خارج می‌شود با ذکر همراه است و امام رضا (ع) را مخاطب قرار می‌دهند و عاشقانه و بی تکلف سخنانی را بیان می‌کنند و در واقع ذکر امام هشتم را می‌گویند. اما طبل‌ها ذکر خاصی را ادا نمی‌کنند و در واقع تنها زیر صدایی و همراهی کرناها را می‌کنند. در ذکرهایی که با کرناها نواخته می‌شود درخواست یاری و کمک و همراهی از امام رضا (ع) بیان می‌گردد.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

شما نمی‌توانید کسی را بیابید که دوست نداشته باشد غذای حضرت را امتحان کند. زائران و مجاوران حرم، هم برای طعم بی نظیر غذای امام رضا و هم برای متبرک بودن آن مشتاق دریافت آن هستند. سابقا برای دریافت فیش غذای حرم امام رضا (ع) شما می‌توانستید از روش‌های متفاوتی استفاده کنید اما در حال حاضر برای این کار اپلیکیشنی طراحی شده به نام نسیم رضوان که ما در این مقاله به بررسی روش رزرو فیش غذا در این اپلیکیشن می‌پردازیم.

مهمانسرا امام رضا

همانطور که گفتیم قبلا ممکن بود از راه‌های زیادی شما فیش غذای حضرت را دریافت کنید. امکان داشت در فرودگاه، هتل یا به صورت اتفاقی در خود حرم نیز توفیق استفاده از غذای امام رضا (ع) نصیب شما بشود. اما این نوع از تقسیم کردن فیش جوابگوی زوار نبود، در نتیجه امروزه با دیجیتالی شدن اقدامات دریافت فیش، این اقدام سازمان یافته‌تر انجام می‌شود.

این روش برای عادلانه‌تر توزیع شدن غذا در بین افراد انجام می‌شود. به این صورت که دعوت نامه به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود و ظرفیت دریافت برای هر نفر در سال محدود است. در نتیجه این امکان فراهم است که زائرین و همسایگان امام رضا (ع) همگی از غذای حضرت استفاده کنند. در صورتی که شما با تور مشهد از تهران به حرم سفر کرده‌اید و مایل به خوردن غذای متبرکه حضرت هستید، می‌توانید از طریق مراحل زیر اقدام به دریافت فیش کنید.

مراحل رزرو غذای حرم امام رضا (ع)
ابتدا باید اپلیکیشن نسیم رضوان را در تلفن همراه خود دانلود کنید. این کار هم از طریق وب سایت نسیم رضوان به آدرس و هم از طریق مراجعه به برنامه کافه بازار در تلفن همراه اندرویدی شما ممکن است.

در ادامه این نرم افزار را نصب کنید.

سپس شماره تلفن خود را در نرم افزار وارد کنید و منتظر پیامک ارسالی جهت دریافت کد تایید بمانید.

بعد از آن به بخش مهمانسرا در اپلیکیشن بروید.

از طریق گزینه پیش ثبت نام می‌توانید در خواست خود را ثبت کنید.

در صورتی که شما به عنوان منتخب دریافت غذا شناخته شوید و به شما اطلاع رسانی شود، می‌توانید تاریخ و وعده غذایی مد نظر خود را از داخل اپلیکیشن مشخص کنید.

پس از آن باید کد ملی خودتان و 3 نفر از همراهانتان را وارد کنید.

در آخر اطلاعات وارد شده را تایید کنید.

از بخش سوابق اپلیکیشن می‌توانید در صورت فراموشی اطلاعات رزرو خود را بازبینی کنید.

در صورتی که تمام مراحل با موفقیت انجام شد؛ کافی است در تاریخ و ساعت انتخابی با در دست داشتن مدرک شناسایی و به همراهی عزیزانتان که کد ملی‌شان را ثبت کرده‌اید، به دفتر نعیم رضوان در صحن غدیر مراجعه کنید و ژتون غذای خود را دریافت نمایید.

پس از آن باید به مهمانسرای صحن غدیر مراجعه کنید و با نشان دادن کاغذهای ژتون خود، غذای متبرک دریافت کنید و یا اینکه در همان سالن مهمانسرا میل کنید.

غذای امام رضا

نکات مهم در هنگام انجام مراحل رزرو غذای امام رضا (ع)
اگر شما هم مسافرید و با تور مشهد از تبریز به زیارت آمده‌اید خوب است به برخی نکات توجه کنید تا در پروسه دریافت غذا دچار مشکل نشوید و یا سوالی برای شما ایجاد نشود.

شما می‌توانید با وارد کردن شماره تماس‌های مختلف در ابتدای ورود به نرم افزار شانس خود را در دریافت نوبت غذا بیشتر کنید.

در صورتی که با کد ملی خود موفق به دریافت غذای حضرت شده باشید، برای مدت سه سال دیگر نمی‌توانید جهت دریافت غذا اقدام کنید. در واقع هر کد ملی هر سه سال یکبار می‌تواند شانس دریافت غذای امام را داشته باشد.

شما می‌توانید همه روزه از ساعت 8 تا 18 پیش ثبت نام خود را در بخش مهمانسرای نرم افزار انجام دهید. پس از آن بر اساس ظرفیت مهمانسرا منتخب می‌شوید.

در صورتی که شما منتخب نشدید لازم است تا در روز بعد و در همان ساعت 8 تا 18 مجدد اقدام به پیش ثبت نام کنید.

ساعت کار دفتر نعیم رضوان جهت مراجعه حضوری و دریافت ژتون هر روز ساعت 7 الی 21 است.

زائران غیر ایرانی نیز می‌توانند همانند ایرانیان به انجام مراحل بپردازند؛ تنها کافی است برای ارائه مدرک شناسایی، پاسپورت خود را همراه داشته باشند.

افرادی که کارت ایثارگری و یا بنیاد شهید دارند می‌توانند بدون شرکت در قرعه کشی به تعداد 5 نفر ژتون غذا دریافت کنند.

افرادی که کارت بهزیستی دارند می‌توانند به دفتر نعیم رضوان مراجعه کنند و ژتون خود را دریافت کنند.

اگر شما زائر گرامی بخواهید نذوراتی به حرم امام رضا (ع) اهدا کنید؛ به ازای هر 300 هزار تومان یک ژتون غذا نیز دریافت خواهید کرد.

زائرانی که کارت طلاب علوم دینی دارند و در مشهد اقامت نمی‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به هتل ولایت ژتون غذای خود را دریافت کنند.

سخن پایانی
زائران و مجاوران حرم اعتقاد قلبی به متبرک و شفا بخش بودن غذای حرم امام رضا (ع) دارند به همین علت بسیار مشتاق به دریافت غذای حضرت هستند. ما در این مقاله به شما راه دریافت غذا از مهمانسرای حرم مطهر را توضیح دادیم.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مکان‌های دیدنی متعددی در داخل شهر مشهد و حومه آن وجود دارد؛ در صورتی که عموما مردم تنها برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنند و از این مکان‌ها بی اطلاع هستند. اگر با تور مشهد از تهران به این شهر سفر می‌کنید خوب است این مقاله را بخوانید تا از مناطق و طبیعت بکر اطراف مشهد با خبر شوید. ما در این مقاله چندین منطقه مناسب کمپینگ در اطراف مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.

کنگ

رودخانه کنگ
کنگ روستایی در 20 کیلومتری غرب طرقبه است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. وجود دره‌ای سرسبز و رودخانه‌ای پرآب در این روستا به زیبایی آن افزوده است. دره کنگ یکی از بهترین مکان‌های کمپینگ در اطراف شهر مشهد می‌باشد که همواره مورد توجه گردشگران و دوست داران طبیعت بوده است. در مسیر رودخانه کنگ شما به آبشارهای متعدد و شگفت انگیزی بر می‌خورید که به شدت زیبا و چشم نواز است. اگر بخواهید از مکان دقیق این آبشار مطلع شوید، کافی است به سمت 5 کیلومتری جنوب غرب روستای کنگ سفر کنید.

برای کمپ کردن شما نیاز دارید در مورد برخی موارد مهم مانند امکانات مکانی که می‌خواهید کمپ کنید، آب و هوای آن و برخی موارد دیگر اطلاع داشته باشید. اگر بخواهیم در مورد آب و هوای دره و رودخانه کمپ بگوییم؛ باید بدانید که اغلب دمای هوا در این منطقه به دلیل وجود کوه و عدم وقوع بادهای خشک، حدودا 4 درجه از شهر مشهد خنک‌تر است. همچنین ییلاقی بودن روستای کنگ باعث شده تا بهترین زمان برای کمپ کردن در این منطقه بهار و تابستان باشد.

وجود درختان زیاد موجب می‌شود که در فصل بهار با سرسبز شدن مجدد درختان و شکوفه‌های بهاری شاهد طبیعتی بسیار زیبا در روستای کنگ باشید. با این وجود فصل تابستان می‌تواند هوای بسیار ایده آل‌تر در عین حال محیط سرسبزی‌تری را به نسبت بقیه فصول داشته باشد تا شما نهایت لذت را از کمپ کردن در اطراف شهر مشهد خصوصا در این روستای زیبا داشته باشید.

برای رسیدن به روستای کنگ باید از مشهد به سمت طرقبه بروید و پس از گذر از روستای نغندر شما به کنگ می‌رسید. این روستا ترکیبی از کوه و دره و رودخانه است که همین مسئله زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

ییلاق شاندیز

ییلاق شاندیز
یکی دیگر از مکان‌های کمپینگ در اطراف مشهد، شهر شاندیز است که به واسطه غذای آن خصوصا شیشلیک حتما اسم این شهر به گوشتان خورده است. برای تجربه شیشلیک شاندیز که شهرت جهانی دارد کافی است با تور مشهد از تبریز به اینجا بیایید و علاوه بر زیارت و تفریح، غذای متفاوت خوشمزه شهر مشهد را نیز تجربه کنید. شهر شاندیز مکان‌های دیدنی زیادی دارد که ما در اینجا برخی از آنها را ذکر می‌کنیم.

مسجد تاریخی شهر شاندیز

پارک جنگلی شاندیز

مجموعه تفریحی پدیده شاندیز

روستاهای زشک، ابرده و غیره

ییلاق طرقبه
ییلاقات شهر طرقبه که در دامنه رشته کوه بینالود واقع شده، دارای دره‌های زیبایی است که ما در این مقاله به چند مورد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دره مایان

دره دهبار

دره جاغرق

و غیره.

باغ وحش، مجموعه سوارکاری ارشار، بازار بعثت، پیست اتومبیل و موتور، سد چالیدره، رستوران‌های طرقبه و... از دیگر جاذبه‌های شهر طرقبه محسوب می‌شود. اگر قصد بازدید از طرقبه را داشتید، بند گلستان و روستای نغندر را فراموش نکنید.

روستای بوژان
این روستا در 20 کیلومتری شمال شرق شهر نیشابور و دامنه جنوبی رشته کوه‌های بینالود واقع شده که یکی از جاذبه‌های اطراف مشهد است. این روستا یکی از بهترین مکان ها برای کمپ در اطراف مشهد است زیرا دارای طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای بسیار خوبی است. دلیل آب و هوای بسیار خوب این منطقه در ارتفاع قرار داشتن روستای بوژان است. اگر در تابستان از گرمای مشهد و یا سایر شهرها کلافه شده‌اید می‌توانید در بوژان کمپ کنید و از هوای بسیار خنک آن لذت ببرید.

معماری این شهر بسیار زیبا و پلکانی است. به همین علت نیز این روستا را ماسوله نیشابور می‌دانند. فارق از این جاذبه‌ها، روستای بوژان دارای رودخانه و آبشارهای کوچک و بزرگی است. رودخانه بوژان حدودا 10 کیلومتر ادامه پیدا می‌کند. علاوه بر خود روستای بوژان، مناطق درگیری هم اطراف آن وجود دارد که از بهترین مناطق کمپینگ در اطراف مشهد حساب می‌شوند.

ارتکند
ییلاق ارتکند در کلات نادری واقع شده و منطقه ای گسترده شامل کوه، جنگل، آبشار، رودخانه و طبیعتی بسیار دیدنی است. آبشار ارتکند یکی از معروف ترین آبشارهای استان خراسان و یکی از محل‌های مناسب جهت کمپ زدن در اطراف مشهد است. مسیر رسیدن به این منطقه زیبا از راه روستای سررود است و زمانی که از روستا رد شوید باید مسیر فرعی و خاکی را در حدود 2 ساعت پیاده روی کنید تا به آبشار ارتکند برسید. پیاده روی در این مسیر می‌تواند موقعیت دیدن مجموعه‌های پرورش ماهی و شالیزارهای برنج را برای شما فراهم کند.

سخن پایانی
در این مقاله ما بخشی از مناطق گردشگری و کمپینگ در اطراف مشهد را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با زدن کمپ در اطراف مشهد لحظات فوق العاده‌ای را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

سفر به کیش می‌تواند از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما به حساب بیاید. جزیره زیبای کیش علاوه بر امکانات ویژه، دریا و ساحل بکرش دارای تفریحات بسیار متنوع و جذابی است که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سفرهای پر هزینه خارج از کشور محسوب شود. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره دیدنی در خلیج فارس را با تور کیش از تهران دارید، خوب است برخ نکات را مد نظر داشته باشید تا سفر خود را به بهترین نحو انجام دهید.

 


نکات مهم سفر به کیش از تهران

در ادامه به بررسی برخی نکاتی که باید در زمان سفر خود به جزیره کیش مد نظر داشته باشید می‌پردازیم.

 


تور کیش از تهران

 


آب و هوای کیش از نکات مهم سفر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای برنامه ریزی سفر خود به کیش باید مد نظر داشته باشید، آب و هوای آن است. داشتن رطوبت در جزیره کاملا طبیعی است؛ اما این رطوبت و گرما در فصل تابستان افزایش چشمگیری دارد و ممکن است شما را اذیت کند. سفر به کیش در فصل‌های خنک سال مانند پاییز و زمستان بسیار دلچسب‌تر خواهد بود؛ زیرا گرما شما را اذیت نمی‌کند و از طرفی سرما نیز تا حدی زیاد نیست که موجب کنسل شدن برنامه‌های شما بشود.

 


پیشنهاد ما به شما تجربه سفر به کیش در فصل پاییز است. در این فصل جزیره آب و هوای بسیار خوبی دارد و به دلیل آغاز سال تحصیلی جدید جزیره بسیار خلوت است و شما می‌توانید به راحتی و در آرامش به تفریح و گردش بپردازید.

 


اما در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد ممکن است مریض شوید و یا به دلیل شلوغی زیاد جزیره امکان استفاده شما از خیلی تفریحات آبی و غیره محدود شود. همچنین در این فصل به دلیل ازدیاد گردشگران عموما هزینه استفاده از امکانات و یا خرید در کیش بالاتر است. این نکات را در زمان سفر به کیش از تهران خوب است مد نظر داشته باشید تا بهترین زمان برای سفر را متناسب با انتظارات خودتان انتخاب کنید.

 


هزینه‌های سفر به کیش از تهران

برای سفر به کیش از تهران شما چندین راه را می‌توانید انتخاب کنید؛ سفر با خودرو خودتان، سفر با تورهای مختلف، سفر شخصی با هواپیما و یا حتی قطار از جمله این راه‌ها هستند. اما به صورت کلی شما باید هزینه رفت و برگشت، اقامت، غذا، خرید و استفاده از امکانات تفریحی جزیره کیش را به عنوان مخارج اصلی خود در نظر بگیرید.

 


اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید باید بدانید هزینه بلیط رفت و برگشت بستگی به زمانی دارد که شما می‌خواهید سفر کنید. این هزینه می‌تواند بسیار متغیر باشد. درصورتی که بخواهید قیمت بلیط قیمت مناسب تهیه کنید بهتر است در ایام تعطیلی، آخر هفته‌ها و تابستان‌ها سفر نکنید. این موارد برای تهیه محل اقامتتان نیز صادق است. عموما هتل‌ها در زمان‌هایی که مسافر کمتر باشد اتاق‌های خود را با تخفیفات خوبی به شما ارائه می‌کنند. هزینه سفر نیز یکی از نکات مهم سفر به کیش از تهران است.

 


غذاهای محلی؛ نکته دیگر در مورد سفر به کیش از تهران

در سفر تهیه غذا و تجربه غذای محلی از جمله نکاتی است که بهتر از مد نظر داشته باشید. همیشه تجربه طعم غذاهای اصیل هر منطقه لذتی باور نکردنی برای شما خواهد داشت. چندین نوع غذای محلی خوشمزه را که در کیش می‌توانید تجربه کنید، در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 


مرگوگ

در انواع رستوران های محلی کیش می‌توانید این غذا را با نام مرگوگ یا مرقوق بیابید و از خوردن آن لذت ببرید. گوشت و سبزیجات مواد اولیه اصلی این غذا محسوب می‌شوند؛ اما برخی دیگر از مواد غذایی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر نیز در این غذای محبوب محلی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که طعم دهنده‌ها و ادویه‌های این غذا را به صورت جداگانه آماده می‌کنند و پس از آن مخلوطش می‌کنند.

 


محمر

یک غذای شیرین محلی که لذت تجربه‌ی آن را افرادی که عاشق غذاهای شیرین مانند فسنجون و... هستند متوجه خواهند شد. ماهی که یکی از اصلی ترین عناصر غذای محلی در جنوب است را اگر در کنار برنجی شیرین مزه برای شما سرو کنند نامش محمر است. این غذا طعمی بسیار متفاوت دارد که شما می‌توانید در جزیره کیش و در رستوران‌های محلی آن تجربه کنید.

 


مضروبه

همانطور که بالا هم گفتیم، ماهی یکی از مهم‌ترین غذاهای محلی جنوب است. در مضروبه نیز شما می‌توانید طعم ماهی کبابی را در کنار سیر و سبزیجات بچشید و از سایر ادویه‌جات مانند فلفل و زنجبیل در این غذا لذت ببرید. این یک غذای اصیل جنوبی است که شما با چشیدن طعم تندی آن کاملا خود را در خلیج فارس و در میان مردم خونگرم جنوبی احساس خواهید کرد.

 


سمک مشوی

از دیگر انواع ماهی که طعم اصیل آن را فقط در جنوب می‌توانید تجربه کنید، سمک مشوی است. این غذا با استفاده از ادویه‌های عربی مخصوص خود بسیار طعم خاصی دارد که احتمالا در کمتر غذایی آن را مزه کرده‌اید.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

اگر شما هم علاقه‌مند هستید به مشهد سفر کنید و به زیارت و سیاحت در این شهر بپردازید، پیدا کردن محلی برای اقامت از مهم‌ترین تصمیمات شما خواهد بود. به دلیل بالا بودن هزینه هتل‌ها در مشهد اگر شما هم مایل به استفاده از مهمان‌سراها و مسافرخانه‌ها با قیمت مناسب‌تری هستید در ادامه همراه ما باشید تا بهترین مسافرخانه‌های مشهد را به شما معرفی کنیم.

 

 

هتل آپارتمان تفتان

در صورتی که اولین هدف شما از سفر به مشهد زیارت امام رضا (ع) باشد، انتخاب محل اقامتی در نزدیکی حرم یک مزیت محسوب می‌شود. هتل آپارتمان تفتان واقع در خیابان امام رضا 1 است که فاصله بسیار کمی با حرم دارد. از این مهمان پذیر تا حرم تنها 10 دقیقه پیاده‌روی لازم است به همین دلیل هم شما می‌توانید به راحتی خود را هر زمان که بخواهید به حرم مطهر برسانید. همچنین اگر بخواهید به مراکز خرید دسترسی داشته باشید هم مکانیت این مهمانسرا بسیار مناسب شما خواهد بود. یخچال، گاز، تلویزیون و… از مزایای این هتل آپارتمان است.

 

آدرس: میدان بیت المقدس – کوچه نخود بریزها – پلاک 129

 

شماره تماس: 32223647

 

هتل آپارتمان هدایت

هتل آپارتمان 1 ستاره هدایت در 6 طبقه و نزدیک به حرم ساخته شده است. این هتل آپارتمان دارای پارکینگ اختصاصی است تا در صورتی که با خودروی شخصی سفر کرده‌اید نگران جای پارک خودروی خود نباشید. اما فاصله کم این مهمانسرا تا هتل به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که با تور مشهد از تهران به این شهر سفر کرده‌اید و ماشین همراه ندارید، بدون نیاز به خودرو و تحمل ترافیک همیشگی اطراف حرم به زیارت بپردازید. از جمله امکانات هتل آپارتمان هدایت می‌توان به یخچال، گاز، تلویزیون، بخاری و… اشاره کرد.

 

آدرس: مشهد – خیابان آخوند خراسانی – آخوند خراسانی 28

 

شماره تماس: 09023334468

 

هتل آپارتمان هورام

این مجموعه در سال 1391 افتتاح شده و در حال حاضر ارائه دهنده خدمات به زائران امام رضا (ع) است. برای رسیدن به حرم کافی است 5 دقیقه مسافت را با خودرو طی کنید و به راحتی به زیارت بپردازید. این هتل علاوه بر فاصله کم با حرم مطهر، مسافت کمی هم با بازارهای معروف در منطقه حرم دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی به آن‌ها مراجعه کنید.

 

 

آدرس: خیابان امام رضا – چهار راه دانش

 

شماره تماس: 05138211556

 

هتل آپارتمان قصر نوین

این هتل آپارتمان از مهمانسراهایی است که نوساز محسوب می‌شود و امکانات رفاهی مناسبی دارد. در صورتی که شما بخواهید هزینه‌های زیاد هتل‌ها را متحمل نشوید و با این حال از امکانات بیشتری برخوردار باشید، خوب است که هتل آپارتمان قصر نوین را در نظر داشته باشید. این مهمان پذیر علاوه بر نزدیکی به حرم مزایای دیگری مانند تلویزیون، یخچال، گاز، سیستم سرمایش گرمایش مناسب، سرویس ایرانی و فرنگی، اینترنت و… را نیز دارد.

 

آدرس: مشهد – خیابان امام رضا – بین امام رضا 9 و 11

 

شماره تماس: 05138426161

 

سوییت غروی

فاصله این سوئیت از حرم تنها 5 دقیقه با ماشین است. اگر می‌خواهید برای عزیزان خود از مشهد سوغاتی تهیه کنید می‌توانید به بازار رضا، بازار 17 شهریور و غیره بروید و خرید خود را با قیمت مناسب انجام دهید. خوب است بدانید مزیت دیگر سوییت غروی نزدیکی به این بازارهاست. امکانات این سوئیت شامل؛ تلویزیون، گاز، سرویس بهداشتی و… می‌باشد.

 

آدرس: مشهد – امام رضا 5 –سرشور

 

شماره تماس: 09105541626

 

سوییت عرفایی

سوییت عرفایی مناسب کسانی است که می‌خواهند تجربه سفری دسته جمعی را به مشهد داشته باشند اما در عین حال هزینه‌های سنگین اقامت در هتل را نداشته باشند. فاصله این سوئیت تا حرم 3-5 دقیقه با ماشین است که به راحتی می‌توانید در هر ساعت شبانه روز به زیارت امام رضا (ع) بروید. برخی از امکانات سوئیت عرفایی شامل گاز، یخچال، امکانات پخت و پز، مبلمان و… می‌شود.

 

آدرس: مشهد – خیابان آخوند خراسانی

 

شماره تماس: 05137279091

 

مهمان‌پذیر نوید

این مسافرخانه در خیابان طبرسی قرار دارد و مناسب افرادی است که با تور مشهد از تبریز به این شهر آمده‌اند و می‌خواهند سفر زیارتی و در عین حال اقتصادی را تجربه کنند. اتاق‌های مسافرخانه نوید بین 1 تا 3 خواب دارند که شما می‌توانید به همراه خانواده در آن اقامت کنید. فاصله مهمان پذیر نوید تا حرم تنها 10 دقیقه است؛ بنابراین شما نیازی به استفاده از خودرو ندارید. آشپزخانه، تلویزیون، سرویس بهداشتی، تجهیزات پخت و پز و… از جمله امکانات این مهمان‌پذیر است.

 

آدرس: مشهد – خیابان طبرسی

 

شماره تماس: 5132250767

 

سوییت ربانی

سوییت ربانی در سال 1391 در خیابان امام رضا 5 افتتاح شد. این سوییت بسیار نزدیک به حرم واقع شده و تنها 6 دقیقه پیاده روی برای رسیدن به حرم مطهر لازم است. همچنین شما برای صرف غذا می‌توانید به رستوران همین مسافرخانه مراجعه کنید. یخچال، گاز، تلویزیون، اینترنت، تهویه مطبوع برخی از امکانات سوئیت ربانی است.

 

آدرس: مشهد – خیابان امام رضا – امام رضا 5 – چهنو 6

 

شماره تماس: 05138211556



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

از برجسته‌ترین ویژگی‌های ائمه پاکی و معصومیت آن‌ها از گناه است. بنابراین شایسته است مهمان خانه آن‌ها نیز پاک و طهارت وارد شود و رعایت ادب و احترام را در پیشگاه آن‌ها بکند. در ادامه این مطلب به بررسی چیستی آداب زیارت و ضرورت رعایت این آداب در هنگام زیارت حرم مطهر امام رضا می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با تور مشهد از تهران سفر زیارتی و سیاحتی را تجربه کنید.

آداب زیارت حرم
آداب زیارت و ضرورت آن
ملاقاتی که روح و قلب و فکر دو طرف باهم ارتباط می‌گیرند را زیارت می‌گوییم. ارزش زیارت به متمرکز بودن و معرفت انسان است. اگر این زیارت را در وصف امام هشتم بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که برقراری ارتباط قلبی و معرفت نسبت به خصوصیات ایشان هرچقدر بیشتر باشد ارزش این ملاقات بیشتر خواهد بود. ما برای ایجاد معرفت نیاز به شناخت داریم و باید قلب خود را به امام رضا (ع) نزدیک‌تر کنیم و این مهم به وسیله رعایت آداب زیارت ممکن است. معصومان آداب بسیاری را نقل کرده‌اند که شامل آداب عام و آداب خاص جهت به جا آوردن زیارت می‌شود.

آداب قبل از ورود به حرم
مهم‌ترین مسئله قبل از تشرف به حضور حضرت، حسن نیت و خلوص نیت شماست. بهتر است قبل از اقدام به انجام زیارت ابتدا به صورت جسمی و روحی طهارت انجام دهید تا به این صورت اثرات زیارت پر فیض شما به دل و جان‌تان رخنه کرده و شما را از بدی‌ها و ناپاکی‌ها عاری کند.
تهذیب مال نیز قبل از زیارت از ضروریات است. در صورتی که مال شما شامل حق الناس باشد، دعا و نیایش و زیارتتان مورد قبول واقع نخواهد شد.
بوسیدن دست پدر و مادر، طلبیدن حلالیت از آشنایان نیز از دیگر آداب قبل زیارت است.
غسل زیارت با وجود اینکه واجب نیست اما بسیار توصیه شده است. بهتر است که قبل از ورود به حرم غسل کنیم و دعا بخوانیم تا تطهیر شده و با بوی خوش و پاکیزه به مهمانی امام رضا (ع) رفته باشیم.
از دیگر آداب مهم جاری شدن ذکر بر زبان شما در طول مسیر زیارت است که بسیار توصیه شده.
آداب زیارت در هنگام تشرف
رعایت ادب در خانه امام رضا (ع) از واجب‌ترین امور است. در هنگام ورود به حرم خوب است توجه داشته باشیم در محضر چه کسی هستیم و احترام به امام هشتم (ع) را در تمام طول زیارت از یاد نبریم.
از دیگر آداب زیارت، خواندن دعا اذن دخول در همان ابتدای ورود به حرم مطهر است. به این صورت برای ورود به حرم از امام رضا اجازه گرفته‌ایم.
آهسته صحبت کردن در حرم و دوری از ایجاد عدم تمرکز نیز امری مهم است که باید در هنگام زیارت به آن توجه داشت. بهتر است در زمان حضور در حرم رضوی صدای خود را بلند نکنید و اجازه دهید جو معنوی حرم حفظ شود تا سایر زائرین نیز بتوانند با تمرکز به نیایش خود بپردازند و قلبشان را به روی لطف و مرحمت خداوند و امام هشتم باز کنند.
تکبیر گفتن و شکرگذاری دیگر آدابی است که می‌توانید در هنگام زیارت آن را رعایت کنید تا دل و روح شما از این زیارت حداکثر فیض را ببرد. در هنگام دیدن قبر حضرت بهتر است که با تکبیر و شکر گویان وارد شوید و اجازه دهید تمام وجودتان به معرفت و قربت امام رضا (ع) برسد و پس از آن می‌توانید خواسته خود را مطرح کنید تا نعمات به شما نازل شود.
خواندن نماز دو رکعتی زیارت و دعا و مناجات هایی مانند؛ زیارت امین الله، زیارت وارث، زیارت مخصوص حضرت و سایر ادعیه ای که در مناجات نامه‌ها و کتب دعایی دیگر به خواندنشان توصیه شده است نیز از آداب بسیار پر فیض می باشد.
دعا کردن برای دوستان، آشنایان و افرادی که گرفتاری در زندگی دارند نیز از دیگر توصیه‌هایی است که توسط معصومین به آن تاکید شده است. در احادیث بسیار نقل شده کسانی که برای دیگران پیش از خود دعا می‌کنند به لطف و رحمت خدا نزدیک ترند و دعایشان زودتر اجابت خواهد شد.
خواندن قرآن و هدیه کردن ثواب آن به روح اولیای خدا از جمله آداب زیارت محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که در این زمان که فضیلت‌های زیارت را دریافت کرده‌اید خوب است برای ظهور حضرت مهدی (عج) نیز دعا کنید.
آداب پس از زیارت حرم مطهر
تحول و رشد معنوی از آداب زیارت است که می‌تواند موجب بهبود زندگی و حال روحی شما شود و شما را به خدا و معصومین (ع) قدمی نزدیک‌تر کند.
حفاظت از آثار و نتایجی که زیارت بر جسم و جانمان گذاشته و حفظ دستاوردهای ما از زیارت از مهم‌ترین آداب بعد زیارت است.
بهترین محل برای دعا کردن در حرم امام رضا (ع)
بهتر این است که در هنگام انجام دعا و نیایش، پشت به قبله و رو به قبر مطهر حضرت رضا (ع) باشیم و در این حالت ادعیه بخوانیم و دعا کنیم. با تور مشهد از تبریز به حرم مطهر سفر کنید و با انجام این آداب جسم و روح خود را تطهیر کنید.

سخن پایانی
همانطور که خواندید ما در این مقاله به بررسی آداب زیارت قبل و بعد و در هنگام تشرف به حرم امام رضا (ع) پرداختیم و دلایل اهمیت رعایت آداب را نیز ذکر کردیم. اگر قصد رزرو انواع تورهای زیارتی داخلی و خارجی و یا اطلاع از قیمت هرکدام دارید، اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

استفاده از تورهای مختلف یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به کیش است. زمانی که شما از تور استفاده نمایید، با کمترین زحمت و پرداخت مبلغ مناسبی برای سفر، می‌توانید یکی از بهترین خاطرات خود را در این مکان گردشگری پرطرفدار بسازید.

اگر برای تعطیلات مسافرت را در نظر بگیرید؛ به کجا سفر می‌کنید؟ به نظر شما چه تعداد از افراد هستند که برای مسافرت خود، جزیره زیبا و دیدنی کیش را انتخاب می‌کنند؟

جزیره کیش یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تمامی گردشگران ایرانی و حتی خارجی است. تفریحات و مکان‌های دیدنی این جزیره باعث شده تا افراد زیادی برای رفتن به این مکان مشتاق باشند و آن را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرند.

استفاده از تورهای مختلف یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به کیش است. زمانی که شما از تور استفاده نمایید، با کمترین زحمت و پرداخت مبلغ مناسبی برای سفر، می‌توانید یکی از بهترین خاطرات خود را در این مکان گردشگری پرطرفدار بسازید.

جالب است بدانید که تعداد زیادی از افراد متقاضی برای این سفر و استفاده از تورهای کیش، ساکنین شهر مشهد هستند و به دلیل وجود متقاضیان زیاد، تعداد زیادی تور کیش از مشهد با تنوع و قیمت‌های مختلف ارائه می‌شوند.

تقریبا تمام آژانس‌های مسافرتی در شهر مشهد تور کیش از مشهد را ارائه می‌دهند و در تلاشند برای رفاه مراجعین خود، بیشترین تنوع و خدمات را با مناسب‌ترین قیمت‌ها (تا حد امکان) ارائه دهند.

یکی از مسائل مهمی که در قیمت این تورها تاثیرگذار خواهد بود و تعداد مسافرین را بالا و پایین می‌کند، زمان سفر به این جزیره است. اینکه شما چه زمانی به کیش سفر کنید و از چه امکاناتی و با چه قیمتی استفاده کنید، یکی از مواردی است که حتما باید در رابطه با آن مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و مسافرت خوبی داشته باشید.

همسفرها در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا طبق سلیقه و تفریحات مورد علاقه خود، بهترین زمان را برای رزرو تور کیش از مشهد انتخاب نمایید.

بهترین زمان رزرو تور کیش از مشهد از نظر آب و هوا
در حالت کلی هوای کیش گرم و مرطوب است و گاهی این گرما و رطوبت به حدی می‌رسد که تحمل آن بسیار سخت می‌شود. ولی زمان‌هایی نیز وجود دارد که هوای این جزیره متعادل شده و شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

در ماه‌هایی که کیش از هوای مطبوعی برخوردار است، رطوبت آن به کمترین حالت ممکن خواهد رسید و متوسط دمای جزیره کیش بین ۱۹ تا ۲۲ درجه تغییر می‌کند.

حالا سوالی که پیش خواهد آمد این است که دقیقا در کدام ماه‌ها هوای کیش مطبوع خواهد شد؟

از ابتدای دی ماه تا اواخر فروردین و حتی گاهی تا اواخر اردیبهشت، هوای کیش حالت مطبوعی دارد و افرادی که نسبت به گرما حساسیت بالایی دارند، می‌توانند در این بازه زمانی تور کیش از مشهد را رزرو نمایند.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که گاهی در ماه فرورین که پرمسافرترین ماه کیش است، افراد نمی‌توانند گرمای هوا را تحمل کنند. به همین دلیل است که شما باید نسبت به میزان تحمل خود در برابر گرما آگاهی داشته باشد و سپس برای تاریخ سفر خود تصمیم بگیرید.

اربیشهت نیز ماهی است که در آن رطوبت هوا هم‌چنان کم است و بادهای خنک شبانگاهی و آب سرد دریا نیز دلایلی هستند که هوا را مطبوع می‌کنند.

به این نکته نیز توجه کنید که در فصل تابستان ممکن است رطوبت هوا (به دلیل حرارت بالای که دارد) به ۱۰۰% برسد. اگر می‌خواهید از تفریحات آبی استفاده کنید، بهتر است این فصل را انتخاب نکنید چرا که ممکن است حتی تنفس برای شما در چنین شرایطی سخت باشد.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر هزینه‌های سفر
بسیاری از افراد اولین موردی که برای سفر چک می‌کنند، هزینه مسافرت و خرید تور است. مسافرت یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که هر فردی از آن لذت خواهد برد ولی گاهی هزینه‌های آن مانع از انجامش می‌شود.

برای اینکه بخواهید سفری اقتصادی به کیش داشته باشید، باید بدانید که دقیقا در چه فصلی می‌توانید از تخفیف‌ها و قیمت‌های پایین‌تر برخوردار شوید.

عموما زمانی که تعداد مسافران کم باشد، هزینه بیشتر خدمات مانند هزینه‌های هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری و توریستی در کیش کاهش پیدا خواهد کرد.

فصل تابستان دقیقا همان فصلی است که شما به دنبال آن هستید. در این فصل قیمت تمامی خدمات کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید در جشنواره‌های مختلف و جذاب فراوانی شرکت کنید و لذت ببرید.

دلیل حجم کم مسافران در این فصل، دمای هوا است. همانطور که گفتیم هوای کیش به صورت کلی گرم و مرطوب است و میزان آن در فصل تابستان به اوج خود خواهد رسید. به دلیل این هوای گرم که برای خیلی از افراد تحمل آن غیر ممکن است، تعداد مسافران کاهش پیدا کرده و قیمت‌های جدیدی در بازار دیده می‌شوند.

 

بیشتر هتل‌های موجود در جزیره کیش تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا در این فصل قیمت اتاق‌های خود را تا جایی که می‌توانند کاهش دهند تا مسافران بتوانند از خدماتشان استفاده نمایند.

قسمت‌های مختلف جزیره تلاش می‌کنند تا در فصل تابستان با برگزاری فیستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف، گردشگران را به کیش جذب کنند.

البته لازم به ذکر است که در فصل پاییز نیز به دلیل بارش مداوم و ناگهانی باران و ایجاد سیل، ممکن است قیمت‌ها کاهش پیدا کند ولی بازهم فصل تابستان از این نظر بسیار مناسب‌تر است.

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در رویدادها
همانطور که گفتیم فصل تابستان به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب خود، فصلی است که مسافران کمی در آن به کیش سفر می‌کنند.

از آن‌جایی که کار بسیاری از افراد شاغل در کیش به گردشگری و حضور گردشگران بستگی دارد، لازم است در این فصل برای جذب گردشگران از جذابیت‌های دیگری استفاده شود.

یکی از این موارد؛ برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف است. مدیران و مسئولین کیش جذاب‎ترین فستوال‌ها را در فصل تابستان برگزار می‌کنند تا تعداد زیادی از افراد را به جزیره بکشانند و کاری کنند تا برای چرخ اقتصادی کیش هیچ مشکلی پیش نیاید.

اگر شما جزء افرادی هستید که برای شرکت در این جشنواره‌ها مشتاق هستید، می‌توانید از ۱ تیر تا آخر شهریور نسبت به رزرو تور کیش از مشهد اقدام نمایید و سفر خوبی را تجربه کنید.

مسابقات رالی تور خانوادگی، جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت، شرکت در کنسرت‌های مختلف، استفاده از تخفیفات مختلف برای خرید انواع کالا و… جزء تفریحاتی هستند که می‌توانند در تابستان تجربه کنید.

همسفرها در این مطلب شما را با بهترین زمان‌ها براس سفر به کیش آشنا نمود. شما عزیزان می‌توانید تور مناسب خود را در هر زمان و با هر امکاناتی که دوست دارید، از طریق سایت آژانس مسافرتی همسفرها رزور نمایید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

اینکه چه عینک آفتابی مناسب لیزریک است و عینک آفتابی مناسب لیزریک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، سوالاتی هستند که در ادامه قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. پس اگر قصد تهیه یک عینک مناسب برای مراقبت از چشمانات بعد از عمل لیزریک را دارید، پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید:


چشم‌های ما جزو ارزشمندترین اعضای بدنمان هستند. این عضو از بدن همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار داشته و از جمله اعضای حساس بدن است. عمل لیزریک یکی از جراحی‌های چشم است که نیازمند مراقبت‌های بعد عمل خواهد بود. اگر تجربه جراحی لیزریک را داشته باشید یا قصد انجام چنین جراحی را دارید، حتما پزشک شما هم، استفاده از عینک‌های مناسب و مخصوص را پیشنهاد می‌دهد. به طور کلی، پس از جراحی لیزریک، لازم است تا از چشمانتان مراقبت کنید و این مراقبت با استفاده از یک عینک آفتابی مناسب لیزریک صورت می‌گیرد. استفاده از عینک آفتابی مناسب، بهترین راه مراقبت از چشم‌ها پس از عمل لیزریک است.

اینکه چه عینک آفتابی مناسب لیزریک است و عینک آفتابی مناسب لیزریک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، سوالاتی هستند که در ادامه قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. پس اگر قصد تهیه یک عینک مناسب برای مراقبت از چشمانات بعد از عمل لیزریک را دارید، پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید:

 


یک عینک آفتابی پولاریزه بخرید!

پس از عمل لیزریک، ممکن است متوجه حساس شدن چشم‌هایتان به برخی موارد شوید. به عنوان مثال، ممکن است زمانی که بیرون از منزل هستید، چشم‌های شما اذیت شود و این موضوع نیز با یک عینک آفتابی ساده حل نشود! در چنین شرایطی، اصلا نگران نباشید! بهتر است بدانید، عینک‌های آفتابی معمولی از چشم‌های ما در برابر اشعه‌های مضری چون اشعه فرابنفش جلوگیری می‌کنند، اما گاهی تابش‌هایی مانند انعکاس نور در برف، کاپوت ماشین و آب ممکن است دردسرساز شوند پس از عمل لیزریک، چشم‌های شما حساس می‌شوند و چنین مواردی ممکن است چشم‌های شما را آزار دهند پس توصیه می‌شود از عینک آفتابی پولاریزه که از چشم‌ها در برابر چنین انعکاس نورهایی جلوگیری می‌کند، استفاده کنید.

گفتنی است که این عینک آفتابی مناسب لیزریک، در میان قایق‌رانان و ماهی‌گیران نیز طرفداران زیادی دارد. عینک آفتابی پولاریزه موجب کاهش خستگی و فشار در محل‌های پرنور نور می‌شود و راحتی دید شما را به همراه خواهد داشت. از این رو، توصیه می‌شود در زمان تهیه عینک آفتابی مناسب لیزریک حتما به این ویژگی توجه داشته باشید.
عینک آفتابی مناسب لیزریک باید پوشش کاملی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد

اشعه ماوراء بنفش به صورت باورنکردی به چشم‌ها و حتی پوست ما آسیب می‌زند. از این رو، تهیه یک عینک مناسب که از چشم‌ها در برابر این اشعه مضر محافظت کند، نه تنها به افراد پس از عمل لیزریک توصیه می‌شود، بلکه برای افراد عادی نیز ضروری است! اشعه ماوراء بنفش ممکن است موجب بروز مشکلاتی مانند سرطان پوست، آب مروارید و آفتاب سوختگی قرنیه چشم شود. از این رو، توجه به این ویژگی برای افرادی که قصد تهیه عینک آفتابی مناسب لیزریک را دارند، یک امر الزامی است. در زمان خرید عینک آفتابی مناسب دقت داشته باشید که فرم و طراحی عینک به صورتی باشد که از تابش اشعه ماوراء بنفش از کناره‌ها و بالای فریم عینک نیز جلوگیری کند.
جنس لنز عینک آفتابی باید مناسب باشد

جنس و مشخصات لنز عینک، یک از ویژگی‌هایی است که به دلیل عدم اگاهی ممکن است نادیده گرفته شود، اما توجه داشته باشید که اگر جنس لنز یک عینک مناسب نباید، عینک عملا کاربردی ندارد! امروزه شما می‌توانید انواع مختلف عینک با لنزهای مختلفی را در بازار ببینید لنزهای پلی کربنات یک ویژگی مهم دارند و آن، نشکن بودنشان است. این لنزها از چشم‌های شما تا ده برابر بیشتر از سایر عینک‌های آفتابی محافظت می‌کنند. عینک‌های آفتابی با لنز شیشه‌ای، می‌توانند چشم‌های شما را خنک نگه دارند، اما در برابر عواملی چون ضربه و خراش بسیار آسیب‌پذیر هستند.
یک عینک راحت تهیه کنید!

عینک آفتابی همانند یک لباس برای چشم‌هایتان است. فرم عینک آفتابی مناسب لیزریک باید متناسب با فرم صورت و بینی شما باشد تا موجب آزار و اذیت شما نشود. البته مسئله راحتی عینک آفتابی، زمانی مشخص می‌شود که چند ساعت از آن استفاده کنید. در زمان خرید عینک آفتابی مناسب لیزریک، عواملی چون زیبایی عینک و جنس لنز و ... ممکن است شما را از توجه به راحتی و تناسب آن با فرم صورتتان بازدارد، اما توجه کنید که این ویژگی مهم را هرگز از یاد نبرید؛ چون حتی اگر عینک آفتابی باکیفیت و زیبا با جنس لنز عالی را تهیه کنید، اما با آن احساس راحتی نکنید، بدون شک، پس از گذشت مدتی به یک عینک بی‌مصرف برای شما تبدیل خواهد شد.
رنگ لنز نیز اهمیت دارد

 

رنگ لنز عینک آفتابی نیز تا حد زیادی اهمیت دارد و یکی از ویژگی‌های مهم عینک آفتابی مناسب لیزریک است. هر رنگ لنز یک ویژگی متفاوت دارد. به عنوان مثال، اگر نگران تغییر رنگ مناظری هستید که با عینک آفتابی آن‌ها را خواهید دید، لنزها به رنگ خاکستری، تصاویر را با رنگ واقعی نشان می‌دهند و موجب تغییر رنگ نمی‌شوند. لنز با رنگ قهوه‌ای موجب بهبود کنتراست می‌گردد. لنزهای آینه‌ای قرمز و بنفشف معمولا به دلیل جذابیت خاصی که دارند برای زیبایی استفاده می‌شوند، اما بهتر است بدانید این لنزها تا حد زیادی از تابش اشعه‌های مضر نیز جلوگیری می‌کنند.
خرید عینک آفتابی

در این بخش چند توصیه کوتاه برای شما داریم تا تجربه خرید عینک آفتابی لیزریک خوبی داشته باشید:

* هرگز توجه به ویژگی‌های محافظتی عینک آفتابی را در زمان خرید فراموش نکنید.
* عینک آفتابی باید موجب بهبود بینایی شما شود، نه اینکه مانعی در برابر دیدتان باشد.
* عینک آفتابی مناسب لیزریک باید خاصیت پولاریزه داشته باشد.
* دقت کنید که عینک آفتابی باید به گونه‌ای باشد که از نورهایی که به صورت جانبی به چشم‌های شما می‌تابد نیز محافظت کند.

 

نکته پایانی

معمولا پس از عمل لیزریک، به افراد توصیه می‌شود تا از عینک افتابی مخصوصی استفاده کنند تا حساسیت‌های چشم آن‌ها برطرف شود. لازم است این عینک مخصوص، ویژگی‌هایی داشته باشد. خرید عینک افتابی مناسب لیزریک هموراه چالش‌هایی را به همراه دارد و ما را با سوالاتی مواجه می‌کند. در این مطلب، سعی کردیم به مهم‌ترین ویژگی‌های یک عینک آفتابی مناسب که پس از عمل لیزریک باید تهیه کنید، بپردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

تهران به‌عنوان پایتخت سیاسی ایران یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور است. بسیاری از افراد برای تفریح و انجام کارهای ضروری خود به آن سفر می‌کنند. از طرفی رفت‌وآمد اتباع خارجی نیز به شهر تهران زیاد است. به‌همین علت مکان‌هایی باید وجود داشته باشند تا مسافرها بتوانند در آن‌جا در مدت زمان سفرشان، اقامت کنند. خرید تور کیش از تهران از سایت همسفرها با بهترین قیمت ممکن است.

در گذشته هتل های معروف تهران اندک بودند و همه آن‌ها را می‌شناختند اما امروزه با پیشرفت بسیار زیاد و افزایش چشمگیر جمعیت، نیاز به هتل لاکچری تهران بیشتر شده است. به‌همین دلیل ساخت این مکان‌ها رونق گرفته است و در حال حاضر می‌توان لیستی طولانی از بهترین و معروف‌ترین هتل های تهران را آماده کرد.

این لیست شامل هتل های 5 ستاره، 4 ستاره و بعضی از هتل های 3 ستاره است. انتخاب اسامی حاضر در این فهرست ممکن است سلیقه‌ای باشد اما با این حال موارد مهمی از جمله کیفیت، خدمات، قیمت و چند ستاره بودن هتل تأثیر زیادی در این انتخاب داشته باشند.

اگر قصد سفر را به پایتخت دارید، بهتر است ابتدا با هتل های خاص تهران آشنا شوید، ویژگی‌های آن‌ها را بدانید و سپس اقدامات لازم برای رزرو هتل را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین هتل های تهران بپردازیم. بنابراین تا انتها ما را همراهی کنید.

هتل استقلال تهران
هتل استقلال یکی از هتل های 5 ستاره در پایتخت است که در قدیم آن را با نام رویال هیلتون می‌شناختند. این اقامتگاه تا چند سال قبل به‌عنوان بهترین هتل تهران شناخته می‌شد.

استقلال امروزه بزرگترین هتل بین‌المللی پایتخت است و دو برج غربی و شرقی دارد. موقعیت مکانی، امکانات و خدمات ارائه شده توسط این هتل نیز باعث شده‌اند تا مسافرهای زیادی این مکان را برای اقامت خود در نظر بگیرند.

این هتل همراه با هر دو برج خود 70 هزار متر مربع وسعت دارد. علاوه بر این تعداد اتاق‌های موجود در آن نیز 552 عدد است که بسیار شیک و خاص هستند. از این تعداد سوئیت، 261 اتاق در برج غربی و 291 اتاق در برج شرقی قرار دارند.

ویژگی‌های هتل استقلال
ویژگی‌های هتل استقلال

هتل استقلال که از جمله هتل های معروف تهران است، ویژگی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

از نظر موقعیت مکانی دسترسی خوبی به مراکز تفریحی، تجاری، سالن اجلاس، صدا و سیما و مراکز مهم دیگر دارد.
چشم‌انداز زیبای اتاق‌ها
مجموعه‌های ورزشی و تفریحی آبی
رستوران‌ها، چایخانه‌ها و کافی شاپ‌های متعدد
سالن‌های همایش و پذیرایی
بانک و صرافی
آرایشگاه مردانه
اینترنت رایگان در لابی
مراکز تجاری
پرسنل حرفه‌ای و باتجربه
آدرس هتل استقلال
تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع بزرگراه شهید چمران

هتل اسپیناس پالاس تهران
اسپیناس پالاس از هتل های معروف تهران است و در حال حاضر به‌عنوان مجلل‌ترین و شیک‌ترین هتل در پایتخت شناخته می‌شود. دلیل چنین شهرتی را باید معماری مدرن و متفاوت آن بدانیم.

این هتل 20 طبقه که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد، 400 اتاق شیک و زیبا دارد که به تمامی امکانات رفاهی مجهز هستند.

با این‌که اسپیناس پالاس از هتل های جوان تهران به‌شمار می‌رود اما خیلی زود توانست جایگاه اصلی خود را پیدا کند و به مکانی تبدیل شود که شخصیت‌های معروف سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی جهان آن را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

هتل 5 ستاره اسپیناس پالاس روی تپه‌ای مرتفع در سعادت آباد تهران قرار دارد. به‌همین علت آب و هوا در اطراف این اقامتگاه بسیار خوب و خوشایند به‌نظر می‌آید و خبری از آلودگی نیست. علاوه بر این، هتل مورد نظر از هیاهوی شهری و شلوغی‌ها نیز دور است.

معماری و سبک این هتل بسیار ویژه است و هر نوع سلیقه‌ای را می‌تواند راضی نگه دارد. به‌همین دلیل می‌توان گفت اسپیناس پالاس بهترین هتل تهران برای ماه عسل و دیگر مراسم‌ها به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های هتل اسپیناس پالاس
از جمله ویژگی‌های هتل اسپیناس پالاس می‌توان موارد زیر را نام برد:

چشم‌انداز اتاق‌های این هتل بسیار زیبا است.
آب و هوای محل قرارگیری هتل بسیار مطلوب به‌نظر می‌رسد.
در هتل محلی تحت عنوان بیزینس سنتر وجود دارد که می‌توانید به اینترنت پرسرعت، کامپیوتر، پرینتر و امکانات مرتبط دیگر دسترسی داشته باشید.
کافی شاپ
مراکز خرید
رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی
صبحانه رایگان سلف سرویس
سرویس چای و قهوه رایگان
انواع مختلف سوئیت‌ها با ویژگی‌های متفاوت و بسیار خاص
مرکز ورزشی
سالن‌های مناسب برای برگزاری مراسم‌ها
آدرس هتل اسپیناس پالاس
آدرس هتل اسپیناس پالاس

تهران، بزرگراه یادگار امام، سعادت آباد، بلوار پیام، میدان بهرود، خیابان عابدی، کوچه 33

هتل اسپیناس بلوار تهران
از دیگر هتل های 5 ستاره تهران می‌توان هتل اسپیناس بلوار تهران (خلیج فارس) را نام برد که از هتل های معروف تهران نیز به‌حساب می‌آید. ساختمان این هتل در محلی خوش آب و هوا واقع شده است و اطراف آن زیباترین مناطق تهران قرار دارند.

این اقامتگاه در سال 1388 با بیش از 18 طبقه افتتاح شد که در آن حدود 274 سوئیت مجلل، لاکچری و با تمامی امکانات دیده می‌شوند.

به‌دلیل موقعیت مکانی هتل اسپیناس خلیج فارس، افرادی که در آن اقامت دارند می‌توانند به‌راحتی به مراکز خرید، موزه فرش، پارک لاله، میدان ولیعصر، موزه هنرهای معاصر و اماکن دیدنی شهر دسترسی داشته باشند.

این هتل برای برگزاری جشن‌ها و مراسمات نیز بسیار مناسب است، زیرا در آن سالن‌های بزرگی وجود دارند که ظرفیت آن‌ها نیز بالا است. علاوه بر این، این سالن‌ها به بهترین شکل ممکن طراحی و تزیین شده‌اند.

اگر تمایل دارید تا ماه عسل خود را در یکی از بهترین هتل های تهران بگذرانید، پیشنهاد ما هتل اسپیناس است. چون طراحی دلنشین و خاص اتاق‌ها، امکانات و سایر ویژگی‌های این هتل باعث می‌شوند تا اقامتی رؤیایی و بی‌نظیر داشته باشید.

ویژگی‌های هتل اسپیناس خلیج فارس
هتل اسپیناس که از هتل های معروف تهران است، امتیازهای زیادی دارد که در ادامه به بیان چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین ویژگی این هتل موقعیت مکانی آن است، به این دلیل که به تمام نقاط پایتخت دسترسی سریعی دارد.
رستوران مدیترانه با ظرفیت 180 نفر
سالن همایش‌ها و سمینارها
رستوران سنتی
کافی شاپ
مجموعه ورزشی
خدمات VIP
استخر، سونا و جکوزی
اینترنت رایگان
پرسنل حرفه‌ای و باتجربه
آدرس هتل اسپیناس خلیج فارس
آدرس هتل اسپیناس خلیج فارس

تهران، بلواز کشاورز، بین خیابان نادری و فلسطین، پلاک 126

هتل رکسان تهران
از دیگر هتل های معروف تهران می‌توان اقامتگاه 5 ستاره رکسان را معرفی کرد. این مکان که از اولین هتل های فرودگاهی تهران است، در قدیم با نام نووتل شناخته می‌شد.

رکسان در ضلع جنوبی ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) قرار دارد. در این مکان بنای دیگری نیز مشاهده می‌شود که ساختمان هتل 4 ستاره رمیس است. این دو هتل از مجموعه اقامتگاه‌های گروه اکور فرانسه به‌شمار می‌روند.

این گروه در سراسر دنیا بیش از 3800 هتل تأسیس کرده است و از بزرگترین هتل‌داران جهان به‌حساب می‌آید.

اگر برای مدت زمان کوتاهی به تهران سفر کرده‌اید و می‌خواهید پرواز خود را تغییر دهید، بهترین گزینه برای شما اقامت در هتل رکسان است. در این مکان می‌توانید دور از هیاهوی شهری ساعاتی را در آرامش بگذرانید و از خدمات این هتل نهایت استفاده را ببرید.

هتل رکسان 11 طبقه دارد و به‌طور کلی 300 سوئیت مجلل و زیبا در آن مشاهده می‌شوند. اتاق‌های هتل نیز انواع مختلفی دارند و برای سلیقه‌های متفاوت مناسب هستند.

 

ویژگی‌های هتل رکسان
از جمله ویژگی‌های هتل رکسان که یکی دیگر از هتل‌های معروف تهران است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق‌های ویژه برای افرادی که معلولیت‌های جسمی دارند.
کافی شاپ
رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی
استخر، سونا و جکوزی
مرکز سلامت
سالن‌های همایش
پارکینگ رایگان
پرسنل مجرب و تحصیل کرده
سالن ورزشی
اینترنت رایگان در لابی
آدرس هتل رکسان
اتوبان تهران قم، کیلومتر 30، ضلع جنوبی بلوار اصلی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، روبروی ترمینال مسافربری شماره 1

هتل آزادی تهران
هتل آزادی از دیگر هتل‌های معروف و 5 ستاره تهران است که سابقه زیادی در زمینه ارائه خدمات به مسافرها دارد. تمام استانداردهای این هتل مطابق با استانداردهای جهانی و روز دنیا رعایت شدند، به‌همین دلیل می‌توان گفت هتل آزادی تهران یکی از محبوب‌ترین و بهترین هتل‌های تهران و ایران است.

این اقامتگاه به‌دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خوش آب ‌و هوا و مناظر طبیعی زیبا، طرفداران زیادی دارد.

این هتل که فعالیت خود را از سال 1370 زیر نظر گروه هتل‌های پارسیان آغاز کرده است، در قدیم با نام هایت شناخته می‌شد.

این اقامتگاه 26 طبقه‌ای بیش از 400 اتاق را در خود جای داده است که دکوراسیون و چیدمان آن‌ها بسیار زیبا و مجلل به ‌نظر می‌رسند. مناظر بیرونی اتاق‌ها نیز فضای شهری و رشته کوه البرز است.

اگر می‌خواهید پیش از شرکت در تور مشهد از تهران، به مکان‌های اصلی پایتخت دسترسی خوبی داشته باشید و بدون نگرانی از ترافیک به آن‌جا برسید، پیشنهاد ما هتل آزادی است، چون این هتل در مکانی از شهر قرار دارد که افراد می‌توانند بدون فوت وقت، به‌راحتی به هر نقطه‌ای از شهر بروند.

ویژگی‌های هتل آزادی
در لیست زیر تعدادی از امکانات هتل آزادی را معرفی کردیم:

رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی و سرو انواع غذاهای خارجی
رستوران ایتالیایی
رستوران در فضای باز
کافی شاپ‌های متعدد
مجموعه ورزشی
استخر سرپوشیده
مراکز تجاری
سونا بخار و خشک
جکوزی
حمام سنتی
اسپا
سالن بدنسازی
کافی شاپ کنار آب
پرسنل حرفه‌ای و باتجربه
آدرس هتل آزادی
تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع اوین

هتل هما تهران
از دیگر هتل‌های معروف تهران، می‌توان هما را نام برد که زیر مجموعه گروه هتل سازی معروف، شرایتون بوده است. این اقامتگاه در سال 1352 با نام هتل شرایتون تاسیس شد و بعد از انقلاب به مصادره دولت در آمد. امروزه سازمان تامین اجتماعی تمام سهام هتل هما را خریده است و به‌عنوان مالک گروه‌ هتل‌های هما شناخته می‌شود.

این اقامتگاه برجی 16 طبقه است که بیش از 177 اتاق و سوئیت مجلل و باشکوه در آن دیده می‌شوند. این هتل در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد، بنابراین می‌توان گفت اماکن دیدنی و زیبایی‌های این خیابان نیز از ویژگی‌های هتل هما به‌حساب می‌آیند.

معماری این هتل بسیار خاص و بی‌نظیر به ‌نظر می‌رسد، زیرا توسط معمار بزرگ آمریکایی یعنی ولتون بکت طراحی شده است.

مناظر و چشم‌اندازهای سوئیت‌های این هتل با یکدیگر فرق دارند، به‌طوری که منظره بعضی از سوئیت‌ها کوه‌های البرز، بعضی به طرف باغ‌های محوطه و بعضی دیگر به سمت شهر تهران است.

هتل هما قابلیتی را برای مسافرهایی در نظر گرفته است که تنها چند ساعت قصد اقامت را در هتل دارند. بسیاری از افراد هستند که برای انجام امور ضروری خود یا مسائلی مانند شرکت در تور کیش از تهران، باید از شهرهای اطراف به پایتخت بیایند، آن‌ها می‌توانند برای استراحت به مدت چند ساعت، یک اتاق را رزرو کنند و دیگر لازم نیست هزینه کامل برای یک اتاق را بپردازند.

ویژگی‌های هتل هما
از جمله ویژگی‌های هتل هما که از قدیمی‌ترین هتل‌های معروف تهران است، می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

سرو صبحانه با تنوع بسیار بالا
دسترسی مناسب به مرکز و شمال تهران
استخر سرپوشیده
جکوزی و سونا
زمین تنیس
سالن بدنسازی
مراکز خرید
رستوران
کافی شاپ
ماساژ درمانی
اینترنت رایگان
آدرس هتل هما
تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی، شماره 51

هتل لاله تهران
هتل لاله یکی دیگر از هتل‌های معروف تهران به‌شمار می‌رود و در نزدیک پارکی به همین اسم قرار دارد. این اقامتگاه به‌دلیل موقعیت مکانی خود به مراکز خرید و دیگر مراکز مهم تهران دسترسی خوبی دارد. چشم‌انداز آن نیز کوه دماوند و کوه‌های البرز است.

هتل لاله در سال 1349 تاسیس شد و در سال 1376 برای بهبود و ارتقاء خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. با این‌حال معماری این اقامتگاه همچنان به سبک قدیمی است و در کنار خدمات مدرن خود لحظات خوبی را برای مهمان‌ها رقم می‌زند.

هتل لاله 13 طبقه است که در آن بیش از 380 سوئیت جا گرفته‌اند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند.

ویژگی‌های هتل لاله
از جمله امکانات رفاهی هتل‌های معروف تهران و هتل لاله می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

استخر روباز
مجموعه ورزشی
مراکز تفریحی
رستوران
کافی شاپ
سالن بیلیارد و بدنسازی
آرایشگاه
مراکز تجاری
آدرس هتل لاله
تهران، خیابان دکتر فاطمی، نبش حجاب، هتل لاله تهران

سخن نهایی
در این مطلب سعی کردیم هتل‌های معروف تهران را معرفی کنیم. همان‌طور که می‌دانید هتل‌های خاص تهران بسیار زیاد هستند و هر شخصی با توجه به سلیقه خود می‌تواند یکی از آن‌ها را برگزیند. گرچه بسیاری از این هتل‌ها، جزو اقامتگاه‌های ممتاز تهران هستند.

پس حتما پیش از انتخاب هر کدام از هتل‌های این مطلب، در مورد قیمت اقامت در آن‌ها تحقیق کنید.

 

منبع



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

هنگام رانندگی در شب، انعکاس نور چراغ ماشین‌های پشت در آیینه و همچنین نور چراغ خودروهایی که از روبرو می‌آیند می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به همین علت عینک‌هایی طراحی‌شده‌اند به نام عینک دید در شب یا عینک مخصوص رانندگی که باعث اصلاح دید رانندگان در هنگام رانندگی می‌شوند. این نوع عینک‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد موردتوجه بسیاری از افراد قرارگرفته‌اند. حال در ادامه به‌طورکامل به بررسی این نوع از عینک می‌پردازیم.

عینک دید در شب چیست؟

دید ضعیف شب در رانندگی یکی از مشکلات رایج بینایی است که افراد در هر سنی هنگام رانندگی در شب با آن مواجه می‌شوند، البته افراد بالای 40 سال ممکن است این مشکلات را شدیدتر از بقیه تجربه کنند. عینک دید در شب دارای شیشه‌های رنگی است که باعث دید بهتر راننده در هنگام رانندگی می‌شود.

نحوه عملکرد عینک دید در شب

عینک دید در شب با بالا بردن کنتراست تصویر اطراف و کاهش درخشش نور آبی، بدون آنکه تغییری در رنگ‌ها ایجاد کند، موجب وضوح بیشتر و حفاظت از چشم شما می‌شود. این نوع عینک‌ها علاوه بر تقویت دید در شب، از آسیب‌دیدگی چشم نیز جلوگیری می‌کنند. در هنگام برخورد نور چراغ ماشین به چشم‌ها، دید راننده برای چند ثانیه از بین خواهد رفت. در این زمان مردمک چشم با تابش شدید نور کوچک می‌شود و سپس سعی می‌کند که خود را نسبت به نوری که در اطراف آن قرار دارد تطبیق دهد. حال استفاده از این مدل عینک به راننده کمک می‌کند که دید بهتری به محیط داشته باشد.

توجه داشته باشید این نوع از عینک جزء عینک‌های آفتابی است و اگر شما به دنبال خرید عینک آفتابی در مشهد هستید، می‌توانید به فروشگاه فراشاد مراجعه کنید و عینک دید در شب را برای محافظت از چشمان خود و همچنین رانندگی امن‌تر تهیه کنید. در این فروشگاه تمام عینک‌ها به‌صورت استاندارد طراحی شده‌اند و می‌توانند از چشم‌های شما به‌خوبی محافظت کنند.

ویژگی عینک دید در شب

عینک دید در شب را می‌توانید بدون نسخه تهیه کنید. این مدل عینک دارای شیشه‌های رنگی از طیف زرد است و برخی افراد نیز آن را تحت عنوان عینک تیراندازی می‌شناسند. شیشه عینک‌های رانندگی دارای پوشش ضد انعکاس است که می‌توانند از آزرده شدن چشم به علت بازتاب نور چراغ خودروها و چراغ خیابان‌ها جلوگیری کنند. به همین علت تیراندازان و شکارچیان از این نوع عینک‌ها برای شکار استفاده می‌کنند. کاهش انعکاس نور می‌تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند پرندگانی که در آسمان هستند را بدون هیچ مشکلی ببینند و شکار کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم عینک دید در شب می‌تواند از چشم‌های شما محافظت کند و باعث دید بهتر در رانندگی شود، اما این موضوع را در نظر داشته باشید برای آنکه بتوانند از چشم شما محافظت کنند، نیاز است که شیشه‌های به‌کاررفته در عینک اصل و باکیفیت باشند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت چشمان خود در انتخاب عینک دقت لازم را داشته باشید. عینک فراشاد می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته افرادی باشد که به‌سلامت چشم خود اهمیت می‌دهند و به دنبال یک محصول باکیفیت هستند. شما می‌توانید از این فروشگاه هم به‌صورت حضوری خرید کنید و هم می‌توانید رایگان مشاوره شوید و پس از کسب اطلاعات لازم سفارش آنلاین خود را به ثبت برسانید.

انواع عینک دید در شب

همان‌طور که گفتیم عینک دید در شب منحصراً برای رانندگان نیست، بلکه افراد زیادی مانند شکارچیان، تیراندازان، نظامیان و … می‌توانند از این عینک‌ها استفاده کنند. این نوع عینک به افرادی که چشم آن‌ها نسبت به نور بسیار حساس است نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین به علت ظاهر شیک و زیبایی که دارد، افراد مطابق با مد روز و سلیقه خود می‌توانند از این عینک استفاده کنند. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی با انواع عینک آفتابی نیز اینجا کلیک نمایید.

طراحی شیک و تنوع بالای عینک‌ها، موجب محبوبیت آن‌ها در میان همه افراد جامعه شده است. بااین‌حال تنوع بالا می‌تواند خرید را برای افراد سخت‌تر کند، بنابراین در ادامه با معرفی انواع عینک‌های دید در شب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عینک مناسب خود را راحت‌تر پیدا کنید.

· عینک دید در شب با شیشه‌های زرد

از پرطرفدارترین انواع عینک‌ها، عینک دید در شب با شیشه‌های زرد است. رنگ زرد به‌کاررفته در آن‌ها باعث خاص و منحصربه‌فرد شدنشان می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده مکرر از این نوع عینک به‌علت رنگ شیشه زرد، باعث آسیب رسیدن به چشم‌ها می‌شود، اما استفاده از آن‌ها در هنگام رانندگی با کاهش انعکاس نور بر روی شیشه ماشین و جاده و همچنین عبور دادن طول‌موج بالا باعث دید بهتر و حفاظت از چشم‌ها در هنگام رانندگی خواهد شد.

عینک با شیشهٔ زرد باعث وضوح بهتر رنگ‌ها در هوای مه‌آلود و نور کم می‌شود. این عینک به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود، زیرا میدان دید آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین این نوع عینک برای ورزش‌هایی در محیط برفی مثل اسکی نیز می‌تواند مناسب باشد.

· عینک Blupond، دارای خاصیت ضد تشعشعی

این مدل با داشتن ویژگی ضد تشعشعی به‌عنوان بهترین عینک دید در شب شناخته می‌شود. ویژگی ضد تشعشعی کمک به افزایش میدان دید و تقویت دید فرد هنگام رانندگی در شب می‌کند. در این عینک از شیشه‌های زردرنگ استفاده شده و شیشه آن دارای هفت لایه مختلف است که علاوه بر خاصیت ضد تشعشعی باعث می‌شود که چشم‌ها در برابر اشعه UV نیز محافظت شوند.

در این عینک‌ها لنزهای باکیفیت بسیار بالا به‌کاررفته و علاوه بر آن جنس بدنه عینک فلزی است که موجب ماندگاری و دوام بالاتر آن خواهد شد. این مدل عینک ظاهری زیبا و شیک دارد که باعث شده تا افراد بتوانند در شرایط و محیط‌های مختلف به‌راحتی از آن استفاده کنند.

· عینک Myiaur، دارای لنز پلاریزه نشکن

این نوع عینک برای رانندگی در فضاهایی مثل محیط‌های تاریک، مه‌آلود و … مناسب است که چشم توانایی خوب دیدن اطراف را از دست می‌دهد. در این نوع عینک دید در شب، لنزهای ضد تشعشعی و پلاریزه نشکن زردرنگ قرار گرفته که با طراحی شیک و بسیار زیبا در بازار عرضه می‌شود و می‌تواند بهترین میدان دید را در محیط‌هایی با نور کم ایجاد کند. یکی از ویژگی‌های این عینک دوام و ماندگاری طولانی‌مدت آن است که به علت به کار بردن منگنز آلومینیوم در ساختار بدنه عینک است.

· عینک clear night، دارای قاب فلزی محکم

این مدل عینک نیز دارای لنز با خاصیت ضد تشعشعی است و با عنوان نسل جدید عینک دید در شب شناخته می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این عینک وجود لنزهای پلاریزه قوی TAC و قاب فلزی محکم است. این عینک به علت دارا بودن لنزهای ضد تشعشعی بالا می‌تواند از چشمان افراد در هنگام رانندگی در محیط‌های تاریک و کم‌نور به خوبی محافظت کند و به علت اینکه بر روی صورت، بدون توجه به سایز آن، به‌راحتی قرار می‌گیرد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آیا استفاده از عینک دید در شب کار درستی است؟

عینک دید در شب باعث تقویت دید و همچنین محافظت از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر می‌شود و اگر شما آن را تنها در مواقعی که نیاز است استفاده کنید برای شما مفید خواهد بود، اما اگر آن را به‌صورت روزانه و مکرر استفاده کنید، می‌تواند به چشم‌های شما آسیب برساند.

سخن آخر

با خواندن این مقاله شما با عینک دید در شب و انواع آن آشنا شدید و فهمیدید که هرکدام از انواع آن چه ویژگی‌هایی دارند. اکنون با اطلاعات کامل می‌توانید عینک موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره آنلاین برای تهیه عینک دید در شب دارید، می‌توانید از مجموعه فراشاد مشاوره بگیرید و در نهایت عینک دلخواه خود را خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sahar

مایکروویو را وصل می‌کنید، کلید را روشن می‌کنید و برق قطع می‌شود. بدون هیچ سرنخی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، شما با یک برقکار تماس می گیرید تا مشکل را برطرف کند. و بعداً متوجه می شوید که اگر اصول اولیه تابلو خدمات برق خانه خود را بدانید می توانید خودتان این کار را انجام دهید. خرید تابلو برق از سایت پرشین تکنیک ممکن است.

دانستن چگونگی رفع مشکلات جزئی برق می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، اما مهمتر از همه، مهارت های شما می تواند در مواقع اضطراری مفید واقع شود. بنابراین، در اینجا یک مقاله مفصل وجود دارد که همه چیزهایی را که باید در مورد یک تابلو خدمات برق بدانید را توضیح می دهد.

 

تابلو خدمات برق چیست؟
یک تابلو خدمات برق، رابط بین سیم های خارجی است که از خیابان و سیم های الکتریکی داخلی سیستم برق خانه می آیند. این نقطه توزیع مرکزی است که سیم سرویس را به سیم های خروجی متصل می کند.

 

پنل خدمات برق را از کجا پیدا کنیم؟
تابلو برق خانه به طور کلی از فعالیت های اصلی خانه دور نگه داشته می شود. این مکان ها ممکن است شامل گاراژ، راهرو منتهی به گاراژ، زیرزمین و کمد باشد.

با قرار دادن دراپ سرویس و سر سرویس روی پشت بام می توانید تابلوی خدمات برق خود را پیدا کنید. معمولاً، پنل خدمات باید دقیقاً در زیر، در یکی از داستان‌های خانه باشد. اگر خطوط برق دفن شوند، معمولاً خط از خیابان شروع می شود و از جلو یا کنار خانه به خانه متصل می شود.

 

انواع تابلوهای برق


پنل اصلی شکن
پنل اصلی قطع کننده برقی که به اتاق های مختلف خانه شما می رسد را کنترل می کند. می توان از آن برای قطع برق خانه شما از جمله کلید مدار استفاده کرد. آنها بر اساس تعداد مدارهایی که می توانند اداره کنند و آمپر آنها طبقه بندی می شوند.

جعبه فیوز
اینها برای جلوگیری از اضافه بار مدار طراحی شده اند. جعبه های فیوز از فیوزهای کوچکی تشکیل شده اند که می توانند در یک تابلو برق قرار بگیرند. در صورت وجود جریان اضافی، فیوز کوتاه می شود.

پانل لوگ اصلی
پانل‌های اصلی از گیره‌ها استفاده می‌کنند و سیم‌های خط به این لوگ‌ها می‌رسند. آنها قطع کننده اصلی را به عنوان قطع کننده جداگانه در کنتور نشان می دهند. شما می توانید پانل اصلی را به بریکر در پنل اصلی وصل کنید که در آن پانل لوگ اصلی به عنوان یک پنل فرعی عمل می کند.

پنل فرعی
اینها برای خانه هایی که در آن به چندین مدار در یک منطقه نیاز دارید عالی هستند. پنل های فرعی برق خود را از طریق یک مدار از پنل اصلی می گیرند. آنها قطع کننده های اختصاصی ندارند و به شما امکان می دهند توزیع فعلی را در سراسر خانه تنظیم کنید.

سوئیچ های انتقال
اینها برای مدارهایی که از ژنراتور برق پشتیبان استفاده می شود مناسب هستند. با انتقال توان ژنراتور به برق الکتریکی از طریق تابلو کار می کند. دو نوع سوئیچ انتقال وجود دارد - دستی و اتوماتیک.

 

ملاحظات ایمنی پنل خدمات الکتریکی


در شرایط عادی، هنگامی که درب بیرونی پانل بسته است، لمس پانل سرویس بی خطر است.


هنگامی که درب و پوشش محافظ جلویی جدا شده اند، هرگز روی تابلوی خدمات برق باز کار نکنید. اگر از بند سرویس شوک دریافت کنید، قطعاً یک شوک کشنده خواهد بود. از لمس سیم هایی که از بالای جعبه وارد پنل می شوند خودداری کنید.


این اشتباه است که فکر کنید خاموش کردن کلید قطع کننده مدار اصلی پانل و برداشتن پوشش محافظ شما را ایمن نگه می دارد. قطع کننده اصلی برق مدارهای انشعاب خانه را قطع می کند. با این حال، برق ورودی به پنل در خطوط خدمات شهری را قطع نمی کند.


جدا از این که مراقب باشید دستان شما چه قسمت هایی از پنل سرویس را لمس می کنند، مراقب ابزارهای دستی نیز باشید. ابزارها به طور بالقوه می توانند سیم های سرویس را لمس کرده و یک شوک را به شما منتقل کنند.

 

 

 

منبع:‌https://www.dfliq.net/



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد